Cyberpunk Wikia
Advertisement
Misc Image Logos1

Cyberpunk serisi, Mike Pondsmith tarafından yaratılan ve şirketi R. Talsorian Games Inc tarafından yayınlanan kağıt kalem bir RPG serisidir. 1988 yılında yaratılan seri, Philip K. Dick ile William Gibson'ın romanlarından ve 1982 filmi Bıçak Sırtı'ndan ağır şekilde esinlenilmişti.

Cyberpunk serisi suç oranlarının yüksek olduğu, cinayetin sokaklarda normal karşılandığı ve şirketlerin, dünya hükümetlerinden daha güçlü olduğu alternatif bir gelecekte geçmektedir. Merkez seri, Los Angeles ve San Francisco arasında yer alan kurgusal bir batı kıyısı metropolisi olan Gece Şehri'nde geçmektedir. Burası oyuncuların birçok role sahip karakterleri ile özel görevleri yaptığı ve Cuma Gecesi Silahlı Çatışma muharebe sisteminde savaştığı yerdir. Gece Şehri birçok tehlikeli Çete, Şirket, organizasyon ve ünlünün evidir. Seri uzun bir aradan sonra CDProjekt RED tarafından geliştirilen Cyberpunk 2077 ile devam edecek.

Zaman çizelgesi[]

Series Image Timeline

Canon seri[]

Ana canon seri, Mike Pondsmith tarafından yazılan veya CDProjekt RED tarafından geliştirilen video oyununun parçası olarak seride yer alan ve R. Talsorian Games lisanslı bir üründür.

  • Cyberpunk: The Roleplaying Game of the Dark Future: Ayrıca Cyberpunk 2013 olarak bilinmektedir ve 1988'de yayınlanmıştır.
    • Cyberpunk 2013 kaynak kitapları
  • Cyberpunk 2020: 1990'da yayınlanan ikinci versiyondur ve yayınlar çeşitli destek kitaplarıdır.
    • Cyberpunk 2020 kaynak kitapları
  • Cyberpunk Red: Mike Pondsmith tarafındna yazılan üçüncü kağıt kalem RPG.
  • Cyberpunk 2077: CDProjekt RED tarafından geliştirilen video oyunu.

Revize edilmiş canon zaman çizelgesi[]

  • Cyberpunk V3.0: Ayrıca 203X olarak bilinmektedir. 2020'ye devam olarak yayınlanmış fakat canon devamlılığından kaldırılmıştır.
  • Firestorm serisi

Canon dışı seri[]

  • Hardwired: Bu kaynak kitabı Walter Jon Williams tarafından yazılan Hardwired romanına bağlanmaktadır. Cyberpunk 2013 eşliğinde yayınlanmıştır.
  • Cybergeneration Revolutions 2.0: Orijinal olarak Cyberpunk'ın üçüncü versiyonu olması amaçlanıyordu fakat Cybergeneration adı altında yeniden yazıldı ve yayınlandı.
Advertisement