Cyberpunk Wikia
Advertisement

2020Icon2077Icon

Bu savaşa et kıyma makinesi diyorlar. Sen et ben ise kıyma makinesiyim bebeğim!

— Adam Smasher, Firestorm Shockwave

Adam Smasher, Solo bir siborg ve Morgan Blackhand'in baş düşmanıdır. Adam, Arasaka'ya bağlı bir çalışandır. İkincil düşman ve Cyberpunk 2077'nin son düşmanıdır.

Genel Bakış[]

Geriye görülecek bir insanlığı kalmayan tam teşekküllü bir siborg.Morgan Blackhand'in baş düşmanı ve Johnny Silverhand'in baş düşmanı. Arasaka çalışanı. Adam aldığı roketatar darbesinden sonra Arasaka, ona bir şans verdi-ya fişi çek ya da tam vücut bir siborga dönüş. Neredeyse hiç şansı olmayan ve insanlık tarafı çok zayıf olan Adam, teklifi kabul etti ve insandan çok bir makineye dönüştü. Adam'ın insanlara hatta iş arkadaşlarına empati duymamasına rağmen Arasaka, onu hayatta tuttu ve bu yüzden onlara borcunu şirketin düşmanlarını öldürerek ödüyor. Adam'ın önemli özelliklerinden birisi çenesi yerine burnuna tutturulmuş bir robot kafasına sahip olmasıdır.

Biyografi[]

2000'ler[]

Adam Smasher, çetesi ortadan kaldırıldıktan sonra orduya katılan ünlü bir çeteci ve değersiz bir New York'lu idi. Üniformayla geçirdiği birkaç yıldan sonra kötü davranıştan ordudan atıldı ve New York'da sözleşmeli bir paralı asker olarak çalışmaya başladı.

Adam için hayat güzeldi: Aşırı ve sadist titizliği, ona silah, teçhizat, uyuşturucu ve acımasız tek gecelik ilişki sağlayacak kadar iş sağlıyordu. Ta ki her şeyin yerle bir olduğu o göreve kadar. Bİrkaç roket onu et yığınına çevirmişti. Arkadaşları, ondan geriye kalan parçaları bir çantaya doldurup Büyük Elma'ya doğru yola çıktılar. Bilinmeyen şirketçi bir hayırsever, ona reddedemeyeceği o klasik teklifi yaptı: Metal bir gövdede şirkete hizmet ya da ölüm. Sanki insan kısmı onu rahatsız edecekmiş gibi.

2010'lar[]

7 yıl sonra siborg, yeni Adam Smasher, doğu kıyı şeridinde büyük bir ün kazanmıştı. Onun için intihar veya kazık olmayan neredeyse her görevi kabul etti. Fakat bir şartla: İkincil hasar ve sivil kayıplar zorunlu. Bu sırada Morgan Blackhand ile sessiz bir rekabete girmişti ve onu "Metal etten iyidir" görüşüne bir tehdit olarak görüyordu. Adam, onunla defalarca yüz yüze gelmeye çalışmıştı fakat Morgan, her seferinde onu görmezden gelmişti. Doğal olarak bu, siborgun öfkesini daha da arttırmıştı.

Bu sürede bilinmeyen hayırseverleri, ona serbest çalışma izni tanımışlardı. Fakat bu savaşla değişmişti: Adam Arasaka güvenliğinin bir kolu haline gelen patronları tarafından bir şekilde tam zamanlı olarak çalıştırılıyordu. Morgan'ın MiliTech'de çalıştığını öğrendiğinden beri bütün bunlar onun için sıkıntı değildi.[1]

2020 - 2023[]

