Cyberpunk Wiki
Advertisement
Artykuł dotyczy Cyberpunk 2013 Artykuł dotyczy Cyberpunk 2020 Artykuł dotyczy Cyberpunk 2077

Samurai – legendarny zespół rockowy, powszechnie występujący w uniwersum Cyberpunk.

W grze Cyberpunk 2077 utwory Samuraia odtworzone zostały przez realny zespół punkowy Refused.

Historia[]

Samurai zaczynali w 2003 grając w różnych klubach Night City, takich jak Palladium, Destiny czy Nexus. Grali głównie muzykę o tematach rewolucjonistycznych, pozwalającą im na walkę ze skorumpowanym rządem. Pewnego wieczoru podczas ich występu w klubie Rainbow Cadenza, Johnny i Kerry zostali zaproszeni do podpisania kontraktu przez niejakiego Jacka Mastersa, który miał dzikie spojrzenie, przez co wyglądał jakby był pod wpływem dorfiny. Rockmeni myśleli, że gada bzdury, do momentu w którym okazał swoją wizytówkę; był to prezes muzycznego kolosa Universal Music. W ciągu trzech tygodni Samurai podpisali kontrakt, rozpoczęli pracę nad nagraniem i przygotowali trasę po największych miastach świata. I tylko tyle zajęło im osiągnięcie swojego pierwszego hitu numer jeden na listach popularności w EuroRadio, dzięki swojemu singlowi „Blistering Love”. W przygotowaniu mieli także swój pierwszy album[1].

Zespół rozpadł się w 2008 roku, kiedy Nancy trafiła do więzienia za wyrzucenie swojego męża przez okno 82. piętra. Zespół stał po stronie swojego klawiszowca, jednak siedmiomiesięczny okres stagnacji doprowadził do rozpadu. Każdy członek poszedł w swoją stronę – Denny dołączyła do zespołu Mastermind, Johnny Silverhand i Kerry rozpoczęli solowe kariery muzyczne, grając czasem wspólne koncerty, Henry rozpoczął prace nad prototypem interfejsu, a Nancy po wyjściu z więzienia zmieniła imię na Bes i rozpoczęła karierę dziennikarską w Network News 54[2].

Członkowie[]

Dyskografia[]

Tytuł Album
Dancing With My Axe[3] A Cool Metal Fire
Never Fade Away[3]
(Out of) the City[3]
Chippin' In[3]
Blistering Love[1] singiel
The Ballad of Buck Ravers[4] singiel
A Like Supreme[4] singiel

Ciekawostki[]

  • Zespół nazywa się Samurai, ale na ich logo występuje Oni (z japońskiego 鬼 – ogr, demon). Samurajowie nosili zazwyczaj bardzo podobne maski, jednak nazywały się one menpō i zakrywały pół twarzy.
  • W Cyberpunk 2077 Samurai został odegrany przez szwedzki zespół punkowy Refused, założony w Umeå w 1991.
  • W miniprzygodzie Never Fade Away do Cyberpunk 2013 powiedziane jest, że Samurai zszedł się ponownie na jeden koncert, by stworzyć dywersję podczas ataku na biuro Arasaki w celu uratowania Alt Cunningham, ale żaden z innych członków zespołu nie jest wspomniany i można uznać, że Johnny zagrał solowy występ.

Przypisy

Advertisement