Cyberpunk Wiki
Advertisement
Artykuł dotyczy Cyberpunk 2013 Artykuł dotyczy Cyberpunk 2020 Artykuł dotyczy Cyberpunk 2077

Kang Tao – chiński producent broni palnej z gry Cyberpunk 2077. Jego siedziba znajduje się w Szanghaju.

Kang Tao (uproszczony chiński: 康陶) to producent broni, początkowo tajwański, później chiński. Kang Tao pierwotnie miał siedzibę na Tajwanie, który stał się rajem produkcyjnym pod koniec 2000 roku, po tym jak kraj ogłosił niepodległość z pomocą Japonii i Arasaki. Kang Tao stało się gigantem wśród tajwańskich firm. W przeciwieństwie do reszty, zachowała swoją niezależność, nie sprzedając się japońskim interesom biznesowym. Kang Tao produkował broń, która była dystrybuowana w Azji i trafiła do USA.

W latach 40-tych XX wieku Kang Tao zostało przekształcone w firmę z siedzibą w Chinach, która dzięki odważnym wyborom, odważnej strategii i wsparciu rządowemu przedostała się do czołówki producentów broni w ogromnym tempie. W 2077 roku korporacja była znana głównie ze swojej broni palnej, zwłaszcza najnowszej generacji tak zwanych "inteligentnych pistoletów", broni wykorzystującej technologię żyroskopową do wystrzeliwania bezłuskowej amunicji kierowanej, ale stała się również ważnym graczem na rynku najemników i bezpieczeństwa.

Historia[]

2020[]

W 2020 r. Kang Tao stała się jedną z niewielu korporacji, które nie zostały wykupione przez japońskie korporacje. Kang Tao pozostała niezależna na Tajwanie, ponieważ jej mały dział produkcji broni palnej odniósł duży sukces. Ich pistolety stały się bardzo popularne na ulicach Azji, a wielu gangsterów wybrało tę niezawodną i niedrogą markę.

Kiedy doszło do DataKrash, ówczesny dyrektor generalny Kang Tao popełnił samobójstwo.

2040s[]

W latach po czwartej wojnie korporacyjnej Azja została spustoszona przez wojnę i niepokoje, które pozostawiły wiele krajów okaleczonych i głęboko pokiereszowanych. Chiny nie były wyjątkiem, ponieważ otrząsnęły się z wewnętrznych zawirowań, ale lata odbudowy i ożywienia były również czasem wielkiej szansy. Restrukturyzacja Kang Tao rozpoczęła się w 2046 roku wraz z mianowaniem byłego pułkownika armii, Shiminga Xu, do zarządzania tym, co uważano za przestarzałą i upadającą korporację utrzymywaną na powierzchni dzięki dotacjom rządowym. Po czterech latach pod kierownictwem pułkownika Xu, zmodernizowana i wolna od długów firma oficjalnie zadebiutowała na rynku w 2050 roku ze swoim "inteligentnym" pistoletem A-22B Chao. Dzięki domniemanym powiązaniom rządowym korporacja zainwestowała znaczne środki w nowoczesne obiekty badawcze, szybko rozwijając rynek "inteligentnej broni". W ciągu następnych 20 lat, dzięki nowym ośrodkom badawczym finansowanym przez rząd, Kang Tao pokonało swoich starych rywali, stając się czołowym producentem broni na równi z Tsunami Arms i Arasaka.

Od 2072 r. wartość akcji Kang Tao potroiła się, stając się wiodącym eksporterem broni w Azji. Ostatnie pięćdziesiąt lat wojen i niepokojów pozostawiło wiele krajów azjatyckich okaleczonych i głęboko pokiereszowanych.

2077[]

W 2077 roku eksplozja w rafinerii firmy w Hangzhou spowodowała śmierć ponad 50 000 osób. Chociaż oficjalne raporty oczyściły korporację z zaniedbań, wielu nadal obwiniało ją za eksplozję. W tym samym roku Kang Tao wyraził zainteresowanie dzielnicą Pacifica w Night City. Rada miasta odpowiedziała, że sprzeda dzielnicę za niską cenę, jeśli Kang Tao zgodzi się oczyścić obszar z wszelkiej przestępczości. Nie zawarto żadnych oficjalnych umów.

Kang Tao była również uważana za czwartą największą i najlepszą korporację do pracy w Night City. Zapewnia pracownikom pakiet ubezpieczeniowy Trauma Team Gold. Jednocześnie Kang Tao wymaga od pracowników podpisania 50-letniej obietnicy lojalności.

Relacje publiczne[]

Relacje publiczne Kang Tao zasadniczo nie zmieniły się od czasu restrukturyzacji w latach 50. ubiegłego wieku. Relacje Kang Tao z chińskim rządem uchroniły ją przed kłopotami w przeszłości, a większość krajów uznała ją za megakorporację, z którą warto robić interesy. Jednak jej stosunki z innymi korporacjami są napięte, ponieważ Kang Tao podejmowała różne próby okradania konkurentów.

Kontrowersje[]

Kang Tao ma reputację firmy niedbałej w swoich różnych przedsięwzięciach. Korporacja była zaangażowana w śmierć tysięcy obywateli i pracowników z powodu swojej działalności, a także ma reputację kradzieży wielu badań od innych korporacji w swojej dziedzinie. Chociaż Kang Tao jest agresywna, udaje jej się utrzymać w tajemnicy wiele ze swoich kontrowersyjnych działań.

Wpis do bazy danych[]

Kang Tao to chińska firma i jeden z największych producentów broni na świecie. Od lat Kang Tao staje się godnym konkurentem dla Arasaki, wprowadzając jedne z najnowocześniejszych technologii, jakie kiedykolwiek widział rynek. Megakorporacja konsekwentnie przewyższa oczekiwania klientów w zakresie wysokiej jakości broni i sprzętu, który odpowiada zarówno potrzebom wojskowym, jak i paramilitarnym. Ale przede wszystkim Kang Tao jest powszechnie znane ze swojej specjalizacji w opracowywaniu, patentowaniu i produkcji broni i systemów uzbrojenia klasy Smart. W tej niszy rynkowej nie ma sobie równych

Wyprodukowane bronie[]

Advertisement