Cyberpunk Wikia
Advertisement
Gördüğünüz versiyon sayfanın tamamlanmış hali değil veya gereğinden kısa ancak yapılacaklar listemizde ön sıralarda. Eğer bu şablon uzun süredir sayfadaysa veya sayfanın genişletilmesini istiyorsanız tartışma sayfasına not bırakınız.

2013Icon2020Icon2077Icon

Uyan artık Samuray, yakacak bir şehrimiz var.
- Johnny Silverhand, 2019 Cyberpunk 2077 Sinematik Fragman

Johnny Silverhand, Cyberpunk serileri boyunca ana bir karakter, etkilleyici bir Rockerboy ve 2008'de ayrılmadan önce Samuray müzik grubunun solistidir.[1][2]

Tanıtım[]

Robert John Under olarak doğan Johnny Silverhand, Amerika'da herkesin tanıdığı birisi ve rockerboy hareketini bugün olduğu hale getiren eski ABD askeriyesi gazisidir. Samuray grubunun ana solisti ve şirketlere karşı savaşan kayda değer figürlerden birisiydi. Johnny şirketler arasında en çok kız arkadaşını öldüren Arasaka'dan nefret etmektedir ve yerle bir olmasını dört gözle çekmektedir. Silverhand karizmatik ve çekici bir erkektir ancak mantıksız, fevri ve bir manipülatör olduğu bilinmektedir.

Johnny sinirli birisidir ve Merkez Amerika Çatışması'nda geçirdiği süre yüzünden sürekli olarak diken üstündedir. Kararlılığı ve hırsı, Johnny'nin hayatta kalmasının sebebiydi fakat günün sonunda Arasaka'nın yerle bir olması ve kız arkadaşının özgürleşmesinden başka bir şeyi umursamamaktadır.

Johnny, 2077 yılında her zamanki gibi hırslı. Başarmak istediği planları var ve bunu yapmak için V'yi kullanmayı hedefliyor fakat Johnny'e güvenip güvenmemek onların kararı..

Biyografi[]

2000'li Yıllar[]

Robert John Linder, 16 Kasım 1988'de doğdu ve genç yaştayken ABD ordusuna girdi, ve biraz aksiyon görmesi çok uzun sürmedi. 2000 yılında Merkez Amerika Çatışması başladı. Yozlaşmış ve manipülatif bir devlet tarafından yönetilen bir kan banyosuydu. Ancak sırları ortaya çıkınca birçok Amerikan askeri; kırmızı, beyaz ve mavi silahlarını bıraktı. Bunun yerine orduyu bırakarak geri saldırdılar. Hükümet, gücünü halkı firarilerden nefret ettirmek için güçlü propaganda yaratmak için kullandı.

Ama Johnny, yozlaşmış bir savaşa girmezdi. Bu yüzden evi Gece Şehri'ne döndü ve hayatına yeniden başladı. Ordu hayatını o kadar değiştirmişti ki ismini Johnny Silverhand olarak değiştirdi. Soyadı savaşta kaybettiği sol kolu yerine takılan sibernetik kolu temsil ediyordu. Her hareketi ona misyonunu hatırlatırdı: isyan.[1][2]

Bu misyonu kurduğu grubu Samuray ile vücut buldu. Grubu Kerry Eurodyne ile kurduğunda sadece arka sokak kulüplerinde çalıyorlardı. Bu, Jack Masters adlı bir yapımcı onları bulup anlaşma imzalayana kadar böyle devam etti. Samuray grubunun üyeleri şöyle idi: Johnny Silverhand, Kerry Eurodyne, Denny, Nancy/Bes Isis ve Henry. Müziği devrim niteliğindeydi ve bütün dünya bunu sevmişti. Grubuyla rekor sürede sıranın en tepesine yükseldi. Fakat Samuray sonsuza kadar sürmedi.[2]

Klavyecileri Nancy, o sırada kötü bir ilişki içindeydi. Erkek arkadaşına katlanamadığı bir gün onu pencereden aşağı itti ve hapse atıldı. Ve onsuz Samuray, 2008'de dağıldı.

Johnny Silverhand, o zamanlar hala en iyi müzisyendi. Şirket karşıtı ve hükümet karşıtı mesajları vermeye devam edebilmek için şöhretini kullanarak yalnız başına kariyer yapmayı düşündü. DBS Müzik onu o kadar çok istedi ki bir asker kaçağı olmasını kullanarak şantaj yapmakla tehdit ettiler.

Firari olduğunu kabul ederek ve hükümetin emrettiği tüm korkunç şeyleri açığa çıkarabilmek için Johnny Silverhand, bunun yerine Universal Müzik ile anlaşma imzaladı ve Kardeşlerinin GÜNAHLARI adlı albümü çıkardı. Albüm inanılmaz başarılıydı ve firari olmanın ne anlama geldiğine dair halkın algısını değiştirmişti. Ve Johhny Silverhand, kariyerinin başlangıcında bile değildi.[2]

2013'de Johnny için her şey değişti. Bir gün kız arkadaşı Alt Cunningham ile yürüyüşteyken kız arkadaşı, mega şirket Arasaka için çalışan haydutlar tarafından kaçırıldı. Bir programcı olarak inanılmaz yeteneği için Alt Cunningham'ı kullanmak istediler. Ruhbiçer adı verilen ve herhangi bir netrunner'ın belleğindekileri indirebilen bir yazılım geliştirmesini istediler. Bu, belleğini indirmek istedikleri herhangi birini öldürebilecek tehlikeli bir yazılımdı.

