Cyberpunk Wiki
Advertisement
LuciusRhyne Database CP2077

Lucius Rhyne był burmistrzem Night City w Cyberpunk 2077. Jego biuro znajduje się w ratuszu w The Glen w dzielnicy Heywood. Po niespodziewanej śmierci Rhyne'a polityka Night City skupiła się na tym, kto go zastąpi: Zastępca burmistrza Weldon Holt lub radny Jefferson Peralez.

HISTORIA[]

Lucius Rhyne urodził się 12 października 2017 roku w klinice Trauma Team w Night City. Jego ojciec pracował w Arasace, a jego matka była oficerem NetWatch. Kiedy Lucjusz miał pięć lat, jego ojciec zginął podczas Holokaustu w Nocnym Mieście. Kilka lat później matka Lucjusza została schwytana przez jedną ze zbuntowanych sztucznej inteligencji Rache Bartmoss podczas misji w cyberprzestrzeni. Pomimo trudności finansowych związanych z opieką nad ciałem matki, Lucjusz zapisał się na Uniwersytet Richarda Nighta i ukończył prawo cybernetyczne. Karierę zawodową rozpoczął przez 20 lat, zanim został członkiem Nocnej Rady Miasta.

2045 - 2070[]

W 2045 roku, zanim został burmistrzem, Lucjusz był rzadkim idealistą pracującym na rzecz uczynienia świata lepszym miejscem. Był dobrze znany ze swoich inspirujących przemówień i wezwań do działania w nowo utworzonej firmie Watson Development. W 2060 roku Lucius Rhyne został wybrany do notorycznie skorumpowanej Rady Miasta Nocnego jako członek Partii Dewolucyjnej. Podczas wojny zjednoczeniowej (2069–2070) radny Rhyne przewodził wysiłkom obronnym miasta przeciwko Nowym Stanom Zjednoczonym Ameryki. Rhyne był tym, który przekonał Arasakę do przybycia z pomocą Night City, co doprowadziło do wcześniejszego zakończenia wojny w czerwcu 2070 roku. Night City zapewniło sobie niepodległość, Rhyne został wybrany burmistrzem, a Arasaka został powitany z powrotem w mieście i otrzymał pozwolenie na odbudowę Arasaki Wieża. Czas Rhyne'a w polityce uczynił go bogatym człowiekiem, ale wydawało się, że przyćmił jego ideały. Do 2076 roku opinia publiczna na jego temat była podzielona i albo szanowano go jako wybawiciela miasta, albo piętnowano jako najbardziej nieuczciwego polityka.

2077[]

Później w 2077 roku Lucius Rhyne przygotowywał się do reelekcji, a jego głównym przeciwnikiem był radny Jefferson Peralez. W dniu napadu na Konpeki Plaza Rhyne bez wątpienia prowadził w sondażach Peraleza i mógł pochwalić się 60% aprobatą dla pracy. Rhyne zaplanował konferencję prasową, aby omówić niedawny 3% spadek wskaźnika przestępczości w Night City, osiągnięcie to było możliwe dopiero dzięki ponownemu wyznaczeniu przez burmistrza Pacifica „niezależnej dzielnicy” miasta, aby wykluczyć statystyki przestępczości z oficjalnych danych liczbowych. Krótko przed rozpoczęciem konferencji prasowej cyberpsycho o imieniu Péter Horváth wdarł się do Nocnego Ratusza po piętach detektywa NCPD River Ward i ruszył, by zabić burmistrza swoimi Mantis Blades. Ward zastrzelił Horvátha, zanim podszedł wystarczająco blisko, by zranić Rhyne'a. W dowód wdzięczności Rhyne wręczył Wardowi Medal Zasługi. Kiedy rozeszła się wieść o nieudanym zamachu, przewaga Rhyne'a nad Peralezem wzrosła z 12% do 19%. Tego popołudnia Rhyne i zastępca burmistrza Weldon Holt spotkali się z przedstawicielami firmy Arasaka w Konpeki Plaza, aby omówić plany firmy Arasaka dotyczące zakupu mieszkań dla osób o niskich dochodach w Watson w celu ponownego rozwoju firmy. Rhyne niechętnie wyraził zgodę na zawłaszczenie ziemi, ponieważ Watson był jego głównym okręgiem wyborczym i zaszkodziłoby to jego wizerunkowi. Bez wiedzy uczestników spotkania, najemnik V zdalnie sterował zamaskowanym dronem Militech MT0D12 „Flathead” przemierzającym pomieszczenie, przygotowując się do kradzieży Reliktu w apartamencie Yorinobu Arasaki, i krótko podsłuchiwał. Rhyne i Holt zakończyli spotkanie i opuścili hotel, zanim trzy i pół godziny później doszło do napadu. Ponieważ Rhyne chciał odpocząć po długim dniu, Holt zorganizował dla burmistrza prywatne stoisko w seksklubie znanym jako Red Queen's Race, dostępnym wyłącznie na zaproszenia. Jednakże ktokolwiek stał za wcześniejszym atakiem Horvátha, nie skończył jeszcze próbować zakończyć życie burmistrza i włożył śmiercionośny wirus do wieńca tańca Rhyne'a, zabijając Rhyne'a po tym, jak aktywował go w klubie. Jego ciało zostało odkryte kilka godzin później przez menadżera klubu, który natychmiast skontaktował się z Holtem; Holt z kolei zlecił detektywowi Haroldowi Hanowi osobiste zbadanie tej sprawy. Han potwierdził śmierć Rhyne'a, choć śmiercionośny taniec pozostał niezauważony; zamiast tego starszy detektyw doszedł do wniosku, że serce Rhyne'a padło podczas sesji, przypisując to jego wiekowi i zdrowiu, po czym poinformował o tym Holta. Holt, nie chcąc, aby okoliczności śmierci Rhyne'a wpłynęły na jego własne ambicje polityczne, nakazał Hanowi to zatuszować, wymykając ciało Rhyne'a z klubu i z powrotem do jego rezydencji oraz stwierdzając, że zmarł z powodu powikłań sercowych. Niemniej jednak ten nagły charakter śmierci Rhyne'a podsycił wiele teorii spiskowych, które twierdziły, że Holt albo zamordował Rhyne'a, albo pomógł Rhyne'owi sfingować jego śmierć.

Advertisement