Cyberpunk Wiki
Advertisement

Wojna siedmiogodzinna miała miejsce 29 września 2022 roku. Był to udany bunt przeciwko ESA, przeprowadzony przez mieszkańców niedawno zbudowanej stacji kosmicznej O'Neill 2, który doprowadził do powstania Konfederacji Highriderów.

Historia[]

W 2022 roku, podczas trwającej Czwartej Wojny Korporacyjnej, Europejska Agencja Kosmiczna była w trakcie kończenia budowy orbitalnej stacji kosmicznej o nazwie O'Neill 2 (zwanej także Cylinderem Galileo, a czasami określanej jako O'Neill Gateway), wykorzystującej wysoko wykwalifikowana siła robocza firmy Highrider pierwotnie zaangażowana przy budowie O'Neill 1. ESA zrekrutowała pracowników do projektu, stosując hasła, które obejmowały: „Otworzymy drzwi do wszechświata”. oraz „Układ Słoneczny - dom dla wszystkich”, przyciągając ambitnych technologów, którzy marzyli o umożliwieniu ludzkości ekspansji w kosmos. Po opuszczeniu Ziemi pracownicy obu projektów zostali pozbawieni wolności, zmuszeni do pracy przez zbyt długie godziny w trudnych warunkach w niezwykle niebezpiecznym środowisku, nie mając czasu na odpoczynek i regenerację lub nie mając go wcale. ESA, działająca podobnie do innych korporacji tamtej epoki, zastosowała surowe, autorytarne środki, aby zapewnić pracownikom przestrzeganie reżimu. Pokojowy protest przeciwko warunkom pracy spotkał się z brutalnym, nieproporcjonalnym użyciem siły, której celem było złamanie ducha siły roboczej. 29 września 2022 r., kierowani zaostrzeniem długiego konfliktu między kolonistami a ich kierownikami stacji ESA, a także bardzo realną obawą, że zostaną wciągnięci jako szkody uboczne w coraz bardziej nasilającej się wojnie między korporacyjnymi rywalami Militech i Arasaka, mieszkańcy O'Neill 2 przeprowadzili skuteczny, sprytnie i cicho zorganizowany zamach stanu na całą stację, przejmując całkowitą kontrolę. Po zaobserwowaniu i zrozumieniu zasobów dostępnych dla służb bezpieczeństwa ESA oraz harmonogramu potencjalnych wzmocnień, ich plan zakładał po prostu przytłoczenie sił bezpieczeństwa stacji. Wiedzieli, że mają przewagę liczebną nad siłami bezpieczeństwa 40:1 i że po prostu na stacji nie ma wystarczającej liczby broni, aby ich wszystkich powstrzymać. Po przejęciu kontroli, korzystając z umiejętności zdobytych podczas budowy i eksploatacji stacji, Highriders wykorzystali możliwości artyleryjskie O'Neill 2, wykonując pokaz siły przeciwko ESA i EEC. Rozpoczęło się bombardowanie orbitalne szeregu kluczowych obiektów ESA i EEC, a także taktyczne, defensywne niszczenie szeregu broni orbitalnej będącej własnością korporacji.

Wynik[]

Cały konflikt trwał zaledwie 7 godzin. ESA przeznaczyła większość swoich dostępnych sił bezpieczeństwa na obronę interesów planety przed nadmiernym rozprzestrzenianiem się toczącej się wojny lądowej, w związku z czym nie była w stanie szybko rozmieścić sił w celu ochrony stacji. Ostatecznie rezultatem pychy ESA była utrata kontroli nad szeregiem kataklizmicznie potężnych czynników masowych, co w konsekwencji zostało wykorzystane zarówno przeciwko niej samej, jak i ich odpowiednikowi, EWG, z niszczycielskim skutkiem. Kiedy bombardowania ustały, a stacje uznano za wolne od nieuchronnego odwetu, koloniści Highriderów z O'Neill 2 ogłosili niepodległość wraz ze wszystkimi innymi koloniami na niskiej orbicie okołoziemskiej, nie sprzymierzonymi z żadną konkretną potęgą i uważającymi się za neutralnych w stosunku do toczącej się wojny lądowej. Biorąc pod uwagę ogromną skalę władzy sprawowanej obecnie przez nowo utworzoną Konfederację, rządy Japonii i Stanów Zjednoczonych Ameryki, chcąc pozyskać poparcie grupy orbitalnej, która nie jest już kontrolowana ani pod wpływem ESA, szybko uznały legitymację nowego rządu Konfederacji Highrider. Ostatecznie ESA została zmuszona do oddania kontroli nad przestrzenią ziemską, a nowo utworzona Konfederacja przejęła kontrolę nad byłymi miastami ESA Tycho i Copernicus na Księżycu.

Advertisement