2022'de Adam Smasher, Arasaka tarafından Dördüncü Kurumsal Savaş'ında savaşmak üzere işe alındı. Adam, Arasaka için savaşmaktan çok mutluydu çünkü Morgan Blackhand'in Militech tarafından işe alındığını biliyordu. Arasaka, Adam'ı neredeyse durdurulamaz bir makineye dönüştüren DaiOni güç zırhı dönüştürme teçhizatı da dahil olmak üzere ona isteyebileceği her şeyi sağladı. Bu süre boyunca, 23 Ağustos'ta Smasher, Arasaka Kulesi'nin tepesinde Gece Şehri Soykırımı olacak yerde hazır bekliyordu. O gece, görevde bulunan eski bir SpecOps ajanının belirttiği gibi, Smasher ve Arasaka birliklerinin geri kalanı Johnny Silverhand ve Morgan Blackhand'in ekibini pusuya düşürdü. Ancak, Silverhand onun dikkatini dağıttı, bağırıp silahıyla ona ateş etti, bu süreçte Smasher tarafından yaralandı, ancak Shaitan'a Smasher'ı geri tutma fırsatı verdi.[2] Buna rağmen Adam, Johnny'yi kötü bir şekilde yaralamış ve onu Arasaka sağlık ekibi tarafından alınması için bırakmıştı.

Smasher daha sonra kulenin tepesinde belirdi ve çıkarma ekibinin geri kalanı aerodinlerini terk ederken Blackhand ile savaşmaya hazırlanıyordu. Blackhand, nükleer bomba patlamadan kısa bir süre önce Smasher'ın felsefesini kendisi için test ettiğini belirtti.[2]

2023 - 2075[]

Bombadan sonra, Smasher hayatta kaldı ve adamdan geriye kalan çok az şeyi daha fazla makineyle değiştirerek Arasaka tarafından kurtarıldı ve iyileştirildi. Smasher, Saburo Arasaka tarafından Silverhand'in cesedine ve eşyalarına bakmakla görevlendirildi, Johnny'nin gömüldüğünü bilen birkaç kişiden biri.[3] Kısa bir süre sonra Adam uzun yıllar ortadan kayboldu.

Sonraki on yıllar boyunca, Smasher Night City'den gelip gidecekti. Ayrıca bir süre Rogue Amendiares ile birlikte çalıştı.[4]

2045'ten sonra bir noktada, Smasher görünüşe göre Samantha Stevens' garajında ​​ve ülkenin her yerinde Silverhand'in eşyalarında umduğundan daha fazlasını buldu. Silverhand'in eşyalarının çoğunu satmış olmasına rağmen, Silverhand'in Porsche ve imza silahı Malorian Arms 3516 dahil olmak üzere bazılarını saklamaya karar verdi.[3]

2050'den bir süre sonra Adam, Yorinobu Arasaka'nın koruması olarak atandı ve Arasaka'nın en kirli işini yürütmekten sorumlu olarak atandı ve yarım kalmış işlerin uzman yönetimiyle ün kazandı.[5] Bu süre zarfında Adam, Watson'daki Ebunike Rıhtımları'nı operasyon üssü yaptı. Jeremiah Grayson, onun en sadık adamlarından biri, onun sağ kolu oldu ve iyi yaptığı bir iş için Smasher ona Silverhand'in benzersiz tabancasını hediye etti.[3]

2076[]

2076'da Smasher, Arasaka ajanları Kate ve Douglas tarafından, deneysel bir Arasaka "siber iskeletine" sahip David Martinez ile başa çıkması için getirildi.[6]

David Arasaka Kulesi'ne vardığında, Smasher ortaya çıktı ve onunla savaşmaya başladı. David kısaca kaçmayı başardı, ancak Smasher'ın kuleden atlamasına ve David'in suç ortağı Rebecca'yı ezmesine tanık oldu. Siber Psikoz'un eşiğinde olan David, Sandevistan'ını etkinleştirdi, ancak Smasher'ın bir tane kullandığını görünce şok oldu, ikincisi bunun "ilkel bir implant" olduğunu söyleyip onunla alay etti. Smasher sonunda galip geldi ve David'in onu idam etmeden önce "ilginç bir yapı" yapacağını yorumladı.[6]

2077[]

2077'de Adam hâlâ Yorinobu'nun korumasıydı. Genellikle ona Konpeki Plaza çatı katına kadar eşlik ederdi. Yorinobu'yu ziyaret eden Evelyn Parker gibi misafirleri bile korkutuyordu.[7]

