Cyberpunk Wiki
Advertisement

Sasai Arasaka – postać wspomniana w Cyberpunk 2020. Założyciel korporacji o nazwie Arasaka, powszechnie znany, bystry biznesmen w prefekturze Tokio o nieprzeciętnym doświadczeniu w przedsiębiorstwach przemysłowych.

Pochodzenie i powiązania[]

Sasai Arasaka urodził się w Japonii, gdzie prowadził długie życie pełne sukcesów. Jego korporacja o nazwie Arasaka rozrosła się na tyle, że stała się jedną z największych firm przemysłowych. Mężczyzna założył rodzinę, a jego syn mógł w przyszłości przejąć jego spuściznę.

Osobowość[]

Sasai Arasaka był powszechnie uważany za bystrego, inteligentnego i sprytnego biznesmena z olbrzymim doświadczeniem w przedsiębiorstwach przemysłowych. Kierował się wysokimi ambicjami i przekonaniami, co doprowadziło do założenia korporacji o nazwie Arasaka. Jego zmysł strategiczny pozwolił mu rozpowszechnić swoją firmę na cały świat.

Biografia[]

Sasai Arasaka urodził 1859 roku w Tokio, na terenie Japonii. Na początku XX wieku poznał swoją żonę, Yui Arasakę, którą poślubił w 1905 roku. W 1916 roku założył korporację o nazwie Arasaka w oczekiwaniu, że stanie się jedną z największych firm militarnych w Japonii.

W czasie wojny, Sasai Arasaka w pełni wykorzystał potencjał zaopatrzenia wojska w sprzęt najwyższej jakości. Przewidział porażkę Japonii w konflikcie i w tym okresie zyskał znaczne bogactwo. Jego firma stała się popularna na całym świecie, co pozwoliło mu utrzymać swój majątek nawet po II wojnie światowej. W 1919 roku, Sasai Arasaka doczekał się spadkobiercy, Saburo Arasaki.

Przez 41 lat, Sasai Arasaka był dyrektorem generalnym jednej z największych korporacji na świecie. Zmarł mając 101 lat w 1960 roku. Przywództwo nad korporacją zostało przekazane jego synowi, Saburo Arasace. Natomiast jego żona, Yui Arasaka pozostawała pod opieką swojego syna, ale również zmarła 3 lata później, mając 96 lat[1].

Ciekawostki[]

  • Generał Nariakira Arisaka Cesarskiej Armii Japońskiej, był obiektem inspiracji przy tworzeniu Sasai Arasaki.

Przypisy

  1. William Moss, „Corporation Report 2020”. R.Talsorian Games, Berkeley 1991.
Advertisement