Cyberpunk Wiki
Advertisement
Znasz mnie, jestem człowiekiem interesu.

Kirk Sawyerfixer po raz pierwszy pojawiający się na ścieżce punka, a także postać występująca w Cyberpunk 2077.

Pochodzenie i powiązania[]

Kirk Sawyer był fixerem, nazywanym przez niektórych lichwiarzem. Pozwalam zaciągać u siebie liczne długi, licząc na ich spłatę z określonymi procentami. Doskonale orientował się w najnowszych wydarzeniach. Na przykład wiedział, że w Night City są tylko 4 samochody, Rayfieldy. Na dodatek był dobrze poinformowany o ich właścicielach.

Fixer miał bardzo dobre relacje z Rickiem, który pracował na parkingu, w klubie Embers. Lichwiarz twierdził, że ufa mu jak bratu[1].

Osobowość[]

Kirk Sawyer był lichwiarzem, który cechował się lekkim cynizmem i wykorzystywaniem ironii w trakcie dyskusji. Bardzo poważnie podchodził do zaciągniętych u siebie długów. Jako fixer, miał swój kodeks etyczny i powoływał się na tajemnicę zawodową. Uważał siebie za człowieka interesu. Z tego powodu wyznawał zasadę, że nie ma nic za darmo i jeżeli ma coś zrobić, to musi coś z tego mieć[1].

Biografia[]

Cyberpunk 2077[]

V po raz pierwszy spotyka Kirka Sawyera na ścieżce życia punka w ramach zadania głównego Koledzy z sąsiedztwa. Okazało się, że przyjaciel głównego protagonisty, Pepe Najarro musi spłacić dług, inaczej zostanie potraktowany w sposób brutalny. Bohater zgodził się pomóc i poszedł na wyższe piętro baru El Coyote Cojo.

Po dotarciu na miejsce, V dostrzegł, że fixer czyta gazetę i pali papierosa i szybko przeszedł do konkretów. Kirk Sawyer powitał głównego protagonistę entuzjastycznie zauważając, że dawno się nie widzieli. Bohater wyjaśnił, że przyszedł z powodu niespłaconego długu Pepe'a. Mężczyzna zaczął ironizować, że być może przyjaciel V wstydzi mu się oddać pieniądze. Zapytany ile Pepe jest mu dłużny, odpowiedział, że bardzo dużo, a dokładna kwota jest tajemnicą zawodową. V zdziwił się, że lichwiarze mają jakąś etykę zawodową. Zaproponował, by fixer dał barmanowi więcej czasu na spłatę długu. Mężczyzna jednak zauważył pytaniem retorycznym, że nie jest instytucją charytatywną i jeżeli Pepe pożyczał pieniądze, to wiedział, że ma oddać i będą z tego procenty. Nie ma zamiaru odpuścić barmanowi tylko dlatego, że nie potrafi dotrzymać zawartych umów. V stwierdził, że fixer może anulować dług, bo on sam go o to prosi. Lichwiarz zauważył, że musi coś z tego mieć. Główny protagonista zgodził się, że nie ma nic za darmo i będzie mu dłużny przysługę. Dla Kirka Sawyera była to bardzo kusząca propozycja, ale miał lepszy pomysł i podsunął Bohaterowi gazetę, na której zaprezentowano samochód, Rayfield Aerondight S9. Fixer wyjaśnił, że jego klient chce otrzymać tego rodzaju pojazd, a jego kradzież jest głównym zadaniem V. Jeżeli główny protagonista ukradnie samochód, wówczas dług barmana zostanie anulowany. Lichwiarz oprócz tego dodał, że Bohater również otrzyma jakiś procent. Następnie przeszedł do szczegółów zadania i wspomniał o Ricku, który pracował na parkingu, w klubie Embers, gdzie stałym klientem był przedstawiciel Arasaki, jeżdżący docelowym samochodem. Fixer zauważył, że Rick wyłączy kamery, jeżeli V oznajmi mu swoją obecność. Bohater na początku okazał sceptycyzm, ale Kirk szybko stwierdził, że to nie jest wystawka. Natomiast jeżeli chodzi o zabezpieczenia samochodu, mężczyzna dał V klucz, który otwiera wszystkie Rayfieldy w mieście i omija weryfikację tożsamości. Na koniec, życzył głównemu protagoniście powodzenia.

Po dotarciu do garażu, Kirk Sawyer skontaktował się z Bohaterem chcąc dowiedzieć się, czy wszystko idzie zgodnie z planem. Główny protagonista wyjaśnił, że jest już na miejscu i zaraz znajdzie Ricka. Po raz ostatni w prologu, V skontaktował się z fixerem kiedy tylko zauważył docelowy samochód. Niedługo potem został aresztowany przez NCPD, przez co kontakt z lichwiarzem został zerwany.

Powiązane zadania[]

  • Koledzy z sąsiedztwa.

Galeria[]

Przypisy

Advertisement