Cyberpunk Wiki
Advertisement

Księżyc, znany również jako Luna, jest jedynym naturalnym satelitą Ziemi. Księżycowy "dzień" trwa około 2 ziemskich tygodni.

Opis[]

Pod wpływem upadającego ziemskiego ekosystemu i degenerującego się społeczeństwa, Księżyc został po raz pierwszy skolonizowany w 1997 roku, wraz z założeniem kolonii Tycho przez Europejską Agencję Kosmiczną (ESA). Od tego czasu Luna została skolonizowana różnymi stałymi bazami, założonymi i utrzymywanymi przez kraje sprzymierzone z ESA. Dzięki istnieniu grawitacji i zdolności do miękkiego lądowania maszyn, wraz z wiertarkami termicznymi do formowania szklanych tuneli, Luna była znacznie łatwiejsza do skolonizowania niż otwarta przestrzeń kosmiczna. Wydobywano zakopany lód w celu pozyskania powietrza i wody, sprowadzano rośliny w celu stworzenia realnych ekosystemów, a napęd masowy Tycho był modułowo zrzucany i ponownie składany w celu budowy, a później wykorzystywany do katapultowania surowców w kierunku budowanego wówczas Kryształowego Pałacu. Podczas gdy pierwotne bazy były prostymi kopułami ciśnieniowymi i warsztatami obsadzonymi przez Orbitalne Pojazdy Transferowe (OTV), do 2020 r. rozszerzyły się one za pomocą sieci podziemnych tuneli stworzonych przez wiertła nuklearne i słoneczne. Woda jest wydobywana z księżycowego lodu i poddawana recyklingowi, podczas gdy powietrze pochodzi z podziemnych ogrodów hydroponicznych oświetlanych przez duże żaluzje powierzchniowe.

Księżyc jest intensywnie eksploatowany w celu pozyskiwania surowców wykorzystywanych do budowy kolonii orbitalnych w punktach Lagrange'a. Trzy wyrzutnie masy dostarczają strumień księżycowego materiału na orbitę Ziemi.

Do 2077 r. zarówno Arasaka, jak i Militech prowadzą operacje wydobywcze na powierzchni Księżyca.

Lokalizacje[]

   Mare Nubium (Morze Chmur)

   Oceanus Procellarum (Ocean Burz)

Główne miasta[]

Na Księżycu istnieją dwa stałe miasta: Tycho i Copernicus, oba dawniej kontrolowane przez Euro Space Agency - obecnie są częścią Konfederacji Highrider. Ponieważ oba miasta zostały zbudowane pod ziemią, ich konstrukcja wymagała wysadzenia i zasilanych energią jądrową pieców do wytapiania ciepła w celu utworzenia jaskiń przypominających parki, które ostatecznie zostały zwieńczone kopułami ciśnieniowymi z wytopionego piasku księżycowego w celu zapewnienia powietrza i recyklingu.

Advertisement