Johnny, hassas zamanlama isteyen bir planlama yaptı. Arasaka ofislerine sızıp Alt'ı kurtarabilecekleri bir saldırı takımı topladı. Üstelik eski grubunun bütün üyelerinden bir iyilik istedi. Samuray bir araya geldi ve tamamen ücretsiz bir gösteri yaptı. Gösteri tam da Gece Şehri'ndeki Arasaka Kulesi'nin önündeydi.[2]

Saldırı takımı oraya çok geç vardı. Cunningham ölmüştü. Ancak vücudu kabuk olarak bırakılırken zihni, Arasaka ana bilgisayarına yüklenmişti. Ve Johnny onu geri almayı planlıyordu.

2020'li Yıllar[]

Johnny, Rogue ve Morgan Blackhand ile Dördüncü Kurumsal Savaş'ı sona erdirmek için Gece Şehri'ndeki Arasaka karargahına saldırı düzenledi.[3][4]

Cunningham'ı bulmaya gitti fakat yolda birkaç sorundan fazlası vardı. En büyük sorun ise insandansa daha fazla bir makine olan Adam Smasher idi.[3]

Miras[]

Ortadan kaybolduğundan beri insanlar, Johnny'nin yasını tutuyorlar. Gece şehri boyunca sade bir şekilde "Johnny nerede?" yazan grafitiler bulunmakta. On yıllar sonra bile, insanlar Johnny Silverhand'in dışarıda bir yerde, cehennemi yükseltmeye ve devrime liderlik etmeye hazır olduğuna inanıyorlar.

Geliştirme[]

E3 2018 fragmanında, "Johnny nerede?" diye soran ve ölümüne dair yanlış raporlara işaret eden birkaç grafiti görülebilir. E3 oynanış gösteriminde V, Johnny Silverhand'in Chippin In şarkısını dinlerken ve Samuray ceketi giyerken görülmekte.

Microsoft E3 2019 konferansında Johnny Silverhand'i Keanu Reeves'in canlandırdığı öğrenildi. 2019 Sinematik fragmanında, çöplükte ölüme terk edilen V'ye yardım ederken ortaya çıkıyor. Görüşmelerde duyurudan bir yıl önce kendisiyle anlaşıldığı söylendi.

Oyun[]

Silverhand oyun boyunca V'nin rehberi olacak ve oyunun çoğu kısmında onunla birlikte olacak. Oyun boyunca oyuncu, fiziksel olarak öldüğünü öne süren Silverhand'in "dijital hayaleti" tarafından lanetlenmiş olacak. Silverhand'in ana karakterle olan oyun boyu ilişkisi tam olarak bilinmemektedir ancak oyuncunun hareketleri hakkında ses yoluyla yorum yapacak ve bazen hologram olarak görünecektir. Johnny Silverhand'ın dijital hayaletinin gizemini çözmek, ana olay örgüsünün büyük bir parçası.[5]

Alıntılar[]

  • "Uyan artık Samuray, yakacak bir şehrimiz var."
  • Hadi ama! Gerçekten nasıl göründüğünü umursadıklarını mı düşünüyorsun?"
RPG
Tip Ürünler
Siber Yazılım Kaydedici bulunduran krom kaplı siber kol. Sandevistan desteği. Uluslararası Çeviri Bulunduran, Düşük Işıklı, Gelişmiş Refleksli İki Gelişmiş Siberoptik.[1][2]
Silahlanma Ağır Zırh Ceket, Hafif Kask. H&K MPK-11, Arasaka Hızlı Saldırı.[1][2]

Galeri[]

Yan Bilgiler[]

  • Mike Pondsmith'ın Johnny Silverhand için asıl ilham kaynağı 'Labyrinth' filminden David Bowie idi.
  • Johnny Silverhand, 2077'de iki kişi tarafından canlandırılıyor, yüzü oyun boyunca karakterin seslendirmesini de yapan Keanu Reeves'den esinleniyor.Samuray grubunda vokaller, Johnny reddedilmeden Dennis Lyxzen tarafından canlandırılmıştır.
  • Johnny, ilk olarak Cyberpunk 2013 ek kitapçığı Welcome to Night City'de mini macera Never Fade Away içinde yer alıyor.[1]
  • Birçok röportajda Mike Pondsmith, Johnny Silverhand'in ana karakterlerden biri olabileceğinden fakat iyi biri olmaktan uzak olduğundan çünkü Cyberpunk'da iyi biri olmadığından bahsetti.

Referanslar[]

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 PONDSMITH, M. Cyberpunk. 1st ed. Berkeley CA; R.Talsorian Games, 1988
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 2,6 PONDSMITH, M. Cyberpunk 2020. 2nd ed. Berkeley CA; R.Talsorian Games, 1990.
  3. 3,0 3,1 Sevile, A. Firestorm Stormfront. 1st ed. Berkeley CA; R.Talsorian Games Inc, 1997.
  4. Kaynak hatası: Geçersiz <ref> etiketi; :3 isimli refler için metin sağlanmadı
  5. Marks, Tom. “Cyberpunk 2077: New Gameplay Details from the E3 2019 Demo.” IGN, IGN, 11 June 2019, www.ign.com/articles/2019/06/11/cyberpunk-2077-new-gameplay-details-from-the-e3-2019-demo.
Advertisement