Cyberpunk Wiki
Advertisement
Artykuł dotyczy Cyberpunk 2013 Artykuł dotyczy Cyberpunk 2020 Artykuł dotyczy Cyberpunk 2077

World News Servicekorporacja raportująca wiadomości z całego świata z siedzibą w Londynie w Anglii która pilnuje świata wszelkimi możliwymi sposobami. Gazety i stacje informacyjne z całego świata płacą wielkie kwoty pieniędzy, żeby dostać „historyjki” z WNS poprzez sieć satelitarną WorldSat Network. W roku 2020 największym udziałowcem był Mahmet Al Hamedi, posiadał on 31,6% udziałów[1].

.WNS śledzi świat wszelkimi możliwymi sposobami. Gazety i stacje informacyjne na całym świecie płacą ogromne kwoty za otrzymywanie artykułów WNS za pośrednictwem sieci komunikacyjnej WorldSat. WNS ma więcej biur niż większość korporacji, ale większość z nich jest dość mała i ma ograniczone funkcje, a ich przeznaczeniem jest służyć jedynie jako baza operacyjna dla agentów i reporterów pracujących na danym obszarze. WNS ma co najmniej małe biuro w prawie każdym większym mieście na świecie, ale czasami są to po prostu pokoje z kilkoma zaopatrzeniami, jednym agentem-rezydentem i terminalem telekomunikacyjnym połączonym z najbliższym biurem regionalnym. Niewielu konkurentów może dorównać WNS w zakresie gromadzenia informacji, a WNS gwarantuje, że pozostanie w czołówce, nie tylko za pomocą legalnych środków, ale także poprzez szpiegostwo, sabotaż i wszelkiego rodzaju nielegalne szpiegostwo. WNS nie prowadzi własnych stacji, zamiast tego przekazuje swoje informacje oferentowi, który zaoferuje najwyższą cenę. Kupujących nie brakuje, ponieważ żądni oglądalności nadawcy wydadzą ponad miliony za wyłączne prawa do szczególnie soczystej historii i dołączony pakiet prezentacji multimedialnych zawierający filmy WNS, artykuły i komentarze

WNS posiada więcej biur niż większość korporacji, bo występują prawie w każdym większym mieście na całym świecie (w miastach takich jak: Anchorage, Seattle, Ottawa, Nowy Jork, Waszyngton, Miami, Dallas, St. Louis, Chicago, Denver, Portland, San Francisco, Los Angeles, Phoenix, Mexico City, Caracas, Rio de Janeiro, Oslo, Sztokholm, Helsinki, Londyn, Berlin, Jerozolima, Kair, Tokio, Honolulu, Tanger, Beijing, Szanghaj), lecz w większości są to biura całkiem małe i ograniczone w swoich funkcjach. Służą jako bazy operacyjne dla agentów i reporterów pracujących w rejonie.

Historia[]

Wczesna historia World News Service powstał w Londynie w Anglii i zaczynał jako stosunkowo skromna internetowa usługa komputerowa dostarczająca wiadomości na żądanie za pośrednictwem łączy szerokopasmowych w pierwszych latach XXI wieku. Z tej orientacji wywodzi się wczesna polityka WNS polegająca na dostarczaniu wiadomości innym agencjom nadawczym i nie posiadaniu samego kanału telewizyjnego.

Lata 2010[]

Początkowy rozwój WNS w Stanach Zjednoczonych był powolny. Inne firmy, takie jak CNN Warnera-Turnera i imperium gazet Gannett, kontrolowały większość amerykańskiego międzynarodowego ruchu informacyjnego, a BBC nadal była organizacją międzynarodową o rekordowych wynikach. Aby umocnić swoją pozycję, WNS wykorzystało połączenie doskonałej sprawozdawczości i gromadzenia informacji oraz nowoczesnej bezwzględności korporacji. WNS opracowało i wdrożyło najlepszy i najnowocześniejszy system gromadzenia wiadomości na świecie, z radością włączając nowe technologie do swojej dziedziny ENG (elektroniczne gromadzenie wiadomości) i systemów studyjnych. Przewaga technologiczna, w połączeniu ze znakomitą rekrutacją talentów i zarządzaniem korporacją, pozwoliły WNS rozwijać się w bezprecedensowym tempie, wyprzedzając w 2010 roku wszystkie inne międzynarodowe agencje informacyjne pod względem wielkości i prestiżu. WNS w dalszym ciągu borykała się z konkurencją ze strony CNN i British World Services (dawniej BBC World Service), ale po dwudziestu latach historii stał się niekwestionowanym liderem na świecie serwisem gromadzącym wiadomości. W 2010 roku WNS wraz z Arasaką, EBM i WorldSat, a także siłami Triady odparły inwazję MLC na Hongkong. Po trzech latach udało im się odeprzeć inwazję na Hongkong, a WNS wraz z innymi korporacjami przejęło kontrolę nad częściami miasta. WNS zabezpieczyło i było właścicielem Quarry Bay i North Point, gdzie wybudowało nowe obszary mieszkalne i nowe biura na potrzeby swojej działalności w Hongkongu. W 2013 r. porzucono wczesną politykę WNS i WNS zbudowało w sumie dziesięć całodobowych satelitarnych kanałów informacyjnych, a także kontynuowało sieci dystrybucji drukowanej i komputerowej. WNS w dalszym ciągu sprzedawała także artykuły i usługi gromadzenia wiadomości innym organizacjom nadawczym i medialnym, w tym zarówno Net 54, jak i DMS.

