Cyberpunk Wiki
Advertisement

Night City International and Translunar Spaceport (NCX) to port kosmiczny i lotnisko znajdujące się na wyspie Morro Rock w zatoce Del Coronado, na zachód od Night City. W Cyberpunk RED projekt w budowie nosi nazwę Orbital Air Massdriver.

Opis[]

NCX, należący do Orbital Air, jest największym portem kosmicznym w Ameryce Północnej. Obsługując ponad 100 milionów pasażerów rocznie, oferuje ponad 80 miejsc docelowych na całym świecie, a także loty na Księżyc i pobliskie stacje kosmiczne. Port kosmiczny znajduje się poza jurysdykcją Night City i jest uważany za strefę neutralną, w związku z czym obowiązują w nim wyłącznie prawa międzynarodowe.

Transport naziemny do Night City jest zalecany tylko wtedy, gdy towarzyszy ci personel korporacyjny lub wojskowy. W przeciwnym razie zdecydowanie zaleca się odwiedzającym NC podróż samolotem. Codzienne połączenia z głównych amerykańskich miast i orbit są dostępne tutaj.

Historia[]

Budowa (2040)[]

Chaos wywołany Czwartą Wojną Korporacyjną zakłócił większość regularnych połączeń lotniczych do i z lotniska Night City Metropolitan Airport. W ramach rekultywacji miasta opracowano plany utworzenia orbitalnego stanowiska startowego dla masowych samolotów kosmicznych na Morro Rock, wulkanicznej szyi i najbardziej stabilnym geologicznie obszarze w regionie. Franklin M'bolu, twórca wielu wiodących technologii Orbital Air, był odpowiedzialny za budowę przyszłego sterownika masy firmy. Zbudowany w majestatycznej Morro Rock, sterownik masy umożliwiłby wystrzeliwanie samolotów kosmicznych na LEO (niską orbitę okołoziemską)

Budowa rozpoczęła się w 2045 roku, choć wiele decyzji zostało ostatecznie anulowanych. Burmistrz Night City podpisał kontrakt na budowę sterownika masy, ale kierownictwo Orbital Air było sceptycznie nastawione do tego, że starty bez rakiet mogłyby się odbyć bez wsparcia korporacyjnego zapewniającego ich rentowność. W związku z tym OA zaproponowało budowę cywilnego portu kosmicznego. Podjęto decyzję o zburzeniu samego Morro Rock w celu zbudowania nowej infrastruktury. Tym razem to nie Orbital Air wydało zgodę na wyburzenie skały, ale władze Night City.

Ostatecznie Orbital Air udało się wykorzystać luki prawne, aby anulować budowę masowego sterownika, a jego zardzewiałe, niekompletne szczątki zostały ostatecznie rozebrane. W ten sposób monopol megakorporacji na kolonizację kosmosu pozostał nienaruszony. W 2047 roku port kosmiczny został ostatecznie zainaugurowany

2070s[]

W 2077 r. wysoki popyt na loty kosmiczne sprawił, że Orbital Air rozpoczęło opracowywanie projektu renowacji terminalu B w celu dostosowania go do dużego napływu pasażerów. OA zleciło to zadanie firmie Corp-Bud.

Terminale[]

NCX posiada trzy terminale i obsługuje ponad 100 milionów pasażerów rocznie. Każdy terminal ma codzienne połączenia do głównych miast na Ziemi, takich jak Anchorage, Pekin, Berlin, Caracas, Guangzhou, Hyderabad, Libreville, MetaKey, Nairobi, Nowy Mumbai, Nowy Jork, Paryż, Seul, Singapur, Sydney, Tokio czy Warszawa; a także do stacji kosmicznych, takich jak Crystal Palace; lub do największego miasta na Księżycu, Tycho. Infrastruktura obejmuje parking podziemny i lądowiska AV na dachu.

Terminal A[]

Terminal A obsługuje tanie loty międzynarodowe i krajowe LEO, które wylatują i przylatują codziennie o różnych porach. Dostęp lotniczy jest przyznawany OA TerraLines.

Terminal B[]

Miejsce to, znane również jako Terminal Tycho, obejmuje główną salę portu kosmicznego. Posiada wiele sklepów, w tym Avante, Ji-Head, Saeko's, Dynalar, Fuyutsuki Electronics, Giovanni Brizzi, Cybermatrix i aptekę. Znajduje się tam również tablica inauguracyjna 2047 NCX. Terminal B odpowiada za loty orbitalne i transksiężycowe, które wylatują i przylatują codziennie o różnych porach. Dostęp do linii lotniczych mają OA TychoLines i OA Crystal Palace Direct. Terminal ten zapewnia dostęp do trzech platform startowych, wszystkie zlokalizowane na południowy zachód od NCX. Można do nich dojechać koleją jednoszynową.

Terminal C[]

Terminal C obsługuje luksusowe loty międzynarodowe i krajowe LEO, które wylatują i przylatują codziennie o różnych porach. Cel i miejsce docelowe tych lotów pozostają w większości nieznane, dlatego też ta dyskrecja znajduje odzwierciedlenie w kosztownych biletach. Dostęp do linii lotniczych mają OA HighLines i OA Black.

Wpis do bazy danych[]

International i Translunar Spaceport (NCX) to sztandarowa inwestycja Orbital Air w Ameryce Północnej. Został zbudowany w latach 2045–2047 w miejscu, gdzie przez 23 miliony lat stała majestatyczna szyja wulkaniczna Morro Rock, obiekt geologiczny święty dla lokalnych plemion indiańskich. Ale to nie bezduszne korporacje wydały pozwolenie na rozbiórkę skały - zrobiły to władze Night City. Burmistrz Night City, po konsultacjach z grupą inwestorów, zgodził się na podpisanie umowy na budowę sterownika masowego w tym miejscu. Kierownictwo Orbital Air było, co zrozumiałe, sceptyczne co do tego, czy starty bez rakiet mogą się odbyć bez wsparcia korporacyjnego zapewniającego rentowność. Dlatego megakorporacja lotnicza zaproponowała budowę cywilnego portu kosmicznego. Jednak Orbital Air tylko częściowo wypełnił umowę. Wykorzystując kilka luk prawnych, korporacja anulowała postanowienie dotyczące ukończenia budowy sterownika masy. Jego zardzewiałe, niekompletne pozostałości zostały ostatecznie rozebrane, a monopol OA na kolonizację kosmosu pozostał nienaruszony. Night City International i Translunar Spaceport obsługują ponad 100 milionów pasażerów rocznie i zawierają trzy terminale. Terminal A jest siedzibą OA TerraLines, stosunkowo taniej linii lotniczej, która świadczy usługi transportowe na niskiej orbicie na całym świecie. Terminal B obsługuje nieco bardziej ekspansywne linie OA Tycho i Crystal Palace Direct, przewożące podróżnych odpowiednio do największego księżycowego miasta i słynnej stacji kosmicznej. Z kolei terminal C obsługuje luksusowe autobusy wahadłowe OA Black i OA HighLines. Cel i miejsca docelowe tych lotów pozostają w dużej mierze nieznane, a koszt tej dyskrecji znajduje odzwierciedlenie w wygórowanych cenach biletów.

Advertisement