FANDOM

V – postać gracza, pojawiająca się w nadchodzącej grze Cyberpunk 2077. W zależności od jego wyboru może być kobietą lub mężczyzną z odmiennymi umiejętnościami, historią i wyglądem. W polskiej wersji językowej postaci kobiecej głosu użyczyła Lidia Sadowa, a męskiej Kamil Kula.

Proces wyboru przeszłości oraz wyglądu postaci rozpoczyna się na samym początku gry. Gracz ma do wyboru skorzystanie z gotowego presetu lub wykreowanie własnej postaci.

Biografia Edytuj

W zależności od decyzji gracza, V może należeć do określonych klas postaci: Nomad, Street Kid lub Corporate.

Wybór każdej z klas skutkuje rozpoczęciem rozgrywki w innym położeniu w Night City, postać będzie miała do dyspozycji różne zadania wprowadzające, a jej ekwipunek zostanie powiązany z historią pochodzenia. Ścieżka wyboru umożliwia odblokowanie dodatkowych, unikalnych zadań.

Po wykonaniu początkowej ścieżki fabularnej zależnej od klasy postaci, Jackie Welles i V wykonują razem kilka misji. Po ich ukończeniu gra podąża podobnym wątkiem narracyjnym.

Nomad Edytuj

Musząc przeszmuglować jeden z towarów do miasta, postać rozpoczyna swoją przygodę w Badlands – siódmym dystrykcie megalopolis i w jednym z miasteczek spotka na swojej drodze mechanika Mike’a, który pomoże jej w naprawie pojazdu. Nim opuszcza lokację zostaje zatrzymana przez miejscowego szeryfa, który zastanawia się dlaczego zatrzymała się w ich mieście.

Następnie V spotyka się ze swoim kontaktem, którym jest Jackie Welles. Zostają razem złapani na jednej z granic i uciekają przed żołnierzami Arasaki.

Street Kid Edytuj

Rozgrywka rozpoczyna się w barze, gdzie postać sterowana przez gracza postanawia udzielić pomocy jednemu z mieszkańców z jego długiem. Następnie dostaje ofertę kradzieży pojazdu należącego do agenta jednej z korporacji.

W następnym momencie rozgrywki V dostaje zlecenie od Kirka Sawyera, które polega na kradzieży auta należącego do firmy Raifield. Podczas próby wykonania zadania spotyka Jackie Wellesa, który także próbuje ukraść ten konkretny wóz. Później dwójka ta zostaje schwytana przez policję w Night City.

Corporate Edytuj

Postać zaczyna rozgrywkę jako agent korporacji Arasaka w wieży znanej jako Arasaka Tower. Dostaje zlecenie od swojego szefa, Arthura Jenkinsa, które ma polegać na zamordowaniu Susan Abernathy i przechwyceniu AV. Przyrząd ten ląduje na dachu, a V otaczają wrogowie, którzy zostają pokonani.

Postać zmierza następnie do baru, gdzie spotyka swojego dawnego przyjaciela, Jackie Wellesa, z którym rozmawia na tematy biznesowe. W trakcie rozmowy bohatera otaczają pozostali agenci Arasaki, pozbawiając go zainstalowanego oprogramowania cybernetycznego.

Rozwój postaci Edytuj

Postać V została po raz pierwszy ukazana w momencie trwania targów gier E3 2018, podczas których CD Projekt RED ujawnił informacje o grze pierwszy raz od 2013. Właśnie wtedy ujawniono, iż w przeciwieństwie do Geralta z Rivii, czyli bohatera poprzednich gier spod skrzydeł polskiego studia, płeć postaci gracza w Cyberpunku 2077 będzie zależna od jego wyboru.

Gracze mają mieć możliwość wprowadzenia własnego imienia i nazwiska, ale postacie niezależne dalej będą odnosić się do postaci z użyciem imienia V. Szeroki system umiejętności ma oferować brak tradycyjnych klas, znanych dotychczas z innych fabularnych gier akcji.

Ciekawostki Edytuj

  • W 48-minutowym gameplay'u w 2018 roku pokazano żeńską V mieszkającą w dzielnicy Watson[1].
  • Pomijając podstawowy cyberware, gracze mają mieć możliwość przejścia gry jako V bez dodatkowych ulepszeń zewnętrznych.
  • Deweloperzy gry zapewnili, że niezależnie od wyboru płci, zawartość i rozgrywka mają stać na identycznym poziomie, jednakże system dialogów może być odpowiednio do tego dostosowany.

Galeria Edytuj

Modele postaci Edytuj

Street Kid Edytuj

Corporate Edytuj

Nomad Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. The Maximum Mike Minute, 3/1/2019