Cyberpunk Wiki
Advertisement

Tajlandia to kraj, który pojawia się w Cyberpunku. Tajlandia, oficjalnie Królestwo Tajlandii, a wcześniej znana jako Syjam, to kraj położony w centrum Półwyspu Indochińskiego w Azji Południowo-Wschodniej, składający się z 76 prowincji.

Geografia[]

Tajlandia obejmuje kilka odrębnych regionów geograficznych, częściowo odpowiadających grupom prowincji. Północ kraju to górzysty obszar wyżyn Tajlandii, z najwyższym punktem Doi Inthanon w paśmie Thanon Thong Chai na wysokości 2565 metrów (8415 stóp). Północno-wschodnia część Isan obejmuje płaskowyż Khorat, graniczący od wschodu z rzeką Mekong. W centrum kraju dominuje przeważnie płaska dolina rzeki Chao Phraya, która wpada do Zatoki Tajlandzkiej. Południowa Tajlandia składa się z wąskiego Przesmyku Kra, który rozszerza się na Półwysep Malajski. Z politycznego punktu widzenia istnieje sześć regionów geograficznych, które różnią się od pozostałych pod względem liczby ludności, podstawowych zasobów, cech naturalnych oraz poziomu rozwoju społecznego i gospodarczego. Różnorodność regionów jest najbardziej wyraźną cechą fizycznego położenia Tajlandii. Chao Phraya i rzeka Mekong to niezastąpione cieki wodne wiejskiej Tajlandii. Do produkcji roślinnej na skalę przemysłową wykorzystuje się zarówno rzeki, jak i ich dopływy. Zatoka Tajlandzka obejmuje 320 000 kilometrów kwadratowych (124 000 mil kwadratowych) i jest zasilana przez rzeki Chao Phraya, Mae Klong, Bang Pakong i Tapi. Wnosi wkład w sektor turystyczny ze względu na czyste, płytkie wody wzdłuż wybrzeży w regionie południowym i Przesmyk Kra. Wschodnie wybrzeże Zatoki Tajlandzkiej to przemysłowe centrum Tajlandii z najważniejszym głębokowodnym portem królestwa w Sattahip i najbardziej ruchliwym portem handlowym Laem Chabang. Morze Andamańskie jest cennym zasobem naturalnym, ponieważ znajdują się na nim popularne i luksusowe kurorty. Phuket, Krabi, Ranong, Phang Nga i Trang oraz ich wyspy leżą wzdłuż wybrzeży Morza Andamańskiego i pomimo tsunami w 2004 r. pozostają magnesem turystycznym.

Rząd[]

Parlament w stylu brytyjskim z premierem i prezydentem (też mnie to dezorientuje). Ale wszyscy słuchają króla, który otwiera parlament, nadzoruje go i podpisuje ustawy z prezydentem. Wiem, te same nudne rzeczy. Ale i to jest właśnie najpiękniejsze, króla nie wybiera się, prawda? Może więc przepychać rzeczy, które są dobre dla kraju, ale niebezpieczne politycznie. Na przykład w Tajlandii obowiązywały przepisy antynarkotykowe, przepisy przeciwdziałające przemytowi itp. Kiedy doszło do krachu, biznes i turystyka zaczęły podupadać. Co robić? Król powiedział: „pozbądźmy się tych ograniczeń; uczyńmy z tego prawdziwy wolny rynek i raj turystyczny!” Czy to jest chłodne czy nie? Zatem teraz mamy rząd, który nie będzie próbował narzucać nam przepisów dotyczących moralności, ale będzie przyłapywał ludzi za oszustwa (powiedzmy, jeśli sprzedają ci jakieś niskiej jakości yaa lub broń, która nie działa zbyt dobrze) i ma specjalna policja turystyczna (z tajskich władz ds. turystyki), która ma uważać na jesień. Jeśli chodzi o rynek narkotyków, właśnie zalegalizowali uprawę opium, aby uratować gospodarkę plemion górskich, które je uprawiały, dla handlarzy narkotykami (i aby wziąć udział w tej akcji), kiedy DEA wypuściła swój niestandardowy wirus i unicestwiła większość plonów. To rozzłościło króla (wówczas Ramę XX) i od tego czasu rząd Tajlandii ma złe stosunki z Waszyngtonem. Wielu tajskich biotechnologów pracuje nad badaniami i rozwojem dla Khan Pa nad nową odmianą maku, ponieważ jego uprawa jest tańsza niż synteza i zapewnia życie plemionom

Gospodarka[]

Witamy w Pleasuredome! Jeśli ktoś chce tego gdzieś indziej, można go znaleźć, wykonać i kupić tutaj. Majsterzy dostarczają broń do Laosu po drewno, które sprzedają Japończykom; kupują klejnoty Birmy zarówno od rządu, jak i rebeliantów, i zamawiają do Wietnamu niestandardowe gadżety. Można tu znaleźć każdy rodzaj okropnej dobrej zabawy, a niektórzy z najlepszych badaczy szczepionek na świecie próbują znaleźć lekarstwa na choroby, które towarzyszą dobrym czasom. To gigantyczny, otwarty, wolny rynek. OSTRZEŻENIE: Nikt ci takiego nie sprzeda, nawet najniższy Svoluch cię zgłosi, a nie możesz przekupić wyjścia, jeśli zostaniesz przyłapany za próbę przemycenia jednej rzeczy: wywóz wizerunków Buddy z Tajlandii jest przerażająco nielegalny! Oficjalną walutą jest baht (B), ale można używać eurobucksów, nowych jenów, dolarów amerykańskich, złota, handlu i wszystkiego. Tak więc nie ma handlu na czarnym rynku dla bahta i Eb, ale Tajlandia ma dobrze prosperujący rynek dla walut innych krajów, takich jak Birma, z ograniczeniami. Nawiasem mówiąc, jest to 30B=1Eb. Targowanie się jest sposobem na życie i dotyczy nawet najdrobniejszych rzeczy. Oczywiście, Fixerów jest tu pełno, a konkurencja jest zacięta. Ze względu na intensywny wolny rynek wszystko jest obniżone. Trudność polega na zabraniu go z powrotem do domu. Posiadanie słowa „Tajlandia” w paszporcie to pewny bilet na naprawdę dobrą zabawę w portach lotniczych. Kradzież za pomocą pary lub oszustwa, a nie siły. Artyści brzytwy (przecinacze torebek) i kieszonkowcy są masowo. Uważaj na narkotyki i napoje, które kupił ci „przyjaciel” Thais. Większość Tajów jest naprawdę przyjazna, ale nigdy nikomu nie ufa całkowicie (muszę ci to powiedzieć!).

Advertisement