Cyberpunk Wiki
Advertisement

Niemcy są przemysłowym i politycznym centrum całej Europy, a dopiero niedawno zaczęły doceniać prawdziwe zagrożenie ze strony Francji, jeśli chodzi o jej władzę nad Europą. Ostatnie 25 lat prymatu odcisnęło swoje piętno na wyglądzie zewnętrznym i psychice narodowej Niemiec. Niemcy były domem dla jednych z największych i najpotężniejszych korporacji na świecie, takich jak EBM i IEC

Niemiecka produkcja jest najbardziej zaawansowana w całej Europie, a wkrótce stanie się najlepiej prosperującym eksportem, cenionym przede wszystkim za niezawodność i jakość. Naród niemiecki jest dumnym i wyróżniającym się narodem, tak jak powinien być ze względu na cały postęp, jaki poczynił w ostatnich czasach, co obejmuje stale rosnącą klasę średnią, stale rosnący wskaźnik urodzeń i ogólne bezpieczeństwo ich kraju w tych dość trudnych czasach, nie wspominając o sukcesie w kierowaniu EWG do znaczenia nie tylko w Europie, ale i na świecie.

Historia[]

Wczesna historia[]

Podczas I wojny światowej (1914 – 1918) cele Niemiec miały charakter aneksjonistyczny i przewidywały rozszerzenie Niemiec z Belgią i Polską jako państwami wasalnymi oraz koloniami w Afryce. Jednak niemiecka strategia militarna, zakładająca wojnę na dwóch frontach we Francji i Belgii na zachodzie oraz w Rosji na wschodzie, ostatecznie zakończyła się niepowodzeniem. Klęska Niemiec w 1918 r. oznaczała koniec Cesarstwa Niemieckiego. Traktat wersalski, porozumienie pokojowe wynegocjowane przez zwycięzców (Wielką Brytanię, Francję i Stany Zjednoczone) w 1919 r., nałożył na Niemcy warunki karne, obejmujące utratę terytorium, reparacje finansowe i zmniejszenie sił zbrojnych. Warunki te przygotowały grunt pod II wojnę światową. W następstwie II wojny światowej (1939–45) i okupacji przez zwycięskie mocarstwa (Stany Zjednoczone, Związek Radziecki, Wielką Brytanię i Francję) Niemcy utworzyły dwa państwa. Jedna z nich, Niemcy Wschodnie, nigdy nie uzyskała prawdziwej legitymizacji w oczach swoich obywateli, pozostawała coraz bardziej w tyle gospodarczo i musiała użyć siły, aby zapobiec ucieczce swojej ludności na Zachód. Drugi, Niemcy Zachodnie, odniósł ogromny sukces. W ciągu dwudziestu lat od porażki stał się jednym z najbogatszych narodów świata, z dobrobytem obejmującym wszystkie grupy ludności. Gospodarka radziła sobie tak dobrze, że ostatecznie kilka milionów obcokrajowców przybyło do pracy również do Niemiec Zachodnich. Zarówno pracownicy z Niemiec Zachodnich, jak i zagraniczni byli chronieni przed potrzebami wynikającymi z chorób, wypadków i starości poprzez rozbudowany, głównie pozarządowy system opieki społecznej.

Lata 90-te - 2020[]

