Artykuł dotyczy Cyberpunk 2077

Umiejętności – typ statystyk, podzielonych na grupy atrybutów, z którymi są blisko powiązane.

Umiejętności dzielą się na atuty i wysoko wyspecjalizowane cechy.

Rozwijanie umiejętności[]

Każda umiejętność w podzbiorze danego atrybutu jest ograniczona przez jego poziom, a więc jeśli dany atrybut ma poziom trzeci, umiejętności z nim związane można rozwinąć maksymalnie do trzeciego poziomu.

Aby rozwinąć daną umiejętność, należy wykonywać powiązane z nią akcje – im więcej V ćwiczy, tym lepszy staje się w danej dziedzinie. Maksymalny poziom umiejętności to 20.

Umiejętności i powiązane interakcje[]

Atrybut Umiejętność Akcje rozwijające umiejętności PD[1]
Budowa ciała (2077) ikona
Budowa ciała
Atletyka Atletyka Wykonywanie testów budowy ciała. 100
Wykonywanie akcji o łącznej minimalnej wartości 500 punktów wytrzymałości. 25
Demolka Demolka Zadawanie obrażeń za pomocą strzelb, LKMów i CKMów; przyznawane po neutralizacji celu. Zależne od ilości obrażeń.
Walki uliczne Walki uliczne Zadawanie obrażeń za pomocą pięści, broni obuchowej, Pięści Goryla, monostruny; przyznawane po neutralizacji celu. Zależne od ilości obrażeń.
Zadawanie obrażeń za pomocą efektownego lądowania, podczas aktywnego Berserka. Zależne od ilości obrażeń.
Inteligencja (2077) ikona
Inteligencja
Hakowanie Hakowanie Hakowanie przeciwników. 75
Naruszenie protokołu Naruszenie protokołu Hakowanie urządzeń. 75
Wykonywanie testów inteligencji. 100
Opanowanie (2077) ikona
Opanowanie
Skradanie się Skradanie się Zadawanie obrażeń atakami z zaskoczenia; przyznawane po neutralizacji celu. Zależne od ilości obrażeń.
Eliminowanie przeciwników. 100
Ukrywanie zneutralizowanych przeciwników. 100
Eliminowanie przeciwników przy jednoczesnym ukryciu ciała. 200
Zimna krew Zimna krew Wykonywanie ciosów kończących. 100
Eliminowanie przeciwników podczas trwania zimnej krwi. Zależne od ilości otrzymanych obrażeń.
Refleks (2077) ikona
Refleks
Broń krótka Broń krótka Zadawanie obrażeń za pomocą pistoletów i rewolwerów; przyznawane po neutralizacji celu. Zależne od ilości obrażeń.
Broń ostra Broń ostra Zadawanie obrażeń za pomocą katan, noży, broni ostrej i ostrzy modliszkowych; przyznawane po neutralizacji celu. Zależne od ilości obrażeń.
Karabiny Karabiny Zadawanie obrażeń za pomocą karabinów i pistoletów maszynowych; przyznawane po neutralizacji celu. Zależne od ilości obrażeń.
Zdolności techniczne (2077) ikona
Zdolności techniczne
Inżynieria Inżynieria Wykonywanie testów technicznych. 100
Zadawanie obrażeń za pomocą granatów; przyznawane po neutralizacji celu. Zależne od ilości obrażeń.
Zadawanie obrażeń za pomocą strzałów przebijających ściany, na przykład broni typu tech. Zależne od ilości obrażeń.
Wytwarzanie Wytwarzanie Wytwarzanie, ulepszanie przedmiotów. Zależne od przedmiotu.
Rozmontowywanie przedmiotów. 5

Nagrody za podniesienie poziomu umiejętności[]

Za odblokowywanie kolejnych poziomów każdej z umiejętności otrzymuje się nagrody, które zawierać mogą dodatkowe punkty atutów, większe obrażenia, dodatkowy czas trwania akcji i wiele innych, a na dwudziestym poziomie V otrzymuje cechę.

Poszczególne nagrody dla każdej z nich można podejrzeć w artykule dotyczącym danej umiejętności, wybierając łącze do odpowiedniej strony z powyższej tabeli.

Szczeble poziomów umiejętności[]

Poziom Wymagane PD Łączne PD Poziom Wymagane PD Łączne PD
1 0 0 11 25228 121558
2 2000 2000 12 29261 150819
3 3710 5710 13 33698 184517
4 5592 11302 14 38579 223096
5 7661 18963 15 43947 267043
6 9938 28901 16 49852 316895
7 12443 41344 17 56348 373243
8 15197 56541 18 63494 436737
9 18228 74769 19 71354 508091
10 21561 96330 20 80000 588091

Wykres[]

PD Skill chart

Przypisy

  1. W tabelce podano podstawowe wartości punktów doświadczenia, które w grze rosną wraz z poziomem trudności celu.