2020[]

W 2020 roku WNS była wiodącą na świecie organizacją gromadzącą i nadawczą. W porównaniu z początkami swojej działalności, WNS posiadał teraz osiem własnych kanałów w sieci satelitarnej, a także sprzedawał wiadomości wideo innym kanałom i dystrybutorom. Sieć nadal była również aktywna w zakresie wiadomości komputerowych i drukowanych, a oprócz wiadomości spotowych produkuje felietony, programy panelowe, wywiady, programy specjalne i inne materiały telewizyjne do wykorzystania w kanałach WNS lub do sprzedaży stronom trzecim.

Lata 70.[]

W roku 2077 World News Service nadal pozostaje jednym z czołowych serwisów nadawczych na świecie, posiadającym siedziby w niemal każdym kraju. W Nowych Stanach Zjednoczonych WNS jest również jednym z dwóch głównych kanałów. Ma zauważalne nastawienie pro-Arasaka, w przeciwieństwie do swojego rywala, N54, który jest zwolennikiem Militech. WNS prowadzi codziennie nadawany program informacyjny, a także różnorodne programy, takie jak Info Flash, Your Business is My Business, Guns and Horses i hitowy serial telewizyjny Watson Whore. W Night City firma WNS utrzymywała małe centrum nadawcze w dzielnicy przemysłowej Northside firmy Watson. Nellie Bly pracowała jako prezenterka, a Max Jones był dziennikarzem śledczym. Centrum zostało zamknięte w latach 2074–2077. Jones w końcu wrócił do opuszczonego budynku i zajął go, prowadząc niezależny portal informacyjny NC Inquirer. Lokalnym prezenterem WNS Night City jest Arif Iqbal.

Główny cel i usługi[]

