Cyberpunk Wiki
Advertisement

Ziemia — trzecia planeta Układu Słonecznego.

Opis[]

Cyberpunk 2077 Where is My Mind Earth

Ziemia widziana z orbity.

Ziemia jest domem człowieka. Korporacje kontrolują świat ze swoich fortec w wieżowcach. W tym samym czasie ogromne armie cyborgów-zabójców przemierzają zniszczone ruiny opuszczonych miast. Kraje upadły na więcej niż jeden sposób. Wojny korporacyjne zrujnowały gospodarki i odbudowały je na nowo. Nowe Stany Zjednoczone są podzielone, Japonia jest największym imperium na planecie, Chiny stały się wschodzącą potęgą, Związek Radziecki prowadzi wewnętrzne wojny, a EWG spogląda w gwiazdy w poszukiwaniu szans na ekspansję.

Korporacje takie jak Arasaka, Militech, SovOil i szereg innych są władcami Ziemi. Może i jest ona ojczyzną ludzkości, ale firmy takie jak Orbital Air i Mitsubishi/Koridansu tworzą nowe światy poza nią, obiecując nową, pomyślną przyszłość dla tych, którzy opuszczą naszą planetę.

Podbój kosmosu przez ludzi rozpoczął się od budowy Kryształowego Pałacu przez Europejską Agencję Kosmiczną, a po niej nastąpiła ekspansja Związku Radzieckiego, którego obecność w przestrzeni kosmicznej jest ograniczona, ale zauważalna. ESA jest właścicielem większości tego, co można tam znaleźć, od miast na Księżycu po stacje kosmiczne. Japońskie Biuro Aeroprzestrzeni również jest obecne w kosmosie i zbudowało wiele stacji roboczych.

Do lat 40. i 70. XX wieku liczne wojny, od korporacyjnych po polityczne, a także niezliczone katastrofy ekologiczne sprawiły, że znaczna część Ziemi, od megamiast Japonii po pustkowia Nowych Stanów Zjednoczonych, stała się niebezpiecznym, jeśli nie całkowicie niezdatnym do życia miejscem. Masowe wyginięcie ekosystemów sprawiło, że rzeczy powszechne w XX wieku stały się rzadkimi luksusami w 2045 i 2077 roku, na przykład świeża woda i mięsa hodowlane. Zarazy miejskie i zmiany klimatyczne spowodowały ogromne obciążenie dla pozostałych krajów posiadających wystarczające wpływy, aby utrzymać pewien poziom kontroli poza zasięgiem korporacji; kraje uważane za „rozwinięte” w 2013 i 2020 roku doświadczają obecnie epidemii ekologicznej i upadku społecznego, począwszy od nowych Stanów Zjednoczonych, które zostały zredukowane do gospodarki trzeciego świata, podporządkowanej interesom korporacji, obok krajów rozwijających się, takich jak Mjanma, po gęsto zaludniony region Beneluksu, który został zdewastowany przez szaloną powódź, która doprowadziła do kryzysu uchodźczego.

Wiele megakorporacji z 2013 i 2020 roku, takich jak Arasaka i Militech, zachowało ogromną potęgę nawet do lat 70. XXI wieku, i nadal kierowane są przez tych samych prezesów, głównie dzięki cybernetycznym ulepszeniom, które dramatycznie wydłużają żywotność tych, których stać na takie zabiegi.

Advertisement