Cyberpunk Wiki
Advertisement

Turcja graniczy na północnym zachodzie z Grecją i Bułgarią; na północ nad Morzem Czarnym; na północny wschód od Gruzji; na wschodzie Armenia, azerbejdżańska eksklawa Nachiczewan i Iran; na południowy wschód od Iraku i Syrii; na południe nad Morzem Śródziemnym; i na zachód nad Morzem Egejskim.

Opis[]

Niegdyś świecka republika, powstanie islamizmu państwowego przekształciło ten kraj w niestabilną teokrację, więc zostawcie swoje przesadzone bzdury w domu, bo musicie zrozumieć, że ten paranoiczny rząd nie może myśleć o niczym innym jak tylko o ograniczeniach, mnóstwie cenzura i surowy ucisk. Od krachu w 1994 r. Turcja utraciła pomoc NATO/WE. Biedni szukali pomocy w miastach; tworząc miasta otaczające Stambuł, Ankarę i Izmir. Topnienie zamieniło południowych sąsiadów Turcji w radioaktywne pustkowia. W ciągu 24 godzin uchodźcy napłynęli do kraju jak fala tsunami. Niektórzy pozostali w dużych miastach, wspierając już tam biednych. Większość ruszyła do ataku na granice Bułgarii i Grecji. KE naciskała na Turcję, aby powstrzymała napływ uchodźców, ale sama liczba sprawiła, że wysiłki kontrolne okazały się daremne. Dlatego WE wzmocniła granice Bułgarii i Grecji, a nielegalnych imigrantów rozstrzelano na miejscu; liczba zabitych była astronomiczna. Turcja nie ma dobrych stosunków ze swoimi sąsiadami. Rząd był oblegany przez uchodźców, Easyies i muzułmańskich fanatyków. Ostatnią kroplą był zamach stanu generała dywizji Ozcula. Na szczęście parlament przetrwał ten zamach stanu i siedem, które po nim nastąpiły. Ich reakcją było zwiększenie kontroli. Najbardziej obawiali się fanatyków religijnych. W rezultacie zakazali wszystkich pięknych rzeczy zakazanych przez islam. Wojsko przejęło patrole uliczne. Media jeszcze przed katastrofą nie mogły swobodnie wyrażać swoich opinii, teraz są całkowicie uciskane. Podsumowując, rząd utrzymał kontrolę nad krajem, dławiąc go. Plaga Wyniszczająca zabiła około pięćdziesięciu tysięcy biednych. Po całym tym biznesie historycznym prawdopodobnie chcesz wiedzieć, jak to miejsce wygląda teraz. Wyobraźcie sobie miasta z wysokimi drapaczami chmur, o które od lat nie dba się i w których Imam trzy razy dziennie wzywa do modlitwy. Gdzie biedni ludzie walczą o najmniejszy skrawek jedzenia i gdzie zatłoczone ulice pustoszą na widok wojskowych patroli. Wyobraź sobie wielkie pałace królów naftowych położone obok slumsów. Duże miasta naprawdę są do niczego, ale na wsi nie jest lepiej. Duża część pól uprawnych została zalana opadem radioaktywnym; rolnicy, którzy są na tyle głupi, aby pozostać, często mają zdeformowane dzieci. Wzgórza, cóż, wzgórza i góry są opanowane przez wszelkiego rodzaju rebeliantów i renegatów, od nacjonalistycznych Kurdów, przez zdesperowanych uchodźców, po fanatyków religijnych próbujących stworzyć własne małe królestwa. To nie jest miejsce na wakacyjny wypad.

2077[]

Do 2077 roku Turcja cierpiała z powodu corocznych radioaktywnych burz piaskowych, które zrzucały na nią napromieniowane opady atmosferyczne z byłych krajów Syrii, Iraku i Iranu.

Rząd[]

Od Republiki Świeckiej po Republikę Islamską, jedynym sposobem rządzenia tym piekłem jest żelazna ręka. Aby zadowolić fundamentalistów, odrzucono kilka faktycznie wdrożonych reform. Niezadowoleni mają tendencję do znikania na zapleczu jakiegoś komisariatu. A w dzisiejszych czasach wielu ludzi znika. Mimo to inteligencja miejska uparcie wzywa do reform demokratycznych. Pamiętaj, Turcja to nie tylko fanatycy i żebracy, jest tam kilka uniwersytetów kształcących poszukiwanych inżynierów i naukowców; większość propaguje świeckie podejście do islamu. Rząd ich nienawidzi, ponieważ są aktywnie krytyczni i wiedzą, że kraj nie może sobie pozwolić na ich utratę. Jeśli jesteś studentem, cieszysz się swoistą wolnością głupca, o ile nie krzyczysz zbyt głośno. Jednak sposób, w jaki M.P. zachowuje się w miastach, jest niczym w porównaniu z tym, co wojsko robi na wsi. Od lat toczą wojnę z „rebeliantami” szukającymi schronienia w górach. Są Kurdowie wciąż próbujący uzyskać niepodległość i „zagubione” sekty rządzące dolinami. Tak czy inaczej, rząd też musi negocjować z KE, czy się to komuś podoba, czy nie, potrzebuje taniej żywności, aby przetrwać. W zamian za regularne dostawy sprzedawali góry Taurus i Canik europejskim przedsiębiorstwom energetycznym. The Easys szukają nowych zasobów; zwłaszcza po Meltdown. Ustawili więc setki generatorów wiatrowych, których bronili żołnierze EDF. Naturalnie oddziały Easie regularnie ścierają się z mieszkającymi tam ludźmi. Sekularyzm stracił prawie całą swoją wartość i trzeba sobie z tym poradzić. Islamiści stłumili głosy zwolenników powrotu stabilnej świeckiej republiki, choć niektórych nie mogli uciszyć.. - Przywrócenie prawdziwej republiki w tej skorumpowanej piekle wydaje się na razie niemożliwe.

Gospodarka[]

Turcja jest uzależniona od importu żywności, tak jak narkoman zależy od „Dorphs”. Jeśli będziesz mieć szczęście, otrzymasz żywność z zasobów WE. Jeśli nie masz tyle szczęścia, będziesz musiał się wyłudzić, aby zapłacić skandaliczne ceny na czarnym rynku. Ci, którzy są naprawdę przygnębieni, jedzą szczury. Ci ludzie płacą premium za bułgarskie krokiety. Większość urzędników otrzymuje częściowe wynagrodzenie w naturze, a nadwyżkę sprzedaje krewnym, którzy z kolei sprzedają ją na czarnym rynku. Innym sposobem jest wręczenie celnikom bakszyszu w postaci eurodolców lub rzadkich towarów. Parlament prowadzi rozmowy z bułgarskimi producentami żywności w sprawie serii cięć, których celem jest zbudowanie nowego przemysłu spożywczego. Ponieważ nie mają już zbyt wielu gruntów ornych, zadowalają się karmą. Przynajmniej odstrasza to dzieci od gonienia szczurów

Advertisement