Cyberpunk Wiki
Advertisement

Sieć Maglev (lub Transcontinental Maglev System) to projekt infrastrukturalny w uniwersum Cyberpunk.

Historia[]

Oryginalna sieć maglev była projektem rządu Stanów Zjednoczonych i została zbudowana głównie przez rodziny Nomadów. Budowa rozpoczęła się w 1998 roku, jakiś czas po trzęsieniu ziemi, które zniszczyło Los Angeles. Zachodnia stacja końcowa miała pierwotnie znajdować się w Los Angeles, ale w ostatniej chwili zmieniono jej lokalizację na Night City.

W pewnym momencie własność i utrzymanie sieci zostało przekazane firmie Planetran. Projekt został ukończony w 2008 r. Linia biegła z Night City na wschód do Kansas City, St. Louis, Atlanty i wreszcie Waszyngtonu. Większość sieci została porzucona w latach po Czwartej Wojnie Korporacyjnej.

W 2077 r. Night Corp sfinalizowała swoje koncepcyjne wysiłki inżynieryjne w celu rewitalizacji systemu maglev w Night City, który pewnego dnia połączyłby Corpo Plaza ze wschodnim wybrzeżem NUSA. Korporacja zaczęła naprawiać odcinki starej sieci, a także wiercić nowy tunel pod fundamentami miasta z placu budowy na północnym wschodzie. Oczekiwano, że budowa zakończy się w 2078 roku, a pierwsze połączenia zostaną uruchomione do końca tego roku, a z miastem Chicago do 2080 roku.

Wpis do bazy danych (2077)[]

System kolei magnetyczno-lewitacyjnej Night City (Maglev) był jednym z największych projektów infrastrukturalnych na kontynencie. Jego budowa była nadzorowana przez Korpus Inżynierów Armii Stanów Zjednoczonych i zakończyła się w 2008 roku, po czym własność została przeniesiona na Planetran Inc. Pociągi Maglev poruszały się z dużą prędkością w tunelach i na powierzchni dzięki pojawieniu się technologii zawieszenia elektrodynamicznego, umożliwiając szybką i wygodną podróż z Night City do innych miast, w tym Kansas City, St. Louis, Atlanty i Waszyngtonu D.C. Niestety, ta nowa era transportu nie trwała długo. Niepokoje społeczne i konflikt zbrojny podczas czwartej wojny korporacyjnej przyniosły ze sobą kryzys gospodarczy, który wkrótce sparaliżował cały system. Obecnie opuszczone tunele Maglev są wykorzystywane przez bezdomnych i różne gangi.

Niedawno jednak Night Corp rozpoczęło naprawy mające na celu rewitalizację systemu Maglev i obecnie wierci nowy tunel pod fundamentami Night City.

Lokalizacje[]

2020[]

  •    Atlanta
  •    Kansas City
  •    Night City
  •    St. Louis
  •    Waszyngton D.C.

2077[]

  •    Chicago
  •    Night City
  • Lokalizacje pomocnicze
  •    Miejsce budowy tunelu Maglev
  •    Tunel Maglev Pacifica
Advertisement