Cyberpunk Wiki
Advertisement
Artykuł dotyczy Cyberpunk 2020 Artykuł dotyczy Cyberpunk 2077

Valentinos – jeden z boostergangów, zajmujący się uwodzeniem najpiękniejszych kobiet w Night City, pojawiający się w Cyberpunk 2020 oraz Cyberpunk 2077.

Działalność[]

Cyberpunk 2020[]

Valentinos należeli do tzw. boostergangów i działali pod nazwą „Valentino's”. Ich głównym celem było uwiedzenie najpiękniejszych kobiet w Night City. Im bardziej obiekt ich zainteresowań był piękniejszy i trudniejszy do zdobycia, tym lepszym stawał się celem. Oprócz tego, członkowie gangu nie mieli innego przeznaczenia oraz żadnego rewiru czy siedziby. Valentinos stanowili zagrożenie wyłącznie dla partnerów lub partnerek bardzo atrakcyjnych kobiet. Członkowie organizacji spotykali się cztery razy w roku, by porównać swoje wyniki[2].

Cyberpunk 2077[]

Valentino's zmienili swoją nazwę na „Valentinos” i stali się jednym z największych gangów w Night City. Struktura również uległa transformacji. Od roku 2077, większość członków organizacji to Latynosi, ale nie było konieczne by należeć do tego typu zbiorowości społecznej, by wstąpić w szeregi gangu[3]. Oprócz tego, Valentinos był o wiele groźniejszy i stosował więcej przemocy, niż miało to miejsce w roku 2020. Mimo tego faktu, gang posiadał mocny kręgosłup moralny i tradycję, która sięgała kilkaset lat. Kontrolowali ogromne obszary Heywood, zamieszkiwane głównie przez Latynosów. Valentinos traktowali ze śmiertelną powagą wartości takie jak honor, sprawiedliwość i braterstwo[4].

Charakterystyka[]

Valentinos byli jednym z największych gangów w Night City, którego liczba członków wynosiła nawet 6000. Organizacja działała ściśle terytorialnie na ogromnych, zubożałych obszarach latynoskich położonych na terenie Heywood, Glen, Vista Del Rey, gdzie miała swoje silne korzenie w lokalnych społeczenościach. Członkowie gangu byli przedstawicielami tradycji Chicano, którą kultywowali wtedy od ponad wieku. Ponadto otwarcie reprezentowali swoje tatuaże i złotą biżuterię z motywami religijnymi, z których najpopularniejszymi i najbardziej rozpoznawalnymi są Santa Muerte – Święta Śmierć oraz Jesus Malvede – meksykański Robin Hood, uznany za świętego.

Ideologia i struktura[]

Większość członków gangu posiadała meksykańskie dziedzictwo, latynoską spuściznę, ale inne rasy, grupy etniczne również mogły wstąpić do organizacji. Mieli niezwykłą tendencję do szybkiej integracji, przyjmując kulturę Chicano i obchodząc razem różne meksykańskie święta i zwyczaje takie jak Dia de Los Muertos – Dzień Zmarłych, Quinceañeras, obchody Samana Santa lub Dia de Nuestra Señora de Guadalupe.

Poczucie wspólnego dziedzictwa lub przynajmniej wspólnej tradycji łączył gang z miejscową ludnością, co tworzyło jedną wielką rodzinę. Lojalność społeczności chroniła członków organizacji, co sprawiało, że NCPD i infiltracja korporacyjna ukierunkowana na Valentinos była prawie niemożliwa. W zamian, gang chronił całą okolicę. Z tego powodu, zdrada w jego szeregach była zbrodnią nie do zaakceptowania i zdracja zazwyczaj był skazany na makabryczną śmierć.

Z drugiej strony, członkowie, którzy umierają walcząc z innymi gangami, policją lub korporacyjnymi egzekutorami byli często pamiętani jako męczennicy. Przeważnie pamięć o nich była wyrażana w pieśniach, ikonografii religijnej uzupełnionej opisami chwalebnych czynów świętego, co stało się sztuką uliczną[5].

Źródło dochodu[]

Valentinos byli właścicielami wielu legalnych firm, takich jak resteuracje, sklepu samochodowe i kluby nocne, ale prowadzili również studia braindansu, salony sportowo-bettingowe oraz lokalne firmy budowlane. Każda z wymienionych działalności mogła być wykorzystana jako furtka dla działalności przestępczej, miejsce spotkań, prania brudnych pieniędzy, gromadzenia kradzionych pojazdów.

Głównym źródłem dochodów był przemyt broni, kradzież środków transportu, handel narkotykami, rozbój, włamanie, zabójstwo (włącznie z napadem), prostytucja oraz nielegalna modyfikacja broni i pojazdów[5].

Członkowie[]

Członek Rola Opis
Jose Luis Członek CDN
Gustavo Orta Męczennik Zabity w akcji, ale został na zawsze zapamiętany przez gang.
Camila Martinez Członek CDN
Julio Palacio Członek CDN
Jackie Welles Członek (dawniej) Jeden z pierwszych kontaktów V, który towarzyszy głównemu protagoniście w kilku misjach. Mówi po hiszpańsku i nie przepada za łupieżcami.

Galeria[]

Przypisy

Advertisement