Cyberpunk Wiki
Advertisement

Miriam Night była założycielką Fundacji Night, dyrektorem generalnym Night Corp i wdową po założycielu Night City, Richardzie Nightcie.

Biografia[]

Przed budową Coronado City, obecnie znanego jako Night City, w latach 90. Miriam poznała i poślubiła ambitnego przedsiębiorcę i biznesmena nazwiskiem Richard Night. Była u jego boku, gdy jej mąż budował miasto swoich marzeń. W 1998 roku Richard został zamordowany, pozostawiając jej wszystkie swoje pieniądze i majątek, w tym własną korporację Richarda, Night International. Rok później, w 1999 r., Miriam zrestrukturyzowała firmę męża i założyła Fundację Night's, której głównym celem była ochrona i promowanie wizji idealnego miasta jej męża. Przez kilka następnych lat Miriam przewodziła fundacji, aż do wybuchu niesławnej wojny mafii. Próbowała uzyskać poparcie Megakorporacji, aby położyć kres panowaniu przestępczości w mieście, ale bezskutecznie. Po konflikcie Miriam najwyraźniej zdała sobie sprawę, że aby mieć jakąkolwiek władzę w mieście, trzeba postępować zgodnie z zasadami wielkiego biznesu, aby osiągnąć przewagę. I tak Fundacja Night's została zrestrukturyzowana, powracając do swoich korporacyjnych korzeni i przemianowana na Night Corp, a Miriam została jej dyrektorem generalnym. Od tego czasu Night Corp pozostaje stałą obecnością w Night City, poszerzając pole swojej działalności, unikając jednak walk o władzę z innymi dużymi korporacjami. Chociaż Miriam ustąpiła ze stanowiska dyrektora generalnego już dawno temu, jej dziedzictwo i ideały zostały podtrzymane przez jej następców.

Advertisement