Cyberpunk Wiki
Advertisement
Plik:CPRED Ziggurat Logo.webp

Ziggurat to korporacja zajmująca się komunikacją i infrastrukturą danych. Założona w 2030 roku firma miała plan przekształcenia starej światłowodowej sieci Data Term w nowy system, CitiNet, w celu przywrócenia taniej i niezawodnej komunikacji w całym Night City.

Opis[]

Wysiłki Ziggurat zmierzające do stworzenia sieci CitiNets w celu przezwyciężenia DataKrash i zapobieżenia kolejnemu rozpoczęły się w Night City i szybko rozszerzyły się na inne miasta w Ameryce Północnej. Korporacja nałożyła na CitiNets protokół Data Pool kierowany przez społeczność. Ziggurat zapewnił nie tylko infrastrukturę sieciową, ale także aplikacje potrzebne do korzystania z niej: crawlery danych, programy do czatowania i wysyłania wiadomości e-mail oraz pakiet do tworzenia i edytowania treści wszelkiego rodzaju. Ponadto korporacja opracowała Garden, premierową platformę do udostępniania tych treści w Data Pool, gdzie korporacje i osoby prywatne mogą tworzyć własne Garden Patches.

Historia[]

2030s[]

Ziggurat został założony w Night City w 2030 roku. Korporacja miała plan przekształcenia starej światłowodowej sieci Data Term w nowy system i przywrócenia taniej i niezawodnej komunikacji w całym mieście. Dzięki dotacji od Night Corp i poparciu ze strony skłóconej Rady Miasta, zupełnie nowa sieć CitiNet została uruchomiona w ciągu kilku miesięcy.

2040s[]

Ziggurat rozszerzył swoją działalność z Night City na inne metropolie w Ameryce Północnej. Do 2040 r. większość miast w Nowych Stanach Zjednoczonych, Konfederacji Pacifica, Kanadzie i Wolnych Stanach posiadała już CitiNets i Data Pools. Ziggurat był również w stanie przywrócić komunikację między regionami metropolitalnymi, zapewniając prostą i niedrogą komunikację między miastami poprzez cogodzinne transfery pakietów danych wzdłuż zlepionej mozaiki odzyskanych linii telefonicznych, optyki wolnej przestrzeni, a nawet kurierów Nomadów.

Wkrótce po uruchomieniu Night City Data Pool, Ziggurat opublikował pierwszy zestaw aplikacji, które z niego korzystały. Pozwoliło im to na pobieranie opłat od rządu za tworzenie i utrzymywanie CitiNets i Data Pools. Ziggurat zarabiał również na ich wykorzystaniu, gromadząc i sprzedając dane, sprzedając przestrzeń reklamową i dostarczając użytkownikom aktualizacje w aplikacji.

Większość treści w północnoamerykańskich Data Poolach była tworzona przy użyciu aplikacji Ziggurat i konsumowana za pośrednictwem The Garden, platformy korporacji służącej do publicznego tworzenia i udostępniania treści. Każdy użytkownik Garden mógł skonfigurować swój własny Garden Patch, przestrzeń w Data Pool stworzoną specjalnie do udostępniania swoich kreacji tekstowych, dźwiękowych, wirtualnych i braindance. Patche są dostosowywane przy użyciu ograniczonej gamy darmowych nakładek lub bardziej funkcjonalnych - a tym samym droższych - szablonów. Po zakończeniu konfiguracji użytkownicy mogą wypełnić swój Patch tekstem, nieruchomymi obrazami, audio i wideo, wirtualnymi i braindance kreacjami, które inni użytkownicy mogą konsumować i komentować. Ziggurat wyświetla ukierunkowane reklamy przed, po i w trakcie treści Garden, dzieląc się z twórcami dziesięcioma procentami przychodów.

Gwiazdy PopMedia w tym czasie często zaczynały swoją karierę w Garden, a większość wykonawców i firm utrzymywała własną stronę, aby dotrzeć do odbiorców ze swoją rozrywką, reklamami i produktami. W 2043 roku Ziggurat otworzył biura w Wielkiej Brytanii i Australii z zamiarem penetracji rynków europejskich i australijskich. Korporacja spotkała się jednak z dużą konkurencją.

Advertisement