Birkaç hafta sonra, paralı askerler V ve Jackie Welles, Relic için bir soygun gerçekleştirdi. çatı katında, babası Saburo onunla konuşmak için geldiğinde Yorinobu'ya Smasher eşlik etti. Smasher ve Saburo'nun koruması Goro Takemura, Yorinobu'nun babasını kaçırıp boğmasından kısa bir süre önce ayrıldı. Smasher tanıkları, V ve Jackie'yi durdurmaya çalıştı, ancak onları yakalayamadan kaçmayı başardılar.[8]

Saburo'nun ölümü üzerine Yorinobu, Arasaka'nın CEO'su oldu ve Smasher'ı Güvenlik Başkanlığına terfi ettirdi. Saburo için düzenlenen anma töreni sırasında Sandayu Oda, geçit törenindeYorinobu'nun kız kardeşi Hanako Arasaka'ya zarar vermek amacıyla sabote edileceği konusunda Smasher'ı uyardı. Smasher, Oda'nın uyarılarını görmezden gelerek Oda'yı Yorinobu'ya itaatsizlik etmekle suçladı, çünkü Oda Smasher'ın eylemlerini sorgulamaya devam etti. Oda sonuçta haklıydı - V'nin yardımıyla Takemura, onu kaçırmak için Hanako'nun aracına erişim sağladı. Smasher daha sonra bir Arasaka saldırı ekibine liderlik etti, kişisel olarak Hanako'yu kurtardı ve onu kaçıranların öldürülmesini emretti.[9][10]

V, Nocturne Op55N1'de Panam'dan yardım isterse:

Adam, davetsiz misafirlerin yeraltı yoluyla Arasaka Kulesi'ne girdiğini öğrendiğinde, davetsiz misafirleri öldürmek için Mikoshi erişim noktasına gitti. Aldecaldos üyelerini buldu; Panam Palmer, Saul Bright ve V. Kapıyı yok ettikten sonra, Saul, Adam onu ​​öldürmeden hemen önce onu yaralayan Adam'ın göğsüne ateş etti. Adam, Rogue'un nerede olduğunu sorduğunda ve Aldecaldos'la uğraştıktan sonra onu bulacağını söylediğinde üçü arasında bir kavga çıktı. Ancak Adam savaşta yenildi.[5]

V, Johnny ve Rogue'un içeri girmesine izin verirse Nocturne Op55N1:

Kimliği belirsiz bir uçan araç Arasaka Kulesi'ne saldırdıktan sonra Adam ve diğer güvenlik görevlileri yüksek alarma geçti. Tamircilerin Kraliçesi ve düşmanı Rogue Amendiares'in işi olduğundan şüpheleniyordu. Adam, saldırının arkasında Rogue, Crispin Weyland ve V'nin olduğunu keşfederek Mikoshi erişim noktasına gitti. Rogue ile yüzleşti, ancak onu öldürmeden önce göğsünde bir el bombası patlattı ve bu sırada onu yaraladı. Daha sonra V ve Crispin ile dövüşmeye başladı. Adam savaş sırasında yenildi.[5]

V, Nocturne Op55N1'de Hanako'dan yardım isterse:

Yorinobu'nun Arasaka'daki askeri darbesi sırasında, Hanako'nun grubu, Goro Takemura ve V'nin birlikleri CEO'nun ofisine götürmesiyle birlikte yavaş yavaş Arasaka Kulesi'ni ele geçirmeye başladı. Ancak Adam, Yorinobu'yu korumak için son bir çabayla CEO'nun ofisine girmeden hemen önce onları durdurdu. Adam, Rogue'un nerede olduğunu sorduğunda ve V ve Takemura ile uğraştıktan sonra onu bulacağını söylediğinde Adam'la savaşmaya başladılar. Ancak Adam, savaş sırasında yenildi.[5]

Eğer V ve Johnny (Don't Fear) The Reaper'da intihar koşusu yapmak için yalnız gittilerse:

Adam Smasher, V'yi tek başına Mikoshi erişim noktasına ulaşmadan önce durdurdu. Rogue'un nerede olduğunu sorduğunda ve V ile uğraştıktan sonra onu bulacağını söylediğinde ikisi arasında bir kavga çıktı. Adam ya savaş sırasında yenildi ya da V'yi öldürmeyi başardı ve dolaylı olarak düşmanı Johnny'yi öldürdü.[5]

