Cyberpunk Wiki
Advertisement

Judy Alvarez – członek gangu Moxów, przyjaciółka Evelyn Parker, jedna z najlepszych edytorek BD w całej branży.

Judy może romansować tylko z żeńskim wariantem V.

Osobowość[]

Dobra, dobra, bo się zaraz porzygam od tej słodyczy.

Judy Alvarez była bardzo skromną osobą, nie interesowały jej kierowane w jej stronę komplementy. Kiedy przyjaciółka Judy, Evelyn Parker, nazwała ją najlepszą montażystką braindansów, dziewczyna zupełnie to zbagatelizowała. Dla niej tego rodzaju określenie było przesłodzone. Miała zamiłowanie do techniki i jej ulepszeń. V mógł zauważyć, że Judy udoskonaliła swój sprzęt w Barze Lizzie, dodając do niego wzmacniacze sygnałów sensorycznych oraz monitory fal emocjonalnych - tak naprawdę tylko obudowy były firmowe. Jej sprzęt posiadał również translator mimiki z Fuyutsuki z zepsutą matrycą, którą dziewczynie udało się wymienić. Poza tym, zależało jej, by wpiąć do niego dodatkowy soft skanujący. Jej zainteresowania wokół techniki dowodzą tego, że Judy lubiła główkować, kombinować, sprawdzać i ulepszać, co czyniło ją mądrą i nietuzinkową osobę.

Uwielbiała nurkować, a całe jej mieszkanie miało motywy nawiązujące do morskich klimatów. Na ścianach można było dostrzec narysowaną ośmiornicę lub nurka. Posiadała również tatuaż na prawej ręce mówiący "Pod wodą myśli mogą płynąć swobodnie". Interesowała się filmami klasy B i miała bardzo rzadką kolekcje filmów Bushido nagraną w wersji BD. W jej zakres zainteresowań wchodziła również robotyka oraz BD sam w sobie.

Biografia[]

Dzieciństwo[]

Urodzona w Laguna Bend na obrzeżach Night City. W dzieciństwie nie miała wielu znajomych. Miała problemy w relacjach międzyludzkich (m.in. próbowała zwrócić na siebie uwagę koleżanki poprzez kradzież lalki), czego skutki widać do teraz. Wychowywała się z dziadkami. Od dziadka zresztą podchwyciła pasję od techniki wszelkiego rodzaju. Przeniosła się do Night City wraz z dziadkami ponieważ mieszkańcy Laguna Bend zostali wysiedleni (miasteczko zostało zalane wodą w trakcie budowy tamy). Nie wiadomo co dokładnie stało się z jej rodzicami. Wiemy jedynie że ojca nigdy nie znała, a matka zmarła kiedy Judy była jeszcze niemowlakiem; dziewczyna twierdzi że ma jej zdjęcia, ale widzi na nich obcą osobę.

Judy nastolatka[]

Niewiele wiadomo o tym, jak Judy żyła jako nastolatka. Mieszkała w wynajmowanym mieszkaniu na Charter Street wraz z dziadkami, którzy później wyprowadzili się do stanu Oregon. Judy przejęła po nich mieszkanie. Wiemy również że trafiła do poprawczaka za odrestaurowanie starego wozu strażackiego. Nikt nie był w stanie uwierzyć, że 16-latka jest w stanie zrobić coś takiego, więc posądzili ją o kradzież (wóz był ponoć w lepszym stanie niż wozy świeżo wywiezione z fabryki). Po wyjściu z poprawczaka mimo wielu starań nie udało jej się zyskać żadnego zadośćuczynienia czy odszkodowania za niesłuszne zamknięcie jej. Nie wiemy ile dokładnie lat tam spędziła.

Dorosłe życie[]

Judy początkowo związała się z Chmurami, gdzie zakochała się w Maiko, jednak ich związek nie przetrwał długo. Maiko zależało głównie na pieniądzach, co kłóciło się ze sposobem życia Judy. Smykałka techniczna dziewczyny pozwoliła jej udoskonalić wszczep lalkowy, gra jednak nie mówi w jaki dokładnie sposób. W tamtym okresie poznała również Evelyn Parker, która później zleciła V kradzież Relica. Judy nie mogła pogodzić z wyzyskiem i przedmiotowym traktowaniem lalek, jakie panowały w Chmurach, co doprowadziło ostatecznie do jej odejścia. Niedługo później dołączyła do formującego się w tamtym czasie Gangu Moxes. Wiele z jej tatuaży nawiązuje do Moxów, co może wskazywać, że przez pewien czas czuła silną przynależność do tego gangu. Brała udział w przejęciu Baru Lizzie i wtedy też zaczęła zajmować się Braindansami. Niestety choć z początku ideały Moxów wydawały się być zgodne z wartościami, które wyznawała Judy, to po pewnym czasie gang ten skupił się przede wszystkim na zysku, a na ściąganie do klubu kolejnych osób, którym jednocześnie obiecywała pomoc od Moxów, patrzył niechętnie, co prowadziło do wielu konfliktów między dziewczyną a innymi członkami grupy. W tym czasie Judy zyskała także opinię najlepszej edytorki BD w mieście, przez co wiele dużych firm z branży rozrywkowej próbowało ją zatrudnić, jednak ta zawsze odmawiała, powołując się na swoje poglądy. Była i jest najbardziej innowacyjną osobą w branży BD, miała takie pomysły jak np. nagranie BD z narodzin dziecka, złączenie nagrań dwóch aktorów w jedno, czy zestawienie najczęściej pojawiających się u ludzi snów. Dziewczyna miała zapał i możliwości do realizacji tych pomysłów.

Cyberpunk 2077[]

Judy Alvarez po raz pierwszy pojawia się w Barze Lizzie w ramach zadania głównego Cherchez la femme, stojąc obok swojej przyjaciółki, Evelyn Parker. Po pewnym czasie idzie do swojej pracowni, by zająć się sprawami technicznymi. Później wspomina ją Evelyn Parker, kiedy ostrzega V, by nie zapominał o tym, że jej przyjaciółka nie należy do jego ekipy i wobec tego, zważał na słowa.

Kiedy wchodzimy do pomieszczenia technicznego, Judy siedzi na fotelu, grając w wirtualną grę. Evelyn Parker przedstawia jej V i wyjaśnia, że