Cyberpunk Wiki
Advertisement
Artykuł dotyczy Cyberpunk 2020 Artykuł dotyczy Cyberpunk 2077

Tyger Claws – gang pochodzenia japońskiego, zlokalizowany w Japantown, pojawiający się w Cyberpunk 2020 oraz Cyberpunk 2077.

Działalność[]

Cyberpunk 2020[]

Tyger Claws był małym, defensywnym gangiem bojowym, działającym pod nazwą „Tyger's Claw”, który przejął kontrolę nad obszarem Japantown, a także otaczającą wspólnotą.

Generalnie jego członkowie nie korzystali z cyberwszczepów, lecz polegali na tradycyjnej japońskiej broni, ulepszonych odruchach oraz sztukach walki. Według plotek gang był wspierany finansowo przez korporację Arasaka[2].

Cyberpunk 2077[]

Tyger's Claw zienili swoją nazwę na „Tyger Claws” oraz wprowadzili zmiany. Od teraz jego członkowie regularnie korzystali z cyberwszczepów oraz z szybkich motocykli miejskich jako środka transportu. Posiadali również stylowe katany oraz świecące tatuaże.

Gang nie był już małym ugrupowaniem, lecz jedną z najpotężniejszych organizacji w Night City. Tyger Claws mieli spór o terytorium ze Steel Dragons – gangiem pochodzącym z Tokio.

Charakterystyka[]

Tyger Claws byli bezwzględnym gangiem terytorialnym, mającym swoją siedzibę w Japantown i jednym z największych w Night City, liczącym 5500 członków. Stosował metody azjatyckich organizacji przestępczych takich jak triady bądź yakuza. Tyger Claws byli bardzo terytorialny, a ich głównym celem było utrzymanie kontroli nad swoim własnym terytorium oraz okazjonalne przejmowanie interesów innych gangów.

Członkowie organizacji byli bardzo łatwo rozpoznawalni po tym, że nosili azjatyckie, świecące tatuaże, a także korzystali z katan oraz szybkich motocykli miejskich. Ich cyberwszczepy cybernetycznie ulepszały ciało, wspomagają odruchy, a także posiadały modyfikatory bólu i systemy ECM w formie tatuaży[3].

Ideologia i struktura[]

Strategia biznesowa gangu była bardzo podobna do sposobu działania członków tradycyjnej grupy przestępczej yakuzy. Wejście w drogę choćby członkowi niskiej rangi mogło spotkać się z gwałtowną reakcją całego Tyger Claws, ale jeżeli gangsterzy otrzymali to, czego chcą, w większości nie stwarzali dalszych problemów. Osoby posiadające wysoką pozycję uważały, że interes jest ważniejszy od wojny, ale nie wszyscy podzielali tę opinię. Szeregowi gangsterzy TC byli sadystyczni i brutalni, wielu z nich było skłonnych do przemocy. Uprowadzenia, tortury, napaści na tle seksualnym oraz okrutne i nietypowe zabójstwa, to tylko kilka przykładów ich zdeprawowanej natury.

Nie jest rzadkością, że młodzi czy pijani członkowie organizacji nadużywali swojej pozycji na własnym terytorium i podważali ideologie gangu. Zdarzało im się również nękać osoby z zewnątrz, prowokując ich do walki. Takie zachowanie byłoby uważne za niehonorowe przez szefów przestępczości TC, lecz osoby sprowokowane zwykle same miały wiele na sumieniu. Większość jednak unikała bezpośredniej konfrontacji z członkami Tyger Claws. Wyjątek pojawiał się wtedy, gdy dany człowiek posiada koneksje wśród wysoko postawionych w organizacji[3].

Źródło dochodu[]

Tyger Claws kontrolowali znaczną część dzielnicy nocnego życia, Japantown, przez co byli właścicielami dużej ilości firm w Night City, czego nie można powiedzieć o innych gangach. Członkowie organizacji kontrolowali restauracje, bary, kluby braindansowe, kasyna, domy publiczne, które w większości były legalnie zarejestrowane, aczkolwiek pełniły funkcję furtki dla nielegalnych operacji i prania brudnych pieniędzy.

Większość dochodu gangu pochodziło z handlu ludźmi i z prostytucji. Tyger Claws zarabiali również na produkcji i rozprowadzaniu narkotyków, a zwłaszcza „brokatu”. Oprócz tego, członkowie organizacji chętnie pracowali na zlecenie. Gang posiadał również kontakty wśród osób z korporacji, które często odwiedzały ich zakłady, by się odprężyć i zabawić. Tyger Claws mogli się pochwalić szczególnym związkiem z członkami będącymi częścią wyższej kadry kierowniczej w Arasace, którzy zlecali pracę na boku. Dzięki takim koneksjom, gangsterzy otrzymywali w zapłacie za wykonaną pracę technologię cybernetyczną oraz broń automatyczną[3].

Członkowie[]

Członek Rola Opis
Hiromi Sato Członek CDN
Ishin Obata Członek CDN
Hiyame Miyigawa Członek CDN
Jotaro Shobo Członek CDN
Xiu Lian Członek CDN
Wu Dong Członek CDN

Galeria[]

Przypisy

  1. Marcin Batylda, „Świat Cyberpunk 2077”. Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, 2020.
  2. Mike Pondsmith, „Night City”. Copernicus Corporation, Warszawa 2006 (ang. R.Talsorian Games, Berkeley 1991), s. 55.
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 3,5 3,6 3,7 3,8 Marcin Batylda, „Świat Cyberpunk 2077”. Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, 2020, s. 171.
Advertisement