Cyberpunk Wiki
Advertisement

Pierwsza Wojna Orbitalna – sześciogodzinny kosmiczny konflikt militarny pomiędzy Stanami Zjednoczonymi i Europą.

Historia[]

Na początku XXI wieku, ze względu na Upadek, Stany Zjednoczone przestały dominować w powietrzu na Ziemi, za cel obrano więc podbój przestrzeni kosmicznej. USA chciały wybudować najpotężniejsze siły militarne na niskiej orbicie, jednak konkurowały w tym z projektem Sowietów, wspieranych przez Europę[1].

Orbita ziemska została w tym okresie zalana przez szpiegowskie satelity, zakamuflowane drony, zakłady pracy i stacje bitewne, które służyły głównie jako kosmiczne fortece i bazy wypadowe. Według prawa Narodów Zjednoczonych o odzysku w przestrzeni z 1995, każdy niezydentyfikowany obiekt w niskiej orbicie uznany był za zagrożenie wobec transportu kosmicznego i mógł zostać usunięty i zutylizowany przez dowolny podmiot. Jako, że sprzęt szpiegowski – ze względu na swoje zastosowanie – nie może zostać zydentyfikowany, obie strony konfliktu całkowicie legalnie niszczyły nawzajem wrogie urządzenia[1].

Europejska agencja kosmiczna pozostała neutralna w tej kosmicznej zimnej wojnie, ponieważ wiele urządzeń było uzbrojonych w pułapki i stanowiły niebezpieczeństwo dla otoczenia[1].

Ze względu na uszkodzenia i rany odniesione w trakcie tych operacji, patrole kosmiczne przeciwnych stron zaczęły w końcu nastawiać się wrogo wobec siebie. Problemy nakładały się na siebie, aż osiągnęły szczyt, kiedy w 2008 Amerykanie zaatakowali sowiecką platformę uzbrojeniową Mir XIII, największą stację bitewną ZSRR. Była to jedyna w historii inwazja w skafandrach kosmicznych. Europa w końcu włączyła się w konflikt po stronie swoich rosyjskich sojuszników. Rozpoczał się wtedy konflikt zbrojny pomiędzy ich siłami. Zakończył się po sześciu godzinach, kiedy europejska agencja zrzuciła meteor z Księżyca na Colorado Springs, całkowicie niszcząc miejscowość[1][2].

Konflikt został zapamiętany jako Pierwsza Wojna Orbitalna. Zniszczonych zostało około 40% pojazdów kosmicznych, transportujących ludzi i towar pomiędzy Ziemią i jej niską orbitą. Osiągnięto wtedy też rekordowy koszt 2,98 miliardów E$ zniszczeń w materiałach[1].

Kryształowy Pałac przetrwał bez uszkodzeń, ze względu na swoje odległe położenie od ognisk konfliktu oraz niski priorytet (jako stacja cywilna był mniej ważny od baz wojskowych)[1]. Amerykanie planowali atak na tę stację w 2009, zamierzając przejąć ją pod przykrywką grupy terrorystycznej. Jednakże ESA odkryła plany i ostrzegawczo zrzuciła w tym roku kolejny meteor, tym razem niedaleko wybrzeża stolicy USA, Waszyngtonu[2], efektywnie zapobiegając przedłużeniu konfliktu lub wybuchowi Drugiej Wojny Orbitalnej.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 Michael MacDonald, „Home of the Brave”. R.Talsorian Games, Berkeley 1992, s. 61-62.
  2. 2,0 2,1 Michael MacDonald, „Home of the Brave”. R.Talsorian Games, Berkeley 1992, s. 7.
Advertisement