Cyberpunk Wiki
Advertisement

Yorinobu Arasaka (荒坂 頼宣) jest drugim synem Saburo Arasaki i pierwszym synem Michiko Arasaki oraz zbuntowanym bosozoku przywódcą Stalowych Smoków, a także bliskim współpracownikiem Żelaznego Lotosu. Chociaż był zaprzysiężonym przywódcą bosozoku, rockerboyem, ostatecznie został spadkobiercą imperium Arasaka po śmierci swojego starszego brata Kei. Yorinobu nie zgadzał się ze wszystkim, co planował osiągnąć jego ojciec, i z tego powodu wszystko porzucił. Jest pełen pasji, troskliwy i zdeterminowany bardziej niż cokolwiek innego. Yorinobu jest charyzmatycznym przeciwieństwem Johnny'ego Silverhanda w Tokio (choć nie gra w zespole). Był znany z tego, że podburzał japońską opinię publiczną do buntu przeciwko korporacyjnym władcom. Yorinobu nadal opiekował się swoją siostrą Hanako i często rozmawiał z nią za plecami ojca. Przysiągł, że pewnego dnia ją uratuje. W 2077 roku Yorinobu nadal buntuje się przeciwko swojemu ojcu, ale nie widział go od dziesięcioleci. Szybko jednak zdał sobie sprawę, że potęgi korporacyjnego giganta nie da się pokonać. Przynajmniej z zewnątrz.

Historia[]

Yori-kun, wiesz o Arasaka Security, dzięki któremu nasza firma stała się sławna? Cóż, to nie jest to, co uczyniło firmę potężną, to, co uczyniło ją potężną, to Arasaka Bank. Wiem, że przy wystarczających wymuszeniach i wpływach politycznych, zabijając odpowiednich ludzi i masakrując pracowników odpowiedniego korpusu, możemy przywrócić chwałę Imperium Słońca i uczynić Japonię największą superpotęgą świata – Saburo Arasaka, Cyberpunk 2020

1995 - 2020[]

