Cyberpunk Wiki
Advertisement

Nowy Jork jest jednym z najbardziej zaludnionych miast w Stanach Zjednoczonych.

Historia[]

Lata 90[]

W 1993 r. kolumbijscy baronowie narkotykowi zdetonowali w czwartek w południe w Nowym Jorku urządzenie nuklearne, zabijając 15 000 osób (nieoficjalnie według oficjalnych danych znacznie więcej) w odwecie za amerykańskie ataki na Bogotę, niszcząc World Trade Center i Rockefeller Center. W rezultacie dzielnica Manhattan stała się czymś w rodzaju dużej strefy działań wojennych. Zaraz po wybuchu nuklearnym planowano odbudowę Manhattanu. Jednak upadek położył kres tym planom wraz z ostatecznym upadkiem rządu federalnego. Pomimo szkód wyrządzonych Manhattanowi, inne dzielnice Nowego Jorku, takie jak Queens, Brooklyn i Bronx, zdołały przetrwać, rozrastając się, aby zrekompensować utratę Manhattanu. W związku z tym Manhattan zyskał reputację skarbnicy bogactw, od biżuterii i skarbców bankowych, po cyberpunków i poszukiwaczy skarbów chcących przeszukać dzielnicę. Ostatecznie sprowadzono Arasakę, aby chronić miasto przed całkowitym zniszczeniem.

2020[]

W listopadzie 2020 r. magazyn Night City Today opublikował artykuł o tym, jak miasto przeżyło najgorszą zimę od ponad 100 lat, odnotowując do 10 listopada 180 zgonów bezpośrednio z powodu pogody, a wielu innych bezdomnych ma zostać znalezionych zamarzniętych na śmierć. Masywne opady śniegu, ujemne temperatury wynoszące 20° stopni w nocy oraz 3 i pół stopy śniegu spowodowały poważne przestoje w infrastrukturze oraz opóźnienia na ulicach i lotniskach, umożliwiając korzystanie wyłącznie z jednostek o napędzie wektorowym. Do pomocy służbom ratunkowym i utrzymania porządku wysłano Gwardię Narodową. Jednak wiele firm nadal znalazło możliwości w mieście, ponieważ w mieście znajdują się biura wielu dużych i lokalnych korporacji, a firma Perkins/Worldwide Contractors realizuje kilka dużych projektów w 2020 r. Innym dużym projektem rekonstrukcji jest planowanie przez plemię nomadów Gargulce rozszerzyć TransCon Maglev na miasto, przy czym wstępne prace mają się rozpocząć do 2023 r., chociaż nie wiadomo, jaki wpływ na to miała Czwarta Wojna Korporacyjna i lata kolejne, jeśli w ogóle.

2045[]

W czasach czerwieni Nowy Jork był częścią korytarza Boston-Waszyngton (BosWash), zlokalizowanego na terenie pozostałości rządu federalnego Stanów Zjednoczonych. Nowy Jork może nie był wtedy najgorszym miastem w NUSA, ale nadal nie był najlepszym miejscem do życia.

2077[]

Od 2077 roku mieszkańcy Night City nadal wspominali Nowy Jork. Luksusowa marka odzieżowa New Empire ma stylizowane logo Empire State Building, a sieć kawiarni Brooklyn Barista można znaleźć także w okolicach Night City. Song So Mi, netrunnerka pracująca dla Federalnej Agencji Wywiadowczej, spędziła swoje wczesne lata w mieszkaniu z piaskowca na Brooklynie.

Znani ludzie[]

  • Adam Smasher (solo, członek ochrony Arasaki i były członek gangu, obecnie mieszkający w Night City)
  • Bosh (Solo i Łowca Nagród, obecnie mieszka w Night City)
  • Michael Hart (Fixer, obecnie mieszkający w Tokio, Japonia)
  • Morgan Blackhand (solo)
  • Shelly Simpson (Netrunnerka)
  • Song So Mi (Netrunner, agent FIA)
Advertisement