Cyberpunk Wiki
Advertisement

Republika Teksasu jest autonomicznym Wolnym Stanem w ramach Nowych Stanów Zjednoczonych Ameryki.

Historia[]

Lata 1990-2020[]

Teksas jest znany z bycia pierwszym z Wolnych Stanów. Ogłosili to w 1999 roku (zmieniając nazwę na Republikę Teksasu) po tym, jak rząd próbował kontrolować swoją broń i został oficjalnie uznany w 2000 roku. Po Teksasie nastąpiły Alaska (2000), Kalifornia (2002), Nevada (2003) i Utah (2014).

Texas Rangers (patrol drogowy) i Gwardia Narodowa Teksasu zostały zjednoczone w jedno dowództwo pokojowe z siedzibą w College Texas A&M, ma również problemy z przemytem z granicy z Meksykiem.

2070s[]

W 2077 roku Republika Teksasu pozostała autonomicznym Wolnym Stanem. W przeciwieństwie do innych Teksas nie podpisał traktatu zjednoczeniowego po wojnie, zachowując pełną autonomię.

Po samobójczych zamachach bombowych na bazy wojskowe Stanów Zjednoczonych w Nowym Meksyku i Oklahomie, prezydent Rosalind Myers otwarcie obwiniła Teksas o ataki i zarządziła odwetowe zamachy bombowe na lotniska w teksańskich miastach Wellington i El Paso. Obie strony wyraziły chęć uniknięcia konfliktu, ale bukmacherzy stawiają kurs 3 do 1 na wybuch wojny granicznej w najbliższej przyszłości.

Advertisement