Yorinobu urodziła się 8 września 1995 roku jako syn Saburo i Michiko Arasaki w Tokio w Japonii. Od najmłodszych lat otrzymywał bogactwa i korzyści, jakie mógł uzyskać każdy członek rodziny Arasaka, w tym najlepszą edukację w kraju. Dorastając wraz ze swoją siostrą Hanako, byli szczęśliwi, przebywając w posiadłości rodziny Arasaka. Yorinobu wychowywał się w błogiej nieświadomości wobec korporacji swojego ojca. Coś, co według Saburo było ważne, aby zachować je w tajemnicy, dopóki nie będzie gotowy. Dzień po tym, jak 21-letni Yorinobu ukończył Todai, Saburo zabrał go do swoich prywatnych komnat na terenie posiadłości. Jego ojciec, dumny z jego osiągnięcia, wyjaśnił mu prawdziwą naturę Korporacji Arasaka. Zamiast zgodzić się z wizją ojca, tak jak zrobił to jego starszy przyrodni brat Kei, Yorinobu był w tajemnicy przerażony i postanowił milczeć, gdy jego ojciec mówił dalej. Tej nocy, po uroczystej kolacji wydanej na jego cześć, Yorinobu wymknął się z kompleksu i zniknął w noc Tokio. Wiedząc, co dzieje się w korporacji, nienawidził tego, co jego ojciec próbował osiągnąć i przysiągł, że go powstrzyma, jednocześnie chcąc uchronić swoją siostrę przed zaangażowaniem. Cztery lata później 25-letni Yorinobu zgromadził wokół siebie kadrę twardych tokijskich nomadów (Bosozoku): „Kotetsu no Ryu”, czyli Stalowe Smoki. Bosozuku przysiągł zdemaskować Arasakę i walczył o jego upadek. Nocą grasowali po kanionach miasta, nękając pracowników Arasaki i wydobywając informacje na temat czarnych operacji Arasaki. Wiedza Yorinobu na temat obiektów Arasaki i procedur korporacyjnych dała Stalowym Smokom pewną przewagę, ale wciąż brakowało im mocy i informacji, aby poczynić poważne postępy przeciwko korporacji. Yorinobu była jednak w stanie z równą łatwością kroczyć po świecie ulicy i korporacyjnej wieży. Kiedy nie jeździł ze swoimi ludźmi, podróżował po świecie; spotykając się z innymi wrogami Arasaki i szukając funduszy i sprzętu. Powoli, ale systematycznie, jego operacja rozwijała się. Saburo kochał swojego syna i był bardzo zasmucony jego nielojalnością, ale przyznał, że należy się zająć Yorinobu, ponieważ groził korporacji. Kei, który nienawidził Yorinobu za jego ucieczkę, przysiągł, że zabije swojego przyrodniego brata. Hanako natomiast nadal kochała swojego brata. Ona i Yorinobu zawsze czuli ze sobą szczególną więź. Chociaż wtedy nie była tego świadoma, przysiągł uwolnić ją ze szponów ojca. Raz w miesiącu Yorinobu i Hanako potajemnie komunikowały się za pośrednictwem sieci, potwierdzając wzajemną braterską miłość. Yorinobu odwiedzał Night City, aby zebrać informacje od swoich kontaktów. Podczas jednego z ataków Arasaki na miasto niektórzy z lokalnych kontaktów Yorinobu zostali wzięci do niewoli, przesłuchiwani i ostatecznie straceni. Jednym z tych kontaktów był Hiraga, który znał tożsamość wielu wysokich urzędników i dostawców Stalowych Smoków. Informacje uzyskane o Stalowych Smokach były przechowywane w Wieży Arasaka w Night City. Zanim dane mogły zostać wysłane do Kei w kwaterze głównej w Tokio, Yorinobu miała kontakt, który przechwycił dane. Wraz z danymi był rozkaz zamordowania wysokich rangą urzędników Stalowego Smoka. Wyśledzono aktywność jego kontaktu i po zniszczeniu danych musieli popełnić seppuku, aby uniknąć schwytania. Niestety, regionalny dyrektor ds. bezpieczeństwa w Arasace, Iwasao Koremichi, rzekomo miał kopię danych w formie papierowej.

2021 - 2023[]

Podczas Czwartej Wojny Korporacyjnej Yorinobu podjął dalsze działania, aby zakłócić działalność Arasaki. Pomimo prób zwabienia go na swoją stronę przez Militecha, Yorinobu odmówił dołączenia do nich. Zamiast tego odegrał rolę w dostarczaniu rządowi Japonii informacji, które pomogły w nacjonalizacji aktywów Arasaki. Jednak nawet po zniszczeniach wojennych i ataku terrorystycznym na Arasaka Tower w Night City, zobaczył, że to wciąż nie wystarczy, aby zniszczyć korporację. Yorinobu dowiedziała się, że jeśli Arasaka zostanie zniszczona, musi to nastąpić od wewnątrz. Po zakończeniu wojny Yorinobu wziął udział w pogrzebie swojego brata Kei. To tutaj pogodził się z ojcem. Z pomocą swojej siostry Hanako, Yorinobu był powoli ponownie witany w rodzinie.

2045[]

W 2045 roku Yorinobu przewodził frakcji Taka (鷹) w Korporacji Arasaka. Dbał o to, aby w czasie wojny nie można go było odnaleźć, a potem próbował pogodzić się z ojcem. Nadal grał w grę renegata i sprzeciwiał się innym frakcjom. Tak długo jak jego ojciec pozostawał pod kontrolą Frakcji Kiji (雉), Yorinobu nadal próbował doprowadzić do jej upadku. Chociaż tym razem planował być bardziej subtelny niż poprzednie plany

2077[]

Yorinobu był pierwotnym spadkobiercą Imperium Arasaka, zanim zbuntował się i zerwał więzi z ojcem. Przez wiele lat przewodził Stalowym Smokom i dążył do zniszczenia, ale wkrótce zdał sobie sprawę, że potęgi korporacyjnego giganta nie da się pokonać. Przynajmniej z zewnątrz

Advertisement