Veritabanı Girişi (2077)[]

Adam Smasher
Adam Smasher

Adam Smasher'ın insanlığından geriye, geçirdiği tam vücut dönüşümüyle beraber pek bir şey kalmadı. Zaten insanlığı pek de matah bir şey değildi. Smasher, Arasaka'nın kirli işlerini yapmaktan sorumludur ama kendi bildiği şekilde çalışmayı sever. 2023'te, Arasaka Kulesi'ne yapılan saldırı sırasında Johnny Silverhand'i öldürdü ve bunun akabinde Silverhand'in kişiliği Ruhbiçer programıyla dijitalleştirildi. Smasher, Johnny'nin geri döndüğünü öğrenirse muhtemelen başladığı işi bitirmek isteyecektir. Smasher, işini yarım bırakmaz.[5]

Equipment[]

RPG
Tür Ürünler
Siber Donanım Tam cyborg gövdesi yoğun biçimde değiştirilmiş Samson çerçeve, iki set arayüz fişi, çip yuvası, ağrı düzenleyiciler, bağlantı seti (akıllı tüfek, araç, veri), optik paketi (düşük hafif, termograf, Times Square Plus, hedefleme kapsamı, göz kamaşmasını önleme), Shockwave (radyo, kısa huzmeli radyo ve scrambler, tarayıcı, gelişmiş menzil, güçlendirilmiş işitme, ses düzenleyici, seviye damperli hücresel bağlantılar), her iki kolda wolvers, hızlı değiştirme takozları, radyasyon kalkanı, biopod. Adam Smasher, işteyken tipik olarak SP 20 zırhlı tulumlar giyer (ona toplamda 42 SP verir).[1]
Silahlar Tsunami Silah Sarmalı

Notes[]

  • Cyberpunk 2077'de Smasher'ı taramak onun %96 sibernetik olduğunu gösteriyor.
  • V'nin Kiroshi gözlerinde belirli bir mod varsa, soygun sırasında Yorinobu'nun süitine girdiğinde Smasher'ın onları ve Jackie'yi tespit ettiğini görebilirler. Bu muhtemelen bir gözden kaçmadır.
  • Polonya'daki bir "Cyberpunk 2020" canlı oturumu sırasında Mike Pondsmith, Michiko Arasaka'nın 18. doğum gününü içeren ve onunla biten bir grup oyuncu için bir senaryo yaptı Adam Smasher ile bir "çılgınlık" yaşıyor.[11]
  • Hemen hemen herkes için empatiden yoksun olmakla ün yapmış olmasına rağmen, Johnny'nin Malorian'ını Grayson'a hediye etmesi, güvenilir astları için az bir düzeyde takdire sahip olduğunu gösteriyor.
  • Cyberpunk: Edgerunnersda Sandevistan ile donatılmıştır..

önemsiz Şeyler[]

  • Adam Smasher'ın adı, Large Hadron Collider gibi parçacık hızlandırıcılara verilen bir takma ad olan "atom parçalayıcı" kelimesinin bir oyunudur.

Galerİ[]

2020[]

RED[]

2077[]

Referanslar[]

  1. 1,0 1,1 ACKERMAN GREY, D. Firestorm Shockwave. 1st ed. Berkeley CA; R.Talsorian Games Inc, 1997. (syf.22)
  2. 2,0 2,1 PONDSMITH, M. Cyberpunk RED Corebook. 1st ed., Kenmore, WA, R. Talsorian Games, 2020. (syf.441, 121)
  3. 3,0 3,1 3,2 Chippin' In (görev)
  4. For Whom the Bell Tolls
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 5,4 5,5 CD Projekt RED. Cyberpunk 2077. Video Game, Multi-Platform. Poland, CD Projekt S.A., 2020.
  6. 6,0 6,1 STUDIO TRIGGER. Cyberpunk: Edgerunners. Animated Show. Netflix/CD Projekt RED, 2022. - My Moon My Man
  7. The Information
  8. The Heist
  9. Play It Safe
  10. Search and Destroy
  11. Reddit'te Mike Pondsmith
Advertisement