Cyberpunk Wiki
Advertisement

Tycho to największa ludzka kolonia na Księżycu. Drugą jest Copernicus.

Historia[]

Lata 1990-2010[]

Założona w 1997 roku przez Europejską Radę Kosmiczną Tycho miała być początkowo jedynie małą bazą dla transportu orbitalnego i zasobów. Z czasem rozrosło się do małego, tętniącego życiem miasta. Utrzymuje kontrolę nad dwoma napędami masowymi, które początkowo były używane do przenoszenia skał i rud księżycowych do konstrukcji L-5 (O'Neill One).

W 2008 roku, podczas Pierwszej Wojny Orbitalnej, kolonia była odpowiedzialna za zniszczenie Colorado Springs, zrzucając na miasto dwutonową skałę.

2070s[]

W latach 70. XX wieku sterowniki masowe Tycho umożliwiły transport surowców do pobliskiego Kryształowego Pałacu i na Ziemię

W pewnym momencie w 2077 roku szwedzka firma Solvind wkrótce zaopatrzyła całe Tycho w energię elektryczną za pośrednictwem farm wiatrowych[5].

Jeśli V zdecyduje się pomóc Songbird:

   Jeśli V pomógł Song So Mi wejść na pokład promu kosmicznego w NCX Spaceport, dotarła ona na Tycho. Po rzekomym wyleczeniu, Song napisała wiadomość do V z lokalizacją kontenera, który wysłała z kolonii księżycowej, a który zawierał unikalny cybernetyczny sprzęt i pamiątkę z Tycho

Wpis do bazy danych[]

Tycho zostało założone w 1997 roku przez Europejską Radę Kosmiczną. Księżyc został wybrany jako miejsce pierwszej ludzkiej osady w kosmosie z oczywistych powodów: obecności naturalnej grawitacji i względnej miękkości gruntu. Miasto znajduje się na dnie imponującego krateru uderzeniowego o tej samej nazwie, który mierzy 53 mile szerokości i prawie 3 mile głębokości.

Do 2020 roku większość struktur Tycho została przeniesiona pod ziemię. Sieć jaskiń i tuneli została wydrążona za pomocą atomowych wierteł laserowych, a sufity zostały wzmocnione stopionym księżycowym piaskiem. Wewnątrz systemu jaskiń osadnicy stworzyli rezerwy roślin produkujących tlen, które odpowiadają za większość powietrza do oddychania w dzisiejszej społeczności.

Według danych z 2075 roku Tycho może pochwalić się populacją około 40 000 osób i jest największą z dwóch zaludnionych osad (drugą jest Copernicus z populacją około 18 000 osób). Transport surowców z Tycho na Ziemię i do pobliskiej stacji kosmicznej Crystal Palace odbywa się za pośrednictwem masowych sterowników. Dwa z nich znajdują się w Tycho, a drugi w Koperniku. Podczas tak zwanej Pierwszej Wojny Orbitalnej w 2008 roku, która trwała sześć godzin, 2-tonowy kamień księżycowy wystrzelony z masowca Tycho uderzył w Colorado Springs. Większość dowódców sił zbrojnych NUS zginęła w eksplozji, co doprowadziło do nagłego zakończenia konfliktu.

Advertisement