Cyberpunk Wiki
Advertisement

Laos to kraj w Azji Południowo-Wschodniej, który pojawia się w Cyberpunku 2020. Laos to kraj Azji Południowo-Wschodniej, przez który przepływa rzeka Mekong, i znany z górzystego terenu, francuskiej architektury kolonialnej, osad plemion górskich i klasztorów buddyjskich. W stolicy Wientianu znajduje się pomnik That Luang, w którym podobno znajduje się relikwiarz, w którym znajduje się mostek Buddy, a także pomnik wojenny Patuxai i Talat Sao (Poranny Targ) – kompleks wypełniony straganami z jedzeniem, ubraniami i rękodziełem.

Opis[]

Witamy w kraju, w którym Birma wygląda na zaawansowaną! Ten górzysty kraj jest zacofany i izolowany od czasu uzyskania niepodległości w 1953 roku, zajęty walkami wewnętrznymi między różnymi frakcjami. Podczas wojny w Wietnamie zrzucono na nią więcej bomb na stolicę niż na cały świat podczas II wojny światowej, co czyni go do tej pory najbardziej zbombardowanym krajem na świecie. Po wojnie stał się klientem Wietnamu. Wyluzowany rząd komunistyczny potrafił nawet wyjaśnić, w jaki sposób buddyzm i komunizm są zgodne. Laotańska Partia Ludowo-Rewolucyjna (LPRP) sformalizowała handel prywatny i zaczęła zapraszać zagraniczne firmy do pomocy w eksploatacji zasobów naturalnych. Laotańska Republika Ludowo-Demokratyczna (Sathalanalat Pasathipatai Pasason Lao) miała spróbować wejść w XXI wiek. Inwazja Czerwonych Khmerów w 2003 roku zmieniła wszystko, z czego zdawał sobie sprawę KR. ponieważ nie mogli walczyć z Yuon w Kambodży, zajęcie Laosu zaszkodziłoby Wietnamczykom i zbliżyło ich do stolicy Wietnamu, Hanoi. Nie byli w stanie zbyt często przekraczać granicy wietnamskiej ze względu na strzegące jej szwadrony amerykańskich najemników. Nie udało im się też trafić na faszystów z Birmy, ze względu na interwencję Khan Pa. Jednakże, jak można było przewidzieć, zaczęli niszczyć Wietnamczyków i przesiedlili tylu ludzi, ilu udało im się znaleźć, do 1/3 kraju, który nadaje się do uprawy. Zniszczyli także tyle świątyń, ile udało im się znaleźć. Na wzgórzach KR poluje na ukrywających się plemiennych kapłanów Thai i Hmong Sayasat (magii ludowej). Każdy, kto zostanie przyłapany na używaniu języka angielskiego lub francuskiego, również podlega egzekucji. KR przejęła kontrolę nad laotańskim handlem narkotykami w Złotym Trójkącie i prowadzi handel z Birmą, Tajlandią i MLC. KR i MLC pomagały sobie nawzajem w walce ze swoimi wspólnymi wrogami. ale teraz, gdy MLC znajduje się w remisji, Korea Północna przygotowuje się na atak Chińczyków w ciągu najbliższych kilku lat i kupuje całą broń, jaką tylko może.

Rząd[]

Chaos Czerwonych Khmerów. Ocalały były rząd zainstalowany w Wietnamie ukrywa się w Wietnamie. Krążą pogłoski, że na czele KR nadal stoi Pol Pot. Ponieważ jednak oznaczałoby to, że miał około 1213 lat, kupują go tylko ropuchy z KR. Zamówienia pochodzą z centralnego źródła, ale nikt nie wie, kim jest ta osoba. Czerwoni Khmerzy są na tyle rozsądni, że wiedzą, że Tajlandia jest jedynym krajem, który ich zaopatruje, i starają się pozostać w dobrych stosunkach. Dlatego pozwolili Khanowi Pa i innym handlarzom narkotyków z KMT płynąć rzeką Mekong bez żadnych zakłóceń. Nie wiedzą jednak, że Khan przemyca również obywateli Laosu za olbrzymią cenę.

Advertisement