Wraz ze zjednoczeniem Niemiec w 1990 r. droga do europejskiej dominacji stała się jasna i nieunikniona. W ostatnich latach stulecia przezwyciężono dyslokacje gospodarcze, polityczne i społeczne spowodowane mariażem dwóch różnych systemów, w wyniku czego zjednoczone Niemcy stały się uznanym regionalnym supermocarstwem. Na razie siła Niemiec w Europie była zapewniona. Niemieckie społeczeństwo nie miało wielkiego planu dominacji europejskiej. Jeśli już, to byli wyraźnie dobrymi obywatelami, finansującymi publicznie krótkotrwały „Plan rozwoju EuroBanku dla Europy Środkowej”, ale byli także bardzo hojni na początku „zamieszek żywnościowych na Wschodzie w 1995 r.”, wyrozumiały w swojej odpowiedzi na „noce pożarów” kryzys w ZSRR”. W 1992 r. utworzono Europejską Wspólnotę Gospodarczą ze wspólną walutą zwaną eurodolarem, której stabilność doprowadziła do tego, że stał się oficjalną walutą w kilku krajach pozaeuropejskich. Niemcy były jednym z narodów europejskich, które założyły EWG, wraz z; Francja, Beneluks, Wielka Brytania, Japonia i Włochy. Niedługo potem EWG zdemaskowała manipulację i wykorzystanie sabotażu, jakie Stany Zjednoczone próbowały w Europie osłabić swoją władzę. Doprowadziło to do krachu 1994 roku i upadku pierwotnych Stanów Zjednoczonych. Lata 1999–2000 to plaga wyniszczająca, która okazała się punktem zwrotnym. Początkowo szczególnie mocno ucierpiały Niemcy, ale laboratoria BioWare w Neustrelirz jako pierwsze zaproponowały częściową szczepionkę. Kiedy zostało to przekazane europejskim partnerom Niemiec, stało się potężnym symbolem w kampanii wyborczej Volkera Mohra i jego Nowych Liberałów, których hasło brzmiało: „Zbawiciele Europy, Tygiel Nowego Tysiąclecia”. Prymitywnie nacjonalistyczna retoryka Mohra trafiła w słuszny ton w czasie, gdy spustoszenia zarazy pozbawiły naród niemiecki znacznej części sceptycyzmu i wyrafinowanego kosmopolityzmu, pozostawiając go w poszukiwaniu czegoś, w czym można mieć nadzieję i w co wierzyć. Po kilku sukcesach Nowi Liberałowie rozpadli się na tuzin zwaśnionych frakcji, ale wkład Mohra polegał na przywróceniu „niemieckiej tożsamości” w programie politycznym. Następnie każda partia musiała zadeklarować swoją lojalność wobec tradycyjnych „niemieckich cnót” i zaprezentować się jako orędownik „niemieckich praw”, a to oznaczało żądanie znacznie większego głosu politycznego w Europejskiej Wspólnocie Gospodarczej, potencjalnie równego sile gospodarczej i wartości rynkowej Niemiec. Po usunięciu Japonii z EWG wyrok Europejskiego Trybunału przeciwko zaibasusowi zapoczątkował „wojnę jena 2015”, niemiecką próbę ograniczenia roli zewnętrznych gigantów gospodarczych w Europie, przede wszystkim tych z regionu Pacyfiku, pozostawiając w ten sposób drogę otwarty na rozwój wewnętrzny. Francja zaczęła kwestionować swoją hegemonię, a niektórzy Niemcy zaczęli budzić się z tą niemal bezsensowną autoafirmacją. Niektórzy próbowali wrócić do starego podejścia, inni jednak, zwłaszcza baronowie polityczni i przemysłowi, zaczynają walczyć.

2077[]

Do 2077 r. Niemcy były rekordzistą pod względem większości obywateli zatrudnionych w korporacjach, zatrudniając 42% populacji.

Rząd[]

Niemcy są demokratyczną federalną republiką parlamentarną, w której federalna władza ustawodawcza należy do Bundestagu (parlamentu Niemiec) i Bundesratu. System wielostronny istnieje od 1949 r. i jest zdominowany przez Unię Chrześcijańsko-Demokratyczną (CDU) i Socjaldemokratyczną Partię Niemiec (SPD). Sądownictwo w Niemczech jest niezależne od władzy wykonawczej i ustawodawczej, podczas gdy często zdarza się, że czołowi członkowie władzy wykonawczej są również członkami władzy ustawodawczej. System polityczny jest określony w konstytucji z 1949 roku "Grundgesetz (Ustawa Zasadnicza)", która pozostała w mocy z niewielkimi zmianami po zjednoczeniu Niemiec w 1990 roku.

Konstytucja kładzie nacisk na ochronę wolności jednostki w obszernym katalogu praw człowieka i obywatela oraz dzieli uprawnienia zarówno między szczebel federalny i stanowy, jak i między władzę ustawodawczą, wykonawczą i sądowniczą.

Gospodarka[]

Niemiecka ekonomia działa na dwóch poziomach. Pierwszym z nich jest Megakorporacja, tak jak gdziekolwiek indziej. Po drugie, to tysiące małych korporacji, które świadczą usługi i wdrażają nowinki technologiczne. Istnieje kilka dużych megakorporacji z siedzibą w Niemczech. Nazwy takie jak EBM, IEC i Daimler-Benz dźwięczą w uszach każdej korporacji na świecie. Prawie w każdej cywilizowanej stolicy znajduje się jeden ze swoich drapaczy chmur, centrów kultury korporacyjnej. To właśnie ci giganci architektury naprawdę charakteryzują megakorporację poza Niemcami. Megakorporacje mają tendencję do zmniejszania skali swojej siedziby regionalnej w Niemczech z prostego powodu. Niemcy mają jedną z najlepszych sieci telekomunikacyjnych na świecie. A dzięki Netwatch przestrzeń internetowa w Europie jest praktycznie wolna od przestępstw. Zaowocowało to szerokim wdrożeniem telepracy; czynność podłączenia komputera domowego do komputera głównego w biurze, umożliwiając pracę w domu. Jednak niemiecka gospodarka nie mogła polegać wyłącznie na megakorporacjach, aby być tak potężna. Istnieją tysiące przedsiębiorstw klasy średniej, które świadczą usługi i wypełniają nisze rozwojowe, których nie zajmują megakorporacje. Specjalizują się w opracowywaniu rozwiązań dla Twoich indywidualnych problemów. Zamiast eliminować konkurencję, zapewniają przewagę technologiczną niezbędną do przetrwania. Ogólnie rzecz biorąc, Niemcy nadal mają realną klasę średnią. Niemieckie samoloty Niemieckie samoloty Wielu burmistrzów niemieckich wiosek zaprosiło branże zaawansowanych technologii, oferując zachęty, takie jak obniżki podatków, niskie ceny gruntów itp. Pomysł jest taki, że pojedyncze przedsiębiorstwa mogą czerpać korzyści ze współpracy. Łącząc swoje specjalistyczne rozwiązania technologiczne w nowe, niekonwencjonalne produkty, tworzą środowisko niezwykle sprzyjające szybkiemu rozwojowi. Wspólnie zaprojektowane produkty są następnie produkowane pod marką należącą do wszystkich uczestników. To nie jedyna zaleta „wiejskiego” przemysłu. Współcześnie konieczna stała się współpraca także w kwestiach bezpieczeństwa. Łącząc swoje aktywa, firmy mogą zapewnić tyle samo bezpieczeństwa, co ich duzi bracia. Kolejną zaletą jest dzielenie się zasobami; mogą wynajmować czas programowania na centralnym komputerze mainframe lub dzielić park pojazdów, zmniejszając w ten sposób koszty operacyjne. Oczywiście istnieje paranoja, że jeden z partnerów biznesowych może zostać obalony przez Megakorporację. Aby się przed tym bronić, „wiejski” przemysł czasami wymienia akcje. Ostatecznie tworzy to średniej wielkości korporację z kilkoma pełnoprawnymi centrami zysku

International Electric Corporation (Międzynarodowa Korporacja Elektryczna)

International Electric Corporation to korporacja w uniwersum Cyberpunk. Wiele korporacji w świecie Cyberpunk zawdzięcza swoją potęgę i wpływy jakiejś szczególnej specjalizacji; jakiemuś produktowi lub usłudze, w której są lepsi od wszystkich innych. International Electric jest nieco inna. Jej główną siłą nie jest żadna specjalizacja czy monopolizacja jakiejś usługi, ale sama różnorodność.

IEC posiada udziały i rynki produktów konsumenckich, przemysłu obronnego, przemysłu ciężkiego i dóbr trwałych, surowców, komputerów i mediów. Ostatecznie nie ma wątpliwości, że produkcja jest głównym środowiskiem IEC, ale z fabryk IEC wychodzi tak wiele różnych produktów i trafia na tak wiele różnych rynków, że trudno jest po prostu powiedzieć, że jest to konglomerat produkcyjny i tak to zostawić. Nieprodukcyjne udziały IEC obejmują firmę medialną, bank i różne spółki zależne zajmujące się sprzedażą detaliczną i usługami, ale te aktywa są niewielkie w porównaniu z ogromną masą imperium produkcyjnego IE.

Euro Business Machines

Euro Business Machines to megakorporacja, która zajmuje się wytwarzaniem produktów komputerowych, technologii informatycznych i elektroniki. Mają bardzo wpływową obecność na rynku, a także jedne z największych liczb pracowników i oddziałów.

Daimler-Benz

Daimler-Benz to duża firma produkująca samochody.

Advertisement