Jednym z powodów, dla których WNS wspięła się na szczyt, było to, że pracowała z nowymi innowacjami technologicznymi, aby znaleźć sposoby na wprowadzenie produktu informacyjnego na rynek. WNS zadbała o silną obecność w wiadomościach telewizyjnych i drukowanych, gdzie działała jako dostawca treści dla innych nadawców i drukarzy, niczym serwis prasowy. Wraz z pojawieniem się sieci szerokopasmowej (przeprojektowanie Internetu, które umożliwiło przesyłanie danych o dużej przepustowości, takich jak wideo na żądanie i w pełni interaktywna rzeczywistość wirtualna), firma WNS wprowadziła World Broadband News Network (WBNN), w pełni interaktywną platformę wideo na -żądanie serwisu informacyjnego dostępnego przez Internet. To nadal istnieje jako usługa towarzysząca innym serwisom informacyjnym WNS. WNS był także pionierem w innych obszarach nowych technologii w gromadzeniu wiadomości. Podczas gdy inne organizacje informacyjne nadal korzystały z nieporęcznych, trudnych do ukrycia minikamer we wszystkich sytuacjach, WNS eksperymentował z „ukrytymi reporterami” używającymi eksperymentalnych kamer cyberoptycznych w sytuacjach, gdy dziennikarze byli zagrożeni. WNS była także pierwszą organizacją, która wyposażyła wszystkich reporterów terenowych w przenośne, szerokopasmowe systemy satelitarne, dzięki czemu reporterzy terenowi mogli nagrywać wideo bezpośrednio na dysk twardy lub pamięć flash RAM, pobierać je na platformę montażową laptopa, a następnie przesyłać gotowy produkt do regionalnych władz. lub w biurze domowym za pośrednictwem satelitarnego łącza nadrzędnego wbudowanego w deck. Poprawiło to także zdolność WNS do organizowania i manipulowania ujęciami na żywo, dzięki czemu reporterzy WNS mogli robić zdjęcia w sytuacjach, w których dziennikarze z innych służb po prostu nie byli w stanie manipulować swoim sprzętem. złapany. WNS pozostawało o krok przed konkurencją. WNS rozpoczęło także eksperymenty z wiadomościami metodą braindance, szczególnie w przypadku klientów korporacyjnych i klientów z wyższej półki, którzy chcą uzyskać maksymalny kontakt z wydarzeniem. Kilku kluczowych reporterów WNS wyposażono w sprzęt do nagrywania tańca mózgowego i wysłano ich do stref z gorącymi wiadomościami, aby od razu zagłębić się w historię. Nagrany materiał do tańca mózgowego został połączony z montażem, grafiką VR i lektorem, aby stworzyć, jak to określa WNS, „wciągające doświadczenie informacyjne”. W połowie 2010 roku usługi te nie były dostępne dla ogółu społeczeństwa. WNS wzmocniło swoją pozycję także poprzez rekrutację najlepszych talentów. WNS ma najlepszych reporterów lotniczych, pisarzy i producentów, a także jednych z najbardziej widocznych międzynarodowych prezenterów na świecie. Cała technologia na świecie byłaby bezwartościowa, gdyby nie sprytni, odważni i agresywni reporterzy, którzy jej używali i wtrącali się w sytuacje warte relacjonowania. WNS nadal może poszczycić się najlepszymi na świecie pracownikami zajmującymi się gromadzeniem wiadomości. Kompromis polega na tym, że stanowiska kierownicze i sprzedażowe nie są tak prestiżowe jak w innych korporacjach medialnych i często schodzą na dalszy plan w stosunku do zawodów dziennikarskich pod względem splendoru i prestiżu. W rezultacie rekrutacja najlepszych menedżerów była często trudna, ponieważ młodych menedżerów często przyciągają bardziej efektowne, ale płytsze działy informacyjne DMS i Net 54, gdzie możliwości kadry kierowniczej są lepsze. WNS nie polegała wyłącznie na technologii i talencie, aby zabezpieczyć swoją pozycję. Z całego serca przyjęła także nową cyberpunkową etykę korporacyjną, w obliczu zniechęcającego sprzeciwu ze strony uznanych agencji informacyjnych. W pierwszej dekadzie swojej działalności WNS nie powstrzymywała się od szpiegowania, oszukiwania, oszustw, szpiegostwa i jawnej przemocy, aby uzyskać najlepsze artykuły i zmylić inne agencje informacyjne. WNS jawnie stosowała te strategie do czasu skonsolidowania swojego udziału w rynku, czyli około 2011 r. Następnie, bardziej dbając o wizerunek, znacznie złagodziła swoje tajne operacje i szpiegostwo. Nadal się nimi zajmuje, ale znacznie rzadziej i na znacznie niższym niż dawniej poziomie. Największa sekcja tajnych operacji w WNS zajmuje się umieszczaniem kretów w innych korporacjach medialnych i agencjach informacyjnych, aby uzyskać dostęp do historii i funkcji opracowywanych przez konkurencję.

Polityka[]

Niewielu konkurentów jest w stanie dorównać WNS w sprawach zdobywania informacji, a WNS ciągle zapewnia sobie wiodącą pozycję nie tylko poprzez legalne środki, ale także szpiegowanie, wywiad, sabotaż i wszelkiego rodzaju nielegalne węszenie. Korporacja nie prowadzi żadnych własnych stacji, zamiast tego woli sprzedawać swoje informacje temu, kto da więcej, a nie brakuje stacji, które wykładają miliony za wyłączne prawa do pikantnych historyjek oraz załączonych do nich multimedialnych pakietów prezentacyjnych zawierających filmy, artykuły i komentarze z WNS[1].

Sprzęt i zasoby[]

Cyberpunk 2020[]

WNS posiada[1]:

  • 65 miejskich pojazdów szturmowych AV-4,
  • 25 samolotów Osprey II,
  • 25 korporacyjnych odrzutowców,
  • 5 ciężkich samolotów transportowych C-25,
  • Każde zaś biuro posiada 2 helikoptery i klinikę.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Mike Pondsmith, „Cyberpunk 2020”, 2. edycja, tłum. J. Brzeziński i T. Jasinkiewicz, wydanie 1.1. Copernicus Corporation, Warszawa 1995 (ang. R.Talsorian Games, Berkeley 1990).
Advertisement