Cyberpunk Wiki
Advertisement

Rodzina Blaine – rolnicy będący częścią Nacji Aldecaldo, a także grupa nomadów agrarnych, która pojawia się w Cyberpunk 2020.

Działalność[]

Cyberpunk 2020[]

Nomadzi agrarni zmuszeni byli do niemal ciągłego ruchu, zarówno przez naturę ich pracy, jak przez agrokorporacje, które uważały, że utrzymywanie ich w ciągłej aktywności sprawi, że będą zależnymi od wsparcia wielkich organizacji oraz paliwa, a także części zamiennych, które mogły zaoferować. W rzeczywistości taki stan rzeczy uczynił Rodzinę Blaine mniej zależną od korporacji i bardziej polegającą na sobie.

Oprócz tego, grupa zajmowała się przemytnictwem i wszędzie potrafiła dostać się po cichu. Przywódca wykonywał swoją pracę niepostrzeżenie. Z tego powodu, Rodzina Blaine szczególnie unikała lokalnych władz, a zwłaszcza HiWay, która zajmowała się łapaniem przemytników.

Charakterystyka[]

Rodzina Blaine składała się z rolników, którzy potrafili wykonać wszystko – od prostych prac rolnych do uzdatniania gleby. Grupa stanowiła część Nacji Aldecaldo

Ideologia i struktura[]

Liczebność Rodziny Blaine sugeruje, że powinni być nazywani klanem, ale Tommy Blaine, który przewodził grupie upierał się, by nazywani byli rodziną. Nomadzi agrarni opierali swoje wierzenia na świadomości rzeczy, szacunku do siebie samych i wierze. Praktykowaną przez nich religią był głównie Judaizm[1].

Rodzina Blaine była głęboko religijna i jednocześnie bardzo wstrzemięźliwa w objawianiu swoich przekonań. Wiedzieli, że młodzi będą robić rzeczy, które nie spodobają się niektórym z ich starszych krewnych, ale nie można tego w żaden sposób powstrzymać, bez odepchnięcia młodych od rodziny. Grupa miała pięć drużyn zwiadowczych. Zwykle trzy jechały przodem jako zwiadowcy, a dwie z tyłu, każda na obu flankach. Straż przednia składała się z trzech par motocykli[1].

W Rodzinie Blaine nie było wojowników. Młodociani, którzy aspirują do takiej kariery jak np. syn Tommy'ego Blaine'a, otrzymywali szansę przyłączenia się do innej grupy z Aldecaldo, z błogosławieństwem przywódcy. Wśród członków brakowało również runnerów, a przynajmniej takich, którzy objawiają ten talent. Niekiedy zdarzały się konflikty wewnętrzne, ale wtedy do akcji wkraczał lider, który groził członkom wydaleniem z grupy. Dzięki temu w Rodzinie Blaine panował względny spokój[1].

Źródło dochodu[]

Nomadzi agrarni głównie przyjmują zlecenia, które dotyczą prostych prac rolnych, uzdatniania gleby. Korporacje nie dają im chwili wytchnienia, co czyni ich bardziej niezależnymi. Grupa jest mimo tego bardzo nieufna, zwłaszcza kiedy nie otrzyma gwarantowanej wypłaty, świadoma natychmiastowego zaprzestania wsparcia wielkiej organizacji wraz z wygaśnięciem kontraktu[1]

Sprzęt i zasoby[]

Pojazdy[]

Jako grupa rolnicza, Rodzina Blaine nie posiadała wiele sprzętu. Do dyspozycji mieli jednak sporo pojazdów i z łatwością mogli przetransportować dwukrotnie więcej ludzi. Ich maszyny były zwykle lekkie co oznaczało, że nie miały zdolności bojowych lub faktycznych pancerzy. Ich głównymi pojazdami były półciężarówki, wyposażone w różne urządzenia. Należą do nich koparki, dwa dobrze wyposażone warsztaty i zbiornik JotKaPo. Jedna cysterna wiozła CHOOH2 dla pojazdów rodziny. Jedna platforma na ciężarówce przewoziła namioty i przyrządy codziennego użytku, mniejsze narzędzia rolnicze i zapasy. Zaś trzy, przeznaczone są do przewozu pasażerów, miały zadaszenie i zestaw kuchenny, dzięki czemu przewożeni mogli jeść w drodze. Jedna z półciężarówek wyposażona była w zestaw kontroli zdalnej pojazdu RPV, który czasami wspierał zwiadowców.

Wszystkie motocykle wyposażone były w radia o zasięgu 25 km z komputerem szyfrującym oraz pistoletami automatycznymi lub bojowymi karabinami dalekiego zasięgu (kaliber 6.5mm lub lepiej). Boczne drużyny, na flankach używały Robali[1].

Zatem Rodzina Blaine posiadała 10 ciągników, 4 platformy na ciężarówkach, 1 cysternę, 5 transporterów, a także „Robale" zwiadowcze z pistoletami maszynowymi w otwartych montowaniach oraz 6 terenowych motocykli „LongRider" z karabinami lub pistoletami maszynowymi na zewnętrznych podwieszeniach, a także dwa zmotoryzowane, ruchome warsztaty, łącznie z A-Ramami i wciągarkami.

Broń[]

Nomadzi agrarni posiadali również osobistą broń typu karabiny i strzelby 9mm lub .357mag. Część z nich jest przystosowana do amunicji .357mag. Oprócz tego członkowie mieli także długie karabiny 15mm i nieco przenośnego uzbrojenia przeciwpancernego (głównie rakiety LAW) oraz lekkie karabiny maszynowe 7.62mm. Grupa miała także zamontowany moździerz 81mm, bardzo dobrze schowany w jednej z półciężarówek[1].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 Ross Winn, „Neo Klany”. Copernicus Corporation, Warszawa 1997 (ang. R.Talsorian Games, Berkeley 1994), Rozdział 6, s. 77.
Advertisement