Cyberpunk Wiki
Advertisement

Nibbles lub Mr. Brightman[1] – bezdomny kot występujący w Cyberpunk 2077. Zwierzak może zostać adoptowany przez V i zamieszkać z nim w jego mieszkaniu[2].

Biografia[]

Nibbles był nieznanej płci bezdomnym kotem rasy sfinks, który zamieszkiwał okolice megabloku H10, w którym mieszkał również V. Najemnik mógł spotkać i pogłaskać kota po raz pierwszy podczas spaceru do pracowni Viktora Vektora, po tym jak nabawił się wirusa oprogramowania od Sandry Dorset podczas ostatniej misji. Nibbles następnie znikł sprzed pracowni ripperdoka.

Podobny kot lub sam Nibbles był nagrodą dla niejakiego Philipa, który był hazardzistą i wygrał go podczas jednej ze swoich gier. W świecie, gdzie zwierzęta wymierają są one na wagę złota. Zwycięzca upił się więc z radości i zawiadomił o tym swoją żonę, jednak podczas powrotu do domu musiał wypaść z jezdni i wpadł do kanału, gdzie utonął. V mógł odnaleźć jego zwłoki w tym kanale, a zbadawszy scenę wypadku okazało się, że kot przeżył – wyskoczył z bagażnika kiedy ten otworzył się podczas zderzenie i pozostał pod wodą ze swoim zmarłym właścicielem.

Kolejny raz Nibblesa lub podobnego do niego kota V mógł spotkać podczas warty przy magazynach Arasaki, podczas której Takemura obudził bohatera i ostrzegł go o obecności zwierzaka. Było to pierwsze zwierzę, jakie Goro spotkał w Night City, wyłączając karaluchy. Podczas rozmowy z V, Japończyk nazwał czworonoga bakeneko – kot-duch, który przynosi nieszczęście i przywraca zmarłych do życia.

Oswojenie[]

Po Philipie Nibbles pozostał bezdomny, lecz musiał poznać kogoś, kto się nim zajmował. V mógł udać się na południową część pietra, na którym znajduje się jego mieszkanie, gdzie znajdowała się drzazga o tytule „Nakarmcie kota”, informująca o głodnym kocie, który uwielbia kurczaka i reaguje na „kici kici”. Jeśli V miał przy sobie karmę dla kota, mógł zostawić ją w miseczce leżącej obok śmietnika. Kiedy V zniknął na jakiś czas, Nibbles odnalazł napełnioną miskę i zaczął jeść. Wtedy też V miał szansę pogłaskać kota i zabrać go do swojego mieszkania.

Od tamtej chwili Nibbles mieszkał z V, śpiąc w koszyku na pranie obok łóżka najemnika, który musiał także wyposażyć swoje mieszkanie o miskę dla nowego lokatora. Johnny Silverhand od pierwszego spotkania z Nibbles zainteresował się nim i polubił, kiedy kot zamieszkał z V.

Tajemnica pochodzenia[]

Nibbles pod wodą

Nibbles pod wodą.

Nie wiadomo, czy Nibbles jest prawdziwy, ani czy pozostałe sfinksy występujące w grze to ten sam kot, czy inne przedstawiciele gatunku. Poza teorią Takemury, jakoby miał to być kot-duch, w grze występują reklamy kotów-robotów, których wizerunki przypominają Nibblesa.

Słowa Takemury o duchu, który przynosi nieszczęście i przywraca zmarłych do życia to ewidentne nawiązanie do wydarzeń z życia V – w dniu, w którym po raz pierwszy spotkał kota, dowiedział się również o skoku na Relic, podczas którego zginął Jackie, jego najlepszy przyjaciel, oraz kiedy V został zabity i wskrzeszony przez engram Johnny’ego Silverhanda. Kot mógł również zwiastować śmierć samego Takemury, który zginął w ataku Arasaki po porwaniu Hanako w tym samym wątku, w którym pojawia się przy magazynie. Ostateczne spotkanie z kotem następuje natomiast podczas podróży Johnny’ego do cyberprzestrzeni, gdzie spotyka dwie postacie Nibblesa.

Najdziwniejszym jednak zachowaniem kota jest fakt, iż pozostał pod wodą po wypadku swojego poprzedniego właściciela – poza tym, że koty boją się wody, Nibbles nie potrzebuje nigdy zaczerpnąć powietrza, nawet kiedy V musi nabrać tchu, kocur może zostać pod wodą w nieskończoność.

Ciekawostki[]

  • Karmę dla kota można znaleźć w magazynie Arasaki, gdzie Nibbles czatuje razem z Takemurą i V.

Galeria[]

Przypisy

Advertisement