Cyberpunk Wiki
Advertisement

Północny Rejon Przemysłowy (PRP) (ang. Northside Industrial District (NID)) – poddzielnica Watson na obszarze miasta Night City w Cyberpunk 2077.

Historia[]

Niegdyś PRP był ważną częścią Watson. Znajdowały się w nim prosperujące fabryki, które zatrudniały tysiące mieszkańców Night City.

W minionych latach, Północny Rejon Przemysłowy był warsztatem miasta. Zakłady zatrudniały ludzi i produkowały towary, dzięki którym Night City mogło się bogacić.

Cyberpunk 2077[]

Jeżeli trafiłeś do NID, pozostaniesz w NID.
Cyberpunk 2077, baza danych

Większość fabryk została zamknięta, zdeklasowana i porzucona, a część budynków została uszkodzona w wyniku trzęsienia ziemi. Niektóre inwestycje również nie zostały ukończone. W tych budynkach mieszkają głównie pracownicy średniego szczebla, zatrudnieni w nielicznych funkcjonujących jeszcze przedsiębiorstwach przemysłowych. Ludzie nie mają jednak większych perspektyw. Ich jedyną nadzieją jest to, by nikt nie zamknął fabryk, w których pracują. Dzięki nim mają jeszcze pracę. Poza PRP nie ma dla ludzi żadnej innej przyszłości[1].

Ludzie mają również duży kłopot z gangiem Maelstrom, przez co ulice nie są bezpieczne. Zwykły człowiek może zostać po prostu odstrzelony, będąc przypadkową ofiarą porachunków organizacji. Sytuacja pracowników jest trudna, między innymi dlatego, że są zmuszeni pracować po osiemnaście godzin dziennie w nielicznych otwartych fabrykach, próbując w ten sposób budować życie w czasie, który im pozostał[2].

Członkowie gangu Maelstrom wykorzystują opuszczone fabryki, by były dla nich bazą wypadową, miejscem prowadzenia działalności przestępczej. Zatem znajdują się w nich na przykład nielegalne studia braindance oraz skradzione towary, pochodzące z korporacyjnych transportów. W ten sposób opuszczone fabryki stają się również magazynami, do przechowywania nielegalnie nabytych przedmiotów[3].

Charakterystyka[]

Nowoprzybyli inżynierowie i logistycy piszą pierwsze rozdziały własnych historii „od zera do milionera” w mieszkaniach przylegających do fabryk, które ich zatrudniają[4]. Okolica wygląda na porzuconą i zaniedbaną. Wysokie apartamentowce zostały wybudowane po to, by ponury widok regionu przemysłowego nie psuł humoru bogaczom z centrum[1]. Szkielety kominów na horyzoncie są pamiątką lepszych czasów.

Budynki mają etropistyczną formę oraz są proste, kanciaste i przysadziste, pokryte kiczowymi graffiti i reklamami. Między nimi znajduje się szeroka droga, z której można zobaczyć gigantyczny hangar dla AV-ek, będący węzłem logistycznym, pamiętającym czasy świetności PRP[2].

Galeria[]

Przypisy

Advertisement