Cyberpunk Wiki
Advertisement

Włochy to jeden z głównych krajów EWG, jedna z największych potęg gospodarczych na świecie. Biotechnica jedna z największych megakorporacji ma swoją siedzibę w Rzymie. Włochy to kraj, który w latach 20. XXI wieku miał trudności ze względu na południowy region. Południe było domem dla popularnych organizacji przestępczych: neapolitańskiej Camorry i sycylijskiej mafii (Cosa Nostra). Próbując uzyskać lokalną kontrolę nad rządem federalnym, utworzono je jako partie polityczne. Mimo że większość ich biznesów została zalegalizowana, dostęp do władzy politycznej umożliwił im zawarcie korupcyjnego porozumienia na wyższym poziomie. Fakt, że obszary kontrolowane przez mafię wydawały się w lepszej sytuacji niż inne części południa, wzmocnił i rozszerzył ich władzę.

Historia[]

Lata 90-te - 2020-te[]

W pewnym momencie w Rzymie powstała firma Biotechnica. W 1991 roku, w obliczu kryzysu energetycznego, Biotechnica opracowała substytut paliw kopalnych, który ostatecznie nazwano CHOOH2 i na zawsze zmienił świat. Pod przywództwem Nicolo Loggagii przekształcił małą firmę z parku przemysłowego w Rzymie w jedną z najważniejszych korporacji na świecie. Celem Loggagii było przywrócenie biosfery planety, począwszy od zagrożonej flory i fauny, a skończywszy na odtworzeniu niektórych z najciekawszych wymarłych zwierząt w historii. W 1992 roku powstała Europejska Wspólnota Gospodarcza, Włochy były jednym z pierwszych krajów, które dołączyły do niej wraz z Francją, Niemcami, Wielką Brytanią i Japonią. W 1999 r. Europę i Stany Zjednoczone przetoczyła się plaga wyniszczająca. Pandemia została zatrzymana w 2000 r., kiedy Japonia stworzyła szczepionkę.

2077[]

Do 2077 roku północna część Włoch odłączyła się i stała się odrębnym krajem: Padanią. Rząd Padanii był w trakcie kampanii mającej na celu zapobieżenie nielegalnym wykopaliskom i plądrowaniu zatopionego miasta Wenecja, które przez dziesięciolecia było zanurzone w Morzu Adriatyckim i nadal kryło w sobie wiele bezcennych dzieł sztuki. Silny popyt na dzieła sztuki ze strony kolekcjonerów napędzał silny handel na czarnym rynku, który generował zyski odpowiadające jednej trzeciej PKB Padanii, a rząd nie był w stanie odzyskać większości skradzionych dzieł sztuki, ponieważ właściciele zwykle mieszkali na orbitali.[1] Wspomina się również, że Mediolan padł ofiarą rojów nanopszczół, powodując ogólną nędzę wśród ludności.

Detale[]

Północny stan Włoch jest jego najbogatszą i najbardziej uprzemysłowioną częścią, walczącą o należne mu miejsce w „Euroheaven”. Obejmują wiele „niemieckich ideałów” dotyczących tego, jak powinien wyglądać przemysł i społeczeństwo. Koalicja Korporacyjna to rzeczywista siła polityczna i władza kraju sprawująca władzę nad Kongresem Narodowym i Państwem Północnym, na jej czele stoją czołowe włoskie korporacje Biotechnica i Montedison. Ich rządy często charakteryzują się utrzymywaniem w „nasyceniu” wielkich aktorów we Włoszech. To dzięki nim mafia i jej leniwi neapolitańscy kuzyni są wciąż bogaci. Mediolan to jedno z najbogatszych, najdroższych i najbezpieczniejszych miast na świecie do życia, ale z powodu zagrożenia powstańczego na południu i zwiększonej obecności policji wielu mieszkańców ma wrażenie, że papieska kultura intelektualna, z której znane są miasta, zostaje zduszona . Ich sąsiad, Centralne Państwo Włochy, działa bardziej jako przedłużenie Państwa Północnego, ale jest o wiele mniej papieski i bardziej umiarkowany w ich perspektywie południa, prawdopodobnie ze względu na długą historię kontaktów z nimi. W środkowym państwie włoskim znajduje się także Rzym, mały świat sam w sobie i stolica Republiki. Rząd jest zazwyczaj marionetką Koalicji Korporacyjnej Norths, ale silny przejaw publicznej agitacji ze strony Rzymian może zmienić niemal każdą podjętą decyzję polityczną. Najgorzej mają południowe stany South Mia i region wyspiarski, które mają najwyższą stopę bezrobocia w kraju, nie mówiąc już o EWG. I zgodnie z oczekiwaniami przestępczość zorganizowana jest tutaj dobrze rozwiniętym przedsiębiorstwem, a wiele syndykatów przestępczych pełni rolę de facto przywódców swoich miast. Pomimo rutynowych represji ze strony rządu, powstanie nadal się rozwija, a płomienie urazy i zdrady stają się coraz silniejsze i żarliwsze wśród ludzi. Masy, Camorra i Mafia czują, że nadszedł najwyższy czas, aby dać państwu i rządom krajowym nauczkę na temat sprzedawania siebie i swoich ludzi korporacjom. Kulminacją było połączenie popularnych ruchów oporu i przedsiębiorstw przestępczych znanych obecnie jako Nuovu Mutia, które są potajemnie sponsorowane przez mafię i kamorrę. Pod warunkiem, że ich celem są korporacje i rząd. Cóż mogę powiedzieć, wróg mojego wroga jest moim przyjacielem. W rezultacie podczas złego weekendu w Neapolu zginęło więcej osób niż w londyńskiej strefie działań wojennych, a przemoc rozprzestrzenia się po całych Włoszech. Korporacja z siedzibą na tym obszarze dobrze by zrobiła, gdyby się przeprowadziła... szybko!

Advertisement