Cyberpunk Wiki
Advertisement
Dzisiejsi stróże prawa potrzebują szybkiego, opancerzonego wsparcia taktycznego.

Musashi – mini czołg występujący w Cyberpunk 2020, wyprodukowany przez korporację Mitsubishi Motors dla oddziałów policyjnych SWAT.

Pochodzenie[]

Musashi został wyprodukowany przez korporację Mitsubishi Motors dla oddziałów policyjnych SWAT. Maszynę skonstruowano w taki sposób, by łatwo było ją przystosować do taktyk oddziałów w walkach miejskich[1].

Dane techniczne[]

Mini czołg jest w stanie zapewnić wsparcie ogniowe, pokryć sektor ogniem zaporowym, a nawet przystąpić do bezpośredniego szturmu. W pełni wyposażony system operacyjny z neutralnym interfejsem, opiera się na technologii świetlnego naprowadzenia przez światłowodową kamerę, co pozwala jednej osobie kontrolować wszystkie podsystemy czołgu. Musashi jest w stanie bezpiecznie dowieść na miejsce akcji drużynę policyjną lub ewakuować transport rannych z zagrożonego miejsca, a jego uzbrojenie, pozwala mu poradzić sobie nawet z zagrożeniem poziomu operacji korporacyjnych.

Niskociśnieniowe 75 mm działo jest przystosowane do prowadzenia ognia różnymi typami amunicji, począwszy od pocisków piankowych, gazowych, odłamkowych gumowych, poprzez ładunki kumulacyjne i HESH'e, aż do pocisków przeciwlotniczych z zapalnikami zbliżeniowymi. Natomiast czterdziestomiejscowy magazynek oferuje uzbrojenie czołgu w dowolną kombinację amunicji. Komputerowy system ładowniczy zadba o to, by umieścić w lufie wybrany przez człowieka, w danej chwili pocisk. Dziesięciomilimetrowy system HIVEm zaadoptowany z wyposażenia BPW, odgrywa podwójną rolę jako system przeciwlotniczy/personalny. Podobnie jak 75 mm działo jest w stanie strzelać różnorodnymi typami pocisków: PR gumowymi i wybuchowymi[1]. Istnieje możliwość dokupienia głośnika zewnętrznego za 250 E$. Natomiast za wersję z opancerzeniem należy zapłacić 400 E$.

Wyposażenie specjalne[]

Musashi jest wyposażony w łącze cybernetyczne, auto pilot, system nawigacyjny, wojskowe radio z szyfratorem i łączem satelitarnym, 8 wyrzutni granatów dymnych, gaśnicę, system kontroli środowiska, optykę ze wzmocnieniem obrazu, termografem, teleskopem, detektorem laserów, prosty system antywłamaniowy, opancerzony reflektor, opancerzone głośniki zewnętrzne, system śledzenia wielu celi, anty personalne ładunki wybuchowe[1].

Uzbrojenie[]

Musashi posiada stabilizowane 75 mm nisko ciśnieniowe działo z automatycznym systemem lądowania, stabilizowany 10 mm system HIVE, komputer celowniczy +2, laserowy dalmierz. Istotny jest fakt, że 75 milimetrówka korzysta z trzech magazynków umieszczonych w kadłubie, a 10 milimetrówka HIVE posiada dwa magazynki również umieszczone w kadłubie[2].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Scott Taylor, „Solo of Fortune 2”. Copernicus Corporation, Warszawa 1997 (ang. R.Talsorian Games, Berkeley 1994), s 87.
  2. Scott Taylor, „Solo of Fortune 2”. Copernicus Corporation, Warszawa 1997 (ang. R.Talsorian Games, Berkeley 1994), s 88.
Advertisement