Cyberpunk Wiki
Advertisement
Plik:ScavengersDatabase.png

Kosiarze w Bazie Danych gry Cyberpunk 2077.

Kosiarze (ang. Scavengers) - jeden z gangów zamieszkujących Night City, uznawany za najsłabiej zorganizowany, ale jednocześnie najtrudniejszy do eliminacji, podzielony na kilka małych komórek, z których każda odpowiada sama za siebie. Ich największa liczba odnotowana została jednak w północnej Pacifice oraz południowym Wellsprings. Pojawiają się w Cyberpunk 2077, a w społeczności znani są z porywania ludzi i wyciągania ich wszczepów czy organów, często zabijając przy tym swoje ofiary, a następnie sprzedając je za bajońskie sumy na czarnym rynku.

Historia[]

Scavenger Boss

Jeden z bossów Kosiarzy w trakcie strzelaniny.

Kosiarze są gangiem, który wytworzył się z połączenia grup imigrantów głównie z krajów słowiańskich, między innymi Polski czy w przeważającej ilości z ZSRR. Świadczą o tym tatuaże gangsterskie, rosyjski akcent oraz moda na słuchanie muzyki rosyjskiej. Dodatkowo używają radzieckich implantów, protez oraz oręża, będących w Night City bardzo tanimi zamiennikami lokalnych. Trudno powiedzieć w jaki sposób powstali Kosiarze, społeczność ta jest dosyć zamknięta, a większość ich unika, ponieważ dla Kosiarzy liczy się zysk, a kolejna ofiara do wyekstrahowania to kolejne pieniądze dla ich działalności. Wydaje się ze nie mają żadnej filozofii, tradycji ani znaków jak Mox czy Voodoo Boys.

Wygląda na to, że w czasach Johnny'ego Silverhanda, a więc w latach 2013-2023, gang ten nie istniał. Musi więc mieć co najwyżej 50 lat, zaliczając się przy tym do nowej fali przestępczego półświatka. Na rok 2077 Kosiarze stali się istną plagą miasta. Bardzo często NCPD nie jest w stanie sobie z nimi poradzić, do wielu przypadków wzywają nawet Max-Tac, a więc swoją ostateczną broń. W innych fixerzy zlecają najemnikom zadanie odbicia niezwykle ważnej osoby z ich rąk, bądź też sami najemnicy działają na własną rękę, by ocalić bliskie im osoby. W 2077 roku takie przypadki wystąpiły między innymi wtedy, jak V i Jackie Welles odbili Sandrę Dorset i przekazali ją Trauma Team, a kilka tygodni później jak ten sam najemnik wraz z Judy Alvarez zdołali wyzwolić z ich rąk byłą Lalkę oraz zleceniodawczynię kradzieży biochipu Relic - Evelyn Parker.

Advertisement