Cyberpunk Wiki
Advertisement
Artykuł dotyczy Cyberpunk 2013 Artykuł dotyczy Cyberpunk 2020 Artykuł dotyczy Cyberpunk 2077

Orbital Air (Orbitalne Linie Lotnicze) – Korporacja utrzymująca wielce poważną pozycję w XXI Wieku, a to wszystko dzięki ogromnej flocie kosmicznej wahadłowców typu Hermes produkowanych we Francji. Orbital Air kontroluje prawie cały transport trans-orbitalny, z wyjątkiem paru rządów.

Wiele firm polega na Orbital Air i jej grawitacyjnej studni, bardzo pomocnej w sprawach transportu ładunku. Kolonia Crystal Tower L-5 (Kryształowa Wieża) będąca własnością Euro-Space Agency, potężny orbitalny kompleks hotelowy dla największych bogaczy nie miałby bez niej prawa bytu. Od niej zależy cały komercjalny transport kosmiczny. Wielka część budżetu OA wykorzystywana jest do utrzymania tak ważnej pozycji lidera orbitalnej technologii.

Obecnie Korporacja zaciekawiła się Chinami, które błyskawicznie usprawniają swój transport trans-orbitalny np. Korporacja Euro-flight zamierza wprowadzić do swojego cennika usługi orbitalne. Stacja Orbitalna Johnsona jest stacją transferową dla pasażerów podróżujących do Kryształowej Wieży, gdzie przesiadają się do kosmolotów na kosmiczne wahadłowce transportowe związane z orbitalnymi stacjami robotniczymi OA lub nabytymi od Euro-Space Agency[1].

Historia[]

2020.[]

W 2020 r. Orbital Air ściśle współpracował z należącą do Agencji Euro-Space kolonią Crystal Palace L-5, ogromnym orbitalnym kompleksem hotelowym zwykle przeznaczonym tylko dla ultra-bogatych, gdyby nie oni, hotel przestałby istnieć. Orbital Air ma lukratywną pozycję, ponieważ zależy od nich cały komercyjny ładunek kosmiczny.

Duża część budżetu i tajnych zasobów Orbital Air została wykorzystana do zapewnienia, że pozostaną absolutną potęgą w technologii orbitalnej. W latach 2020. ich uwaga była skierowana na Chiny, które szybko poprawiały swoje możliwości w zakresie komercyjnego transportu. Euro-flight Corporation również rozszerzyła swoją działalność. Antoine DuBois, największy udziałowiec i dyrektor generalny korporacji w tamtym czasie, martwił się o utrzymanie monopolu przez korporację w obliczu rosnącej konkurencji.

Johnson Orbital Facility był główną stacją przesiadkową dla pasażerów, którzy kupowali bilety do Kryształowego Pałacu, gdzie przesiadali się z samolotów kosmicznych na promy kosmiczne montowane w stacjach roboczych należących do Orbital Air.

2040.[]

Orbital Air zbudował NCX Spaceport w latach 2040.

2077[]

W 2077 roku Orbital Air rozszerza swoje usługi i dociera do celu. Wszystkie większe miasta w wystarczająco zdrowych krajach będą miały centrum kosmiczne Orbital Air, zawierające wszystkie udogodnienia i styl każdego lotniska. Samoloty kosmiczne używane w tych portach są prawie zawsze własnością Orbital Air, choć wiele z nich nie jest ich własnością. W regionach Europy bardziej powszechne jest podróżowanie samolotem kosmicznym ESA (Euro-Space Agency), a w Azji bardziej powszechne jest podróżowanie samolotami zaprojektowanymi i należącymi do JAB (Japanese Aerospace Bureau).

Sprzęt i zasoby[]

Cyberpunk 2020[]

Sprzęt i zasoby Orbital Air w roku 2020[1]:

  • 70 miejskich pojazdów szturmowych AV-4,
  • 2 helikoptery w każdym biurze,
  • 30 samolotów Osprey II,
  • 35 samolotów Hermes Screamjet,
  • 35 korporacyjnych odrzutowców,
  • 15 ciężkich odrzutowców transportowych Boeingów C-25,
  • Stacja Orbitalna Johnson,
  • 2 stacje obsługowo-orbitalne,
  • mała flota orbitalna do transportowania załóg pomiędzy stacjami.

Wpis do bazy danych[]

Orbital Air została założona w Nairobi, w Kenii, na początku XXI wieku jest najstarszą korporacją specjalizującą się w transporcie ładunków i pasażerów przez orbitę Ziemi. Flota OA składa się z ciężkich rakiet nośnych, załogowych i bezzałogowych statków kosmicznych oraz komercyjnych wahadłowców pasażerskich. Kenijski gigant kontroluje większość światowych portów kosmicznych, w tym największy kosmodrom w Mogadiszu.

Bogate portfolio usług Orbital Air obejmuje dodatkowo budowę i utrzymanie stacji orbitalnych oraz sieci satelitarnych. Korporacja prowadzi również punkty tzw. bezrakietowych statków kosmicznych, wykorzystujących katapulty elektromagnetyczne (sterowniki masy). Dzięki temu Orbital Air zdołał znacząco obniżyć koszty wynoszenia ładunków na niską orbitę okołoziemską i zapewnić sobie dominującą pozycję w branży kosmicznej.

Orbital Air pozostaje niekwestionowanym liderem w dziedzinie innowacyjnych technologii orbitalnych. Pod rządami obecnego CEO, Leslie Wawudy, korporacja przeznacza niezmierzone środki na eksplorację/podbój kosmosu. Obecnie, we współpracy z władzami Nowej Afryki, korporacja prowadzi badania nad systemem Alfa Centauri.

Głównymi konkurentami Orbital Air jest Europejska Rada Kosmiczna (ESC), która założyła pierwsze miasto na Księżycu, Tycho, w 1997 roku; często współpracowali również z Night Corporation.

Rzeczywiście, Orbital Air i korporacja Miriam Night nie zawsze skakały sobie do gardeł. Zimna wojna między tymi dwoma kolosami rozpoczęła się około 2045 roku, kiedy kenijska korporacja przejęła plac budowy masowego lotniska w Night City, który pozostał niedokończony. W rezultacie Night Corp bezpowrotnie straciło szansę na to, by ich rodzinne miasto stało się punktem wyjścia do podboju kosmosu.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Mike Pondsmith, „Cyberpunk 2020”, 2. edycja, tłum. J. Brzeziński i T. Jasinkiewicz, wydanie 1.1. Copernicus Corporation, Warszawa 1995 (ang. R.Talsorian Games, Berkeley 1990).
Advertisement