Cyberpunk Wiki
Advertisement
Plik:RichardNight Infobox CP2077.webp

Richard Alix Night był biznesmenem i założycielem tytułowego Night City.

Biografia[]

Wczesne życie[]

Richard Night urodził się w Pasadenie w Kalifornii i był drugim z pięciorga dzieci. Jego rodzice oboje byli badaczami w Caltech – specjalizującymi się w materiałoznawstwie. Night wykazał się predyspozycjami do inżynierii w stosunkowo młodym wieku, ale kiedy spółka joint venture z jego współlokatorem ze studiów – Romneyem Zukarianem – upadła, wściekły Night zmienił kierunek studiów z inżynierii na inwestycje finansowe w biznesie. Uzbrojony w nową wiedzę na temat tajników biznesu Night wkrótce odzyskał towarzystwo od starego rywala. Wykorzystując swoje doświadczenie w inżynierii i inwestycjach, Richard wkrótce założył – wraz ze swoimi nowymi kolegami – Halsey, Ferris and Night, firmę deweloperską specjalizującą się w stosowaniu zaawansowanych technik budowlanych do budowy ogromnych megaprojektów, takich jak kompleksy biurowe, lotniska, a nawet małe miast w rekordowym czasie. HFN odniosła ogromny sukces w latach poprzedzających Upadek, przyczyniając się do budowy wielu dużych modelowych społeczności na całym świecie i czyniąc wszystkich trzech partnerów bardzo bogatymi ludźmi.

W pewnym momencie poślubił Miriam Night.

Projekt marzeń[]

Jednak w latach 90. Night był zaniepokojony przemocą i zakłóceniami zbliżającego się upadku. Dodatkowo praca głównie nad projektami finansowanymi przez korporacje szybko stawała się dla niego nudna i nudna. Widząc, że znajduje się w wyjątkowej sytuacji, w której może uporać się z tym problemem, Richard założył poboczną firmę znaną jako Night International i zaczął sporządzać plany nowego, idealnego miasta — środowiska kontrolowanego i zarządzanego przez korporacje, a ostatecznie bezpieczny przed katastrofami gospodarczymi i społecznymi rozdzierającymi świat. Jego nowe miasto byłoby całkowicie samowystarczalne i zdolne powstrzymać nawet najbardziej zdeterminowanych rabusiów. Mogłoby się poszczycić zaplanowanymi dzielnicami poświęconymi zachowaniu poczucia różnych typów narodowości i kultur, a także supernowoczesnym centrum korporacyjnym, które byłoby świetlistą latarnią oświeconego kapitalizmu. Podejście było ambitne, dalekosiężne i wizjonerskie. Miasto tak wielkie, że wszystkie inne miasta zbudowane przed nim i po nim bledną w porównaniu. Jego kolejnym posunięciem było zabezpieczenie niespotykanej dotąd kwoty kapitału potrzebnego do sfinansowania gigantycznego projektu. Na szczęście dla niego historia i siły upadającego społeczeństwa działały na jego korzyść. Wraz z upadkiem wiele korporacji chciało stworzyć własne obszary miejskie – strefy kontrolowane wolne od przestępczości, biedy i długów. Miejsce, w którym rządy byłyby zarządzane przez korporacje, co umożliwiłoby optymalny podział na strefy i brak elementów antybiznesowych zakłócających rozwój korporacji. Idealnie byłoby, gdyby była to kapitalistyczna mekka możliwości. Miasto snów nocy było stworzone specjalnie do tego celu, a korporacje chętnie pożyczały mu gotówkę niezbędną do rozpoczęcia projektu. W 1992 roku Arasaka, EBM i Petrochem podpisały kontrakt z Nightem i pozostało tylko znaleźć idealną lokalizację pod budowę jego utopijnego miasta. Richard będzie potrzebował dużo ziemi do rozwoju swojej nowej infrastruktury, a także dostępu do portów oceanicznych i nowoczesnych autostrad, aby dostarczyć ogromną ilość materiałów potrzebnych do jej budowy. Wysłał zespoły zwiadowcze, aby przeszukały wschodnie i zachodnie wybrzeże oblężonych Stanów Zjednoczonych, ale w końcu jego uwagę przykuł niewielki artykuł w „San Francisco Chronicle” – artykuł opisujący wydarzenie grozy po holokauście, które miało miejsce w małym miasteczku Morro Bay, na wybrzeżu środkowej Kalifornii. Teraz, jako miasto duchów, Night mógł kupić pozostałości Morro Bay za grosze za dolara. Pomógł mu także Petrochem, który przejął opuszczoną w mieście elektrownię Dynergy i już planował budowę portu morskiego i terminalu naftowego. Pozostałe działki zabezpieczono zakupem za 132 mln dolarów za pomocą dźwigni. Finansowane przez Merrill, Asukagę i Fincha – które chciały uczynić z nowego miasta centrum finansowe – Night i Petrochem zatrudniły Arasakę, aby wyczyścił gangi i ponownie zapewnił „bezpieczność” okolicy. Dalsze fundusze pochodziły od zewnętrznych (i nieco podejrzanych) inwestorów, zwabionych do projektu obietnicą lukratywnych kontraktów budowlanych i możliwych źródeł pozaprawnego dochodu. Aby uniknąć piętna związanego z masakrą w Morro Bay, partnerstwo zmieniło nazwę obszaru Del Coronado Bay na miejsce ich nowej utopii Coronado City. Jednak dzięki dość dużej osobowości założyciela Coronado City szybko stało się potocznie znane wśród mieszkańców jako „Miasto Nocy”.

Miasto Koronado[]

Do 1993 roku Coronado City potrzebowało więcej przestrzeni, niż była w stanie pomieścić pierwotna geologia zatoki, więc Night zrównał z ziemią okoliczne wzgórza i wrzucił je do oceanu jako wypełnienie, zmieniając kształt zatoki, a także ponownie pogłębiając port, aby umożliwić mu pływanie przenoszenie dużych statków potrzebnych do budowy miasta. Ponadto region był idealną lokalizacją dla stacji międzykontynentalnego maglevu Planetran. Coronado City naprawdę odzwierciedlało eklektyczną wizję swojego twórcy. Zamiast ogromnej konstrukcji ze stali i szkła, plan urbanistyczny Nighta podzielił nowe miasto na szereg dzielnic, każda o innym stylu architektonicznym i tematyce, podobnie jak różne „krainy” oryginalnego parku Disneylandu. Ponadto Night złożył także hołd zmarłej i ubolewanej małej wiosce Morro Bay, odtwarzając większość pierwotnego układu tego obszaru w plenerze przypominającym nadmorską wioskę zwaną Old Downtown. Centra miast i korporacji były błyszczącymi strefami wieżowców i parków korporacyjnych. To tutaj Richard Night pochwalił się swoimi osobistymi umiejętnościami architektonicznymi, projektując wiele korporacyjnych „drapaczy gwiazd”, które były najbardziej widoczną oznaką rosnącego zamożności Coronado City. Nocna wizja była rzeczywiście rozległa i prawdziwie wizjonerska. Jedyny haczyk pojawił się, gdy zaczął go budować w maju 1994 roku. Chociaż Petrochem i MA&F były głównymi finansistami Partnerstwa Coronado, miały jedną wadę: nie były firmami budowlanymi. Do pracy takiej jak Coronado City Partnerstwo będzie potrzebować kogoś, kto sprowadzi maszyny i siłę roboczą do kopania dołów i układania stali. W końcu trafili na mafie

Noc zapada[]

Mafia z Zachodniego Wybrzeża (mafia, Yakuza itp.) przez dziesięciolecia trzymał kontrolę nad ciężkimi konstrukcjami na „lewym wybrzeżu”. Kontrolowali związki zawodowe budowlane, związki transportowe i większość agencji rządowych odpowiedzialnych za pozwolenia na budowę, wpływ na środowisko i inne potrzeby budowlane. Inwestując niebagatelną sumę w Partnerstwo (za pośrednictwem szeregu korporacji fasadowych), mafia miała nadzieję nie tylko uzyskać oszałamiającą kwotę zwrotu z lukratywnych prac budowlanych, ale także zyskać wgląd w przyszłe gry hazardowe, prostytucję i franczyzy narkotykowe w nowym mieście. Jednak wizjonerski plan Nighta wymagał użycia jego własnych zaawansowanych technik i materiałów budowlanych, co wykluczyło szereg uznanych związków zawodowych i firm budowlanych kontrolowanych przez jego partnerów z zorganizowanej przestępczości, w tym jego dawnych współpracowników – obecnie nazywanych Halsey, Ferris i Skiv – którym brakowało pieniędzy i nierozsądnie przyłączył się do lokalnej mafi. Nie uszczęśliwiło to żadnego z nich, a dalsze nalegania Nighta, aby jego nowe miasto było bezpieczne i wolne od przestępczości, jeszcze bardziej ich rozzłościło. Przez pierwsze cztery lata budowy życie Nighta było codziennie zagrożone. Richard, dumny i samodzielny człowiek, zazwyczaj je ignorował. Kiedy groźby osiągnęły poziom sabotażu i zastraszania, wezwał swoich partnerów korporacyjnych, którzy szybko i bezwzględnie zajęli się sprawą. W końcu Nightowi zabrakło szczęścia. 20 września 1998 roku został zastrzelony w swoim apartamencie na najwyższym piętrze nowo wybudowanego Parkview Tower. Zabójca Nighta nigdy nie został zatrzymany i ku jego pamięci nowo powołana Rada Miejska oficjalnie przemianowała na jego cześć Coronado City na „Nocne Miasto”.

Dziedzictwo[]

Szefowie mafii, którzy zabili Richarda Nighta, rządzili Night City przez następne lata. Ostatecznie jednak korporacje odzyskały miasto po zepsuciu się interesów między obiema grupami Miriam Night wykorzystała pieniądze swojego zmarłego męża do zbudowania od podstaw firmy Night Corp — dawnej Night International — i zorganizowania jej wokół ideałów i zasad Night

Advertisement