Cyberpunk Wiki
Advertisement

Michiko Arasaka (荒坂 美知子) jest głową frakcji Hato w Korporacji Arasaka oraz założycielką i dyrektorem generalnym Danger Gal. W przeciwieństwie do reszty rodziny i korporacji, po Czwartej Wojnie Korporacyjnej sprzymierzyła się z rządem USA. Michiko Arasaka jest córką Kei Arasaki i wnuczką Saburo Arasaki. Większość jej życia była utrzymywana w tajemnicy przed resztą rodziny Arasaka, zwłaszcza przed jej dziadkiem Saburo. Urodzona w Stanach Zjednoczonych, posiadała podwójne obywatelstwo Japonii i USA, jednak jej pochodzenie jest czysto japońskie. Miała także dostęp do wielu aktywów posiadłości Arasaka i ochroniarza, Kenichiego Zaburo, jednego z najlepszych solówek Arasaki i jej osobistego ochroniarza od czwartego roku życia. W 2077 roku Michiko była członkiem zarządu Arasaka Corporation.

Biografia[]

Lata 2000[]

Michiko Arasaka urodziła się w 2008 roku w Night City w Stanach Zjednoczonych jako córka Kei Arasaki i matki japońskiego pochodzenia, obywatelki amerykańskiej. Ze względu na status Kei w Korporacji Arasaka, ona i jej matka były trzymane w tajemnicy i ukrywane w Night City, aby nie stały się celem. Kei chciał także uniknąć spotkania Michiko ze swoim dziadkiem Saburo, który byłby niezadowolony, że jego wnuczka jest pół-Amerykanką. W wieku czterech lat przydzielono jej osobistego ochroniarza, Kenichi Zaburo, świetnie wyszkolonego Arasakę Solo i nemezis Morgana Blackhanda. Z tego powodu Michiko miała osłonięte wczesne życie, nieświadoma ciemniejszej strony swojej rodziny i planów firmy

Lata 20[]

Po śmierci ojca w 2023 r. podczas Czwartej Wojny Korporacyjnej Michiko nagle stanęła w obliczu nienawiści do swojej rodzinnej firmy jako jednego z inicjatorów wojny i obwiniania jej o Holokaust w Nocnym Mieście po tym, jak prezydent Elizabeth Kress obwiniła Arasakę za zamach bombowy , mimo że wina leży po stronie Militechu i Stanów Zjednoczonych. W rezultacie Michiko, mimo że urodziła się w Ameryce, groziła deportacja do Japonii. Aby temu zapobiec, Michiko, wykorzystując swoją młodość, inteligencję i tysiące fanów wierzących w jej niewinność, udała się do Waszyngtonu, aby spotkać się z prezydentem Kressem, przeprosić rodzinę za udział w konflikcie i przedstawić swoją sprawę, by pozostać Amerykański obywatel. Spotkanie Michiko zakończyło się sukcesem i mogła pozostać w Night City i ukończyć szkołę. Po ukończeniu 18 lat spotykała się przez jakiś czas z Adamem Smasherem. Po ukończeniu szkoły średniej Michiko wstąpiła na Uniwersytet Stanforda, gdzie specjalizowała się w kryminologii. Kiedy trzy lata później ukończyła szkołę, rozpoczęła własną działalność gospodarczą jako detektyw i założyła prywatną firmę detektywistyczną Danger Gal. Na pozór firma specjalizowała się w sprawach dla prominentnych klientów z tytułu astronomicznych opłat, podczas gdy w rzeczywistości zlikwidowała działalność Arasaki w Stanach Zjednoczonych i okolicach. Mniej więcej w tym czasie Michiko zaczęła zachowywać się dziarsko i naiwnie w miejscach publicznych, aby ukryć swoje umiejętności kryminologiczne, będąc głównym elementem przyjęć i wydarzeń od Nowego Hollywood po Europę. Pod koniec lat dwudziestych XX wieku, kiedy Arasaka podzieliła się na trzy frakcje, niewielka grupa korporacji wybrała Michiko na swojego figuranta w nadziei, że zapewni im legitymację, i założyła Frakcję Hato 鳩 (Dove), mimo że nie chciała wiązać się z rodziną i ówczesnej korporacji. Frakcja była liberalnym skrzydłem korporacji i zjednoczyła tych, którzy dążyli do głębszych reform. Byli najmniej potężni spośród trzech frakcji.

2030-2070[]

Michiko wyszła za mąż za detektywa Marca Sandersona, swojego partnera, po „szczególnie ekscytującej sprawie” i przyjęła jego nazwisko. Zachowała energiczną, entuzjastyczną postawę do trzydziestki i była stałym elementem niemal każdej ważnej gali towarzyskiej. Dzięki swoim sprawom Danger Gal stała się firmą odnoszącą duże sukcesy, która do lat czterdziestych XXI wieku trafiała na pierwsze strony gazet. Michiko wyrosła na elegancką, uroczą kobietę, która potrafiła czytać w pokoju jak książkę, a mimo to nigdy nie ujawniła swoim podejrzanym niczego poza swoją szczęśliwą, pogodną fasadą, którą utrzymywała. Za nią nadal stał jej wierny ochroniarz Kenichi Zaburo, jednakże nie był on tak widoczny dla publiczności jak kiedyś, gdy był nastolatkiem i nie nosił już logo Arasaki. W pewnym momencie Czasów Czerwonych Michiko usłyszała ruch bomby nuklearnej Arasaka, która została uratowana z Wież Arasaka po Holokauście w Nocnym Mieście przez Samanthę Stevens. Przez jakiś czas podążała za grupą Edgerunnerów poruszających się z bronią nuklearną, ale musiała opóźnić spotkanie z nimi, aby rozprawić się z grupą Arasaki, która chciała przechwycić i wykorzystać broń nuklearną dla swoich celów w Night City. W końcu dogoniła Edgerunnerów stojących twarzą w twarz z czołgiem pancernym i pomogła im, niszcząc go swoimi dwoma szturmowymi AV-9. Spotkała się z grupą i wyjaśniła im historię broni nuklearnej, a jej dziewczęcy głos zmienił się w ostre staccato po pokazaniu kodów wyzwalających. Chcąc pozbyć się broni nuklearnej, Michiko zaoferowała im swoją pomoc i podążała za ich samochodem ze swoimi AV do miejsca docelowego, Los Alamos Labs, życząc im powodzenia przed powrotem do Night City.

W pewnym momencie Michiko została oficjalnym członkiem zarządu Korporacji Arasaka, chociaż jej frakcja nadal posiadała najmniejszą władzę ze wszystkich trzech. Wróciła też do używania panieńskiego nazwiska. Po śmierci dziadka w 2077 roku Michiko, podobnie jak reszta zarządu Arasaki, szybko zaakceptowała swojego wuja Yorinobu na nowego dyrektora generalnego, który chciał sabotować korporację od środka. Podczas parady pamięci Saburo podczas Aratama Matsuri spełniła wolę wuja.

[[Kategoria:Cyberpunk RED: Postacie

Advertisement