Cyberpunk Wiki
Advertisement
Artykuł dotyczy Cyberpunk 2020 Artykuł dotyczy Cyberpunk Red Artykuł dotyczy Cyberpunk v3 Artykuł dotyczy Cyberpunk 2077

Rache Bartmoss (wym. [rejsz bartmos]) – legendarny netrunner wczesnych lat XXI wieku, który zasłynął jako twórca DataKrashu, który zniszczył dawną Sieć. Wynalazł również Demony i Ogary.

Rache służy jako narrator dwóch podręczników – „Guide to the Net” oraz „Brainware Blowout”, pośmiertnie zredagowane przez jego rywalkę i koleżankę po fachu, Spider Murphy.

Biografia[]

Kariera[]

Opisywany jako „najbardziej genialny (i paranoiczny) haker w Sieci”, Rache Bartmoss był wzorem typowego netrunnera działającego przeciw korporacjom. Dlatego też był stale przez nie ścigany, jednak efektownie ukrywał się i unikał uderzeń z ich strony, by przeżyć. Bartmoss wykorzystał proces przeprojektowania Sieci w 2014 i ukrył w niej swojego wirusa[1].

Śmierć[]

Śmierć Bartmossa ogłaszano wielokrotnie na przestrzeni lat. „Prawdziwa śmierć” miała nastąpić w 2021, na samym początku czwartej wojny korporacyjnej, kiedy to Arasaka rzekomo zrzuciła meteor na jego mieszkanie z orbity[2]. W 2022 miał zostać uśmiercony podczas korporacyjnego rajdu na jego dom, co aktywowało zainstalowany przez niego przełącznik, który dwa tygodnie po jego śmierci uwolnił wirusa DataKrash[1]. Wirus siał zniszczenie w Sieci, okaleczając ją wkrótce w 78,2 %. Do roku 2045 jego spuścizna wciąż trwała i według plotek to on był odpowiedzialny za to, co się stało z Internetem[3].

W rzeczywistości jednak Bartmoss wypłaszczył się po cichu w 2021. Zamknął się w zamrażalce kriogenicznej w formie zwyczajnej lodówki, o której nikt nie pomyślałby dwa razy. Był w stanie utrzymywać się przy życiu, mimo iż jego ciało umierało i wciąż pozostawał jednym z najlepszych netrunnerów w Sieci. Niestety dla niego był zbyt paranoiczny i nigdy nie ujawnił miejsca swojej skrytki, kiedy więc system podtrzymywania życia w zamrażarce przestał działać, Bartmoss umarł, a jego historia przeszła do legendy[4].

2077[]

Do roku 2077 Bartmoss uznany był już publicznie za twórcę DataKrashu i mężczyznę odpowiedzialnego za zniszczenie dawnej Sieci. Jednak jego ostateczny los pozostawał nieznany. W tym roku, V, posiadający konstrukt Johnny’ego Silverhanda we własnej głowie, otrzymał dziwny sygnał, kierujący go do zestawu koordynatów na Badlandach. Gdzieś głęboko na wysypisku, niedaleko miejsca, gdzie V został odnaleziony przez Goro Takemurę i Dextera DeShawna, najemnik odnalazł lodówkę Bartmossa, potwierdzając jego śmierć i równocześnie obalając miejskie legendy i teorie spiskowe na ten temat. Silverhand od razu poznał Bartmossa, pomimo rozpoczętego rozkładu ciała i powiedział V, żeby ten zabrał cyberdeck Rache’a[4].

V zabrał urządzenie do Niksa, netrunnera z Afterlife, któremu spodobała się możliwość doświadczenia tworów legendarnego hakera. Mężczyzna podpiął się do cyberdecka Bartmossa, jednak natrafił tam na pułapkę, które usmażyłaby jego mózg, gdyby nie refleks V. Ostatecznie okazało się, że zawartość urządzenia jest bezużyteczna, poza kilkoma ledwie interesującymi zapisami rozmów. Nix dał V kilka Demonów w nagrodę za uratowanie życia[4].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Mike Pondsmith, „Cyberpunk RED”. R.Talsorian Games, Berkeley 2019, s. 10.
  2. Mike Pondsmith, „Cyberpunk RED”. R.Talsorian Games, Berkeley 2019, s. 122.
  4. 4,0 4,1 4,2 CD Projekt Red, Cyberpunk 2077, 2020, Odwilż.
Advertisement