Cyberpunk Wiki
Advertisement
Sub-Saharan Africa with borders

Nowa Afryka znany również pod nazwą Sojusz Panafrykański

Opis[]

Z krwawej łaźni w Capetown Nowa Afryka wyłoniła się jako podzielony kontynent walczących krajów pod rządami oszałamiającej gamy dyktatorów, demokracji i państw socjalistycznych. Ostatecznie, gdy państwa europejskie negocjowały z Tanzanią budowę masywu Killamanjaro, wiele afrykańskich narodów zaczęło dostrzegać swoje miejsce w XXI wieku. Negocjując siłę roboczą, surowce i cenne grunty na krytycznym równikowym pasie orbitalnym, państwa afrykańskie ugruntowały swoją pozycję w kosmosie - prawie jedna trzecia pracowników zajmujących się budową kosmosu to Afrykanie. Technologia połączyła Afrykę pod jednym rządem, a ostatni z drobnych dyktatorów i watażków upadli. Nowa Afryka odrodziła się w wyniku Czwartej Wojny Korporacyjnej jako naród dominujący w przestrzeni kosmicznej, zjednoczony przez europejskie narody Euroteatru. Powstał naród Highrider, deklarujący suwerenność i kontrolę przestrzeni kosmicznej od reszty świata, ponieważ większość pracowników kosmicznych, portów kosmicznych i obszarów konstrukcyjnych znajduje się na afrykańskiej ziemi lub w inny sposób związanych z Afryką. Duże korporacje, takie jak kenijska megakorporacja Orbital Air, są świadectwem rosnącego zainteresowania Afryki eksploracją kosmosu.

Advertisement