Cyberpunk Wiki
Advertisement
Stub
Ta strona to zalążek artykułu.

Możesz pomóc Cyberpunk Wiki rozbudowując ją!

Rosalind Myers jest obecną prezydent Nowych Stanów Zjednoczonych Ameryki i byłym dyrektorem generalnym Militech.

Biografia[]

Po śmierci dyrektora generalnego Militech Donalda Lundee Rosalind Myers została jego następczynią na czele korporacji. Opisywano ją jako zwolenniczkę pokoju i wybitnego polityka, który nadzorował szybkie ożywienie gospodarcze NUSA, mając jednocześnie postawę interwencjonistyczną i protekcjonistyczną. Myers był dyrektorem generalnym Militech przez prawie dekadę.

lata 2060[]

W 2065 roku Myers została prezydentka Nowych Stanów Zjednoczonych Ameryki, pozostawiając swoje poprzednie stanowisko w Militech Lucasowi Harfordowi. Niedawno wybrany Prezydent przedstawił program zjednoczeniowy mający na celu rozszerzenie władzy federalnej na Wolne Stany pod pretekstem wzmocnienia Unii. Większość Wolnych Państw sprzeciwiała się zjednoczeniu, kończąc konflikt wywołany przez NUSA, który stał się znany jako wojna zjednoczeniowa, mający na celu aneksję pozostałych stanów, które sprzeciwiały się programowi Myersa. Do 2070 roku, po zajęciu większości Wolnych Stanów, NUSA wkroczyła, by przejąć Night City, ale nie udało jej się to z powodu interwencji Arasaki. Agenci FIA Solomon Reed i Song So Mi byli w mieście, ale została odwołana przez samą Prezydent. Nie chcąc, aby wojna przerodziła się w konflikt globalny, Myers nie miał innego wyboru, jak tylko podpisać Traktat zjednoczeniowy z Wolnymi Państwami, aby doprowadzić wojnę do szybkiego zakończenia w czerwcu 2070 r., nie udało mu się jednak w pełni zaanektować ich pod sztandarem NUSA, ale zmuszając Wolne Stany do większego zaangażowania w Unię – z wyjątkiem Night City i Republiki Teksasu.

2077[]

Do 2077 roku opinia Myers w Night City była podzielona. Wiele osób postrzegało ją jako skorumpowaną faszystkę wspieraną przez korporacje i mającą imperialistyczne złudzenia, podczas gdy inni wskazują, że wskaźnik przestępczości w Night City jest dwukrotnie wyższy niż gdziekolwiek w NUSA i opowiadają się za zaakceptowaniem kontroli Myers. W tym czasie prezydentka Myers nakazała zbombardowanie lotnisk w Wellington i El Paso w Republice Teksasu w odwecie za zamachy samobójcze w bazach NUSA w Nowym Meksyku i Oklahomie, zwiększając szanse na wojnę graniczną. Myers wydała również publiczne oświadczenie (którego treść nie została określona) o napływie uchodźców do NUSA z zalewającej Holandii. Na konwencji Partii Federalistycznej w 2077 Myers ogłosiła, że będzie starać się o kolejną kadencję. Jej hasło kampanii zostało ujawnione jako „Powrót do jedności”, co podkreśla jej zaangażowanie na rzecz zjednoczenia na wszystkich frontach.

Advertisement