Cyberpunk Wiki
Advertisement

Konfederacja Pacifica, znana również jako Konfederacja Pacifica, to sojusz Wolnych Państw zlokalizowanych na zachodnim wybrzeżu Ameryki Północnej.

Historia[]

Zachodnie wybrzeże Ameryki Północnej mocno ucierpiało podczas Czwartej Wojny Korporacyjnej i aby je odbudować, powstała koalicja państw. Wolne Stany Waszyngton, Oregon, Idaho i Północna Kalifornia oraz kanadyjska prowincja Kolumbia Brytyjska utworzyły w tym celu Konfederację Pacifica. Ta nowa organizacja była ostatecznym wynikiem sukcesji stanowej, która rozbiła znaczną część dawnych Stanów Zjednoczonych, i jako taka, wielu jej członków było wyraźnie federalistami i ingerowało w sprawy innych tylko wtedy, gdy przekraczali granicę. Jednym z głównych powodów jej utworzenia była wspólna nienawiść do megakorporacji, które wiele lat wcześniej siały spustoszenie, oraz lekceważący stosunek do nieskutecznego rządu Nowych Stanów Zjednoczonych Ameryki, który miał niewielką lub żadną władzę nad zachodnim wybrzeżem.

Podczas Czasu Czerwieni to "doraźne, luźne ugrupowanie" stanów zajmowało się odbudową znacznej części infrastruktury utraconej w wyniku wojny. Pozwolili oni Night City kontynuować działalność jako niezależne "miasto-państwo", dając mu możliwość stania się strefą wolnego handlu w ramach Konfederacji, a także stając się punktem wejścia dla reszty świata, która nie chciała w żaden sposób współpracować z USA. Do 2040 roku większość miast w Konfederacji posiadała CitiNets i Data Pools dzięki Ziggurat.

Konfederacja Pacyfiku była potężnym regionem gospodarczym w Ameryce Północnej, działającym jako główny port handlowy do Azji, co dało sojuszowi dostęp do dużej siły militarnej. Pozwoliło to Połączonym Grupom Operacyjnym, z siedzibą w lokalnych bazach wojskowych w Bremerton i Fort Lewis-McChord, wspierać Konfederację nad niestabilną NUSA. Mimo to prowadzono negocjacje z Nowymi Stanami Zjednoczonymi w sprawie członkostwa w sojuszu i niezależnego zarządzania, zezwalając na kilka dużych obiektów rządowych NUSA w ich stanach. Chociaż bazy te miały stałą dzierżawę, nie sprawowały zbyt dużej kontroli nad lokalną ludnością.

Konfederacja była potężna ekonomicznie i nie miała potrzeby sprzedawania się megakorporacjom. Niemniej jednak była również skłonna z nimi współpracować, ale tylko na własnych warunkach. Gdyby Korpus kiedykolwiek przekroczył granicę, musiałby zmierzyć się z ich siłami zbrojnymi. Tak więc, pomimo ich wszechobecności w Night City, korporacje były znacznie bardziej ostrożne gdziekolwiek indziej w Konfederacji, ucząc się na własnej skórze, by nie zadzierać z miejscowymi. Na północy, stany Waszyngton i Oregon pozwoliły Biotechnice na zaprojektowanie i wypuszczenie wielu eksperymentalnych roślin i zwierząt w nadziei, że przywróci to zniszczoną ekologię.

Po zakończeniu Wojny Zjednoczeniowej w 2070 r. Konfederacja Pacifica została pozornie rozwiązana, a stany Waszyngton, Oregon i Idaho zjednoczyły się w ramach nowego stowarzyszenia Wolnych Stanów, znanego jako Zachodnie Stany Korporacyjne, umożliwiając większy wpływ zarówno ze strony Nowych Stanów Zjednoczonych, jak i megakorporacji

Członkowie

Advertisement