Cyberpunk Wiki
Advertisement

Kabuki – poddzielnica Watson na obszarze miasta Night City w Cyberpunk 2077.

Historia[]

Kiedyś Kabuki było wypełnione biurami korporacji medycznych i cieszyło się opinią dzielnicy prestiżowej i pożądanej. Wkrótce jednak Arasaka pozbyła się praktycznie całej konkurencji, co doprowadziło do upadku dzielnicy[1], która stała się najbiedniejsza (nie licząc Pacyfiki).

Cyberpunk 2077[]

Gdy spojrzeć na walające się po pokrytych pyłem ulicach kubły na śmieci, można odnieść wrażenie, że Daleki Wschód spotkał się tu z Dzikim Zachodem, tworząc wyjątkową mieszankę, która mogła powstać jedynie tutaj, w Night City.
Cyberpunk 2077, Artbook

Opustoszałe ulice Kabuki zamieniły się w jeden wielki bazar, dzięki chińskim emigrantom. Można było na nim dostać dosłownie wszystko. Po zmroku, dzielnica zamieniała się w czarnorynkowe centrum miasta. W późnych godzinach handlowano wszczepami, organami, narkotykami, kradzionymi prototypami, steroidami, synth-wirusami, czarnymi braindansami[1].

Nieczynne fabryki, porzucone magazyny, były okupowane przez członków gangu Tyger Claws oraz innych odszczepieńców. Wspomniana organizacja w głównej mierze panuje nad Kabuki, lecz mieszkańcy są również zmuszeni uważać na Maelstrom. W dzielnicy nie brakuje również lokalnych gangów takich jak np. The Mox, do których należy jeden z najpopularniejszych klubów braindansowych w Night City - Bar Lizzie.

Charakterystyka[]

W 2077 roku, po zmroku dzielnica była oświetlona lampionami i migotliwymi neonami. Kabuki było bardzo gęsto zaludnione, z wyjątkiem północnych obrzeży. To relikt minionej epoki, który zamienił się w slumsy, bazar.

Kabuki było labiryntem wąskich uliczek, podejrzanych sklepów i małych budek z jedzeniem. To świat, różniący się skalą od reszty miasta. W przeciwieństwie do betonowych kanionów znanych z innych dzielnic, prowizoryczna, niska zabudowa nie zasłaniała w dzielnicy nieba i przepuszczała dość światła, by umożliwić korzystanie z baterii słonecznych[2].

Galeria[]

Przypisy

  1. 1,0 1,1 CD Projekt Red, Cyberpunk 2077, 2020, baza danych.
  2. Cyberpunk 2077 Artbook.
Advertisement