Cyberpunk Wiki
Advertisement

Nowe Filipiny to kraj położony w Azji Południowo-Wschodniej, składający się z 7641 wysp podzielonych na trzy główne podziały geograficzne z północy na południe: Luzon, Visayas i Mindanao.

Historia[]

W całej swojej historii 60% mieszkańców Nowych Filipin utrzymywało się z rybołówstwa i kultury wodnej; to wszystko zostało już usunięte. Miasta są pełne biedoty i gangów żyjących w śmieciach i oddychających nieprzejrzystym powietrzem. Wieś jest pełna komunistycznych i muzułmańskich rebeliantów. Rząd zarabia na SovOil i FACS, ale niewiele z tych pieniędzy tak naprawdę przechodzi obok prezydenta „Dolary, jeny, ruble i cokolwiek innego, co tu się kończy” Tiapon. Większość Filipin jest zarządzana przez korporacje (Negros) lub przejęta przez rebeliantów (Mindanao). Jest to miejsce najbardziej atrakcyjne dla osób lubiących chaos i nieporządek. Manila stała się drogowskazem dla wielu przyszłych punków. W tym kraju panuje po prostu pewien surrealizm. Dziewczyny B są łatwo dostępne w 90% katolickim kraju azjatyckim. Kraj jest pełen twórców broni i wykonawców broni, którzy zrealizują każde zamówienie. Do 2077 r. w Night City i jego okolicach działa kilka firm spożywczych, prawdopodobnie pochodzących z Nowego Filipin, takich jak sieć restauracji Kabayan Foods i marka kawy Matapang Coffee. Wspomina się również, że Kerry Eurodyne spędzała przez jakiś czas wakacje na Nowych Filipinach.

Rząd[]

W rzeczywistości rząd kontroluje tylko główną wyspę Luzon i ma problemy nawet z jedną wyspą. Północna część wyspy jest siedzibą Nowej Armii Ludowej (NPA), kolejnej męczącej grupy maoistów. Wyspy Mindanao, Palawan i Sulus są pełne Moro National Liberation Front (MNLF), frakcji muzułmańskiej, która naprawdę nie lubi przebywać pod jednym dachem rządowym z grupą katolików. Prezydent generał Ramos i jego towarzysze wojskowi, sprzed wojny Korporacyjnej, ustabilizowali sytuację. Kiedy w Spratlych znaleziono ropę, przeszedł na stronę SovOil, mając nadzieję, że to uspokoi NPA. Jednak nie trwało to długo, ze względu na ciągłe ataki na witryny korporacyjne Petrochemu. Po wojnie, kiedy dotarły do nas pozostałości zanieczyszczeń, Ramos został zamordowany przez wściekłego byłego rybaka. Prezydent Aguilar został wybrany i ogłosił Nową Konstytucję dla Nowych Filipin w wyborach w 2011 roku. Wszystkie strony zgodziły się głosować, jednak później odkryto, że Aguilara przyłapano na oszukiwaniu systemu. Armia zezwoliła żołnierzom na głosowanie tam, gdzie wszyscy stacjonowali na terytoriach rebeliantów. Następny wybrany wówczas prezydent, Lopez, został wysadzony w powietrze podczas swojej inauguracyjnej parady. W końcu wkroczył SovOil i pomógł generałowi Antonio Taiponowi utrzymać władzę na stanowisku prezydenta w 2013 r. Rebelianci zostali następnie zepchnięci na swoje terytoria przez oddziały SovOil, które również stanowiły większość Gwardii Prezydenckiej. Taipon otworzył drzwi FACS ze względu na ich ogromne możliwości inwestycyjne. Podczas gdy w rządzie panuje kompletny bałagan, Japonia ma sympatię dla tego kraju i kupuje dużo importu z Nowych Filipin.

Advertisement