Cyberpunk Wiki
Advertisement

District Icon 2077 Watson

Watson – dzielnica Night City, którą zbudowano po tym, kiedy na Centrum Korporacyjne podczas Czwartej Wojny Korporacyjnej spadła bomba atomowa[1].

Historia[]

2023[]

Kiedy w 2023 roku w centrum Night City doszło do katastrofy nuklearnej, pobliskie miasteczko Watson stało się ostoją, w której znalazła schronienie sponiewierana, aczkolwiek niezłomna populacja miasta[2].

Cyberpunk Red[]

W okresie Cyberpunka Red dzielnica Watson dopiero powstawała. Jej rozwój finansowały japońskie korporacje. Konstruowano pierwsze megabudynki, czyli bardzo wysokie wieżowce. W dzielnicy tworzono nowe biura korporacji oraz mieszkania[1]. Zakładano, że Watson będzie dzielnicą, w której tętniłoby serce miasta[3]. Strzeliste wieżowce, nocne kluby, centrum medyczne, sektor industrialny w północnej części miały zapewnić jej samodzielność i powodzenie.

Cyberpunk 2077[]

Dziś Watson jest jedną z biedniejszych dzielnic Night City, zamieszkiwaną głównie przez zarabiających grosze pracowników fabryk z NID.
Cyberpunk 2077, baza danych

W czasach akcji Cyberpunka 2077, korporacje wyprowadziły się już z Watson, a biura stały się mieszkaniami[1]. Po Wojnie Unifikacyjnej do Night City powróciła Arasaka, która gwałtownie pozbyła się wszystkich swoich konkurentów. Bez dopływu gotówki, dzielnica zaczęła podupadać. W Północnym Rejonie Przemysłowym zabrakło pracy, a tysiące ludzi straciło swoje stanowiska, co Arasaka wykorzystała, przejmując teren i nieruchomości. Korporacji zależało, by mieć dostęp do morza.

Charakterystyka[]

Style, które zobaczyć można w Watson, są wizualnym świadectwem jego burzliwej historii. Dzielnicę oddzielają od Centrum drapacze chmur. Jej mieszkańcy znajdują się między brutalnymi korporacjami i gangami. Choć dzielnica podupadła, a życie w niej stało się trudne, dzięki lokalnej społeczności okolica nadal posiada koloryt i tętni energią[4].

W 2077 roku, policja Night City oceniła poziom zagrożenia w Watson na ekstremalny. Przestępczość związana z działalnością gangów była wszechobecna, zwłaszcza w Kabuki[2].

Lokacje[]

Ciekawostki[]

Galeria[]

Przypisy

Advertisement