Cyberpunk Wiki
Advertisement

Wojna nuklearna na Bliskim Wschodzie[1], znana jako wojna samobójcza[2] — seria konfliktów nuklearnych na Bliskim Wschodzie, która miała miejsce w 1997 roku. Doszło do niego w następstwie Krachu z 1994 roku i w samym środku Upadku, który doprowadził do wielkiego rozpadu zachodniej cywilizacji.

Historia[]

Napięcie w stosunkach pomiędzy krajami Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej osiągnęło szczyt w roku 1997, gdy w wyniku wymiany ładunków nuklearnych duże połacie ziemi zostały pokryte radioaktywnymi polami przypominającymi szkło. Ogromne obszary Iranu, Iraku, Libii, Czadu i Emiratów Arabskich zostały niemal całkowicie zniszczone. Jedynie Egipt, Syria i Izrael zdołały przetrwać z powodu zniszczeń spowodowanych wojną i dlatego pozostawiono je samym sobie. Ze względu na użycie broni termojądrowej, radioaktywne opady z wojny rozprzestrzeniły się na cały świat[3].

Konflikty powstałe na skutek użycia broni atomowej doprowadziły do gwałtownego wzrostu cen ropy naftowej, której światowa podaż zmniejszyła się o połowę. Wkrótce potem Stany Zjednoczone zajęły całą wyspę Oahu, „aby zapewnić bezpieczeństwo Hawajom i reszcie kraju”[3][4].

Następstwa[]

Do lat dwudziestych XX wieku obszary dotknięte katastrofą stały się wystarczająco bezpieczne dla poszukiwaczy złomu, a także innych osób skłonnych je przemierzać, by zbierać sprzęt i kosztowności ze zniszczonych ziem. Do 2045 roku, gdy wpływy korporacji zostały osłabione i ograniczone przez spuściznę czwartej wojny korporacyjnej, sprzymierzone państwa i bloki połączyły siły, aby przejąć kontrolę nad regionami zniszczonymi w wyniku kataklizmu, w celu wydobycia i pozyskania zasobów, zmuszając wiele państw Bliskiego Wschodu do podjęcia działań reformacyjnych i próby stawienia oporu grupom najeźdźców[5].

Do 2077 roku opady powstałe w wyniku „wojny samobójczej” spowodowały coroczne radioaktywne burze piaskowe w ruinach Syrii, Iraku i Iranu, które sprowadziły napromieniowany pył do Turcji, Morza Śródziemnego i Europy[2].

Przypisy

  1. Mike Pondsmith, „Cyberpunk 2020”, 2. edycja, tłum. J. Brzeziński i T. Jasinkiewicz, wydanie 1.1. Copernicus Corporation, Warszawa 1995 (ang. R.Talsorian Games, Berkeley 1990).
  2. 2,0 2,1 CD Projekt Red, Cyberpunk 2077, 2020.
  3. 3,0 3,1 Michael MacDonald, „Home of the Brave”. R.Talsorian Games, Berkeley 1992.
  4. Marcin Batylda, „Świat Cyberpunk 2077”. Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, 2020, s. 10.
  5. Mike Pondsmith, „Cyberpunk RED”. R.Talsorian Games, Berkeley 2019.
Advertisement