Cyberpunk Wiki
Advertisement

Neuroprocesor – cyberwszczep występujący w grze Cyberpunk 2020. Podstawowy element wymagany do obsługi koprocesorów.

Opis[]

Cyberacje neuralne to jeden z najważniejszych aspektów cybernetyki, a przy tym najmniej widoczny. Jest to zazwyczaj zestaw czipów i wspomagaczy nerwowych, które dopełniają istniejące już umiejętności[3].

Najprostszy neuroprocesor to przekaźnik wszczepiony w dolną część kręgosłupa i używany jest do nadawania sygnałów z zewnętrznych cyberwszczepów do centralnego systemu nerwowego. Jest to główny system dla każdego typu neuralnych interfejsów. Neuroprocesor potrafi obsłużyć drugorzędne ko-procesory, których można używać po podłączeniu ich do głównego elementu systemu, dzięki czemu ulepszanie ich to kwestia kilku chwil – otworzenia odpowiedniego miejsca w sterylnym środowisku i wymiana bądź instalacja nowego koprocesora[3].

Dzięki rozwojowi nanotechniki wszczepianie neuroprocesora jest bardzo proste. Podstawowy moduł przymocowywany jest do kręgosłupa, gdzie uwalnia operatory nanotechniczne do rdzenia nerwowego. Urządzenia te dokańczają proces, przeciągając zakończenia nerwowe do neuroprocesora. Ten proces zajmuje od tygodnia do dwóch (1K6+7 dni)[3].

Koprocesory[]

  • Kerenzikov
  • Sandevistan
  • Dopalacz dotyku
  • Edytor bólu
  • Dopalacz zapachowy
  • Łącza:
    • Łącze cybermodemu
    • Łącze pojazdu
    • Łącze inteligentnej broni
    • Łącze techniczne
    • Łącze DataTermu
    • Złącza interfejsu
  • Czipy:
    • Czip REF
    • Czip pamięci
    • Gniazdo czipów

Przypisy

  1. Kody chirurgiczne: Prosta, Standardowa, POważna, KRytyczna. Więcej…
  2. 2,0 2,1 Utrata człowieczeństwa
  3. 3,0 3,1 3,2 Mike Pondsmith, „Cyberpunk 2020”, 2. edycja, tłum. J. Brzeziński i T. Jasinkiewicz, wydanie 1.1. Copernicus Corporation, Warszawa 1995 (ang. R.Talsorian Games, Berkeley 1990), 84-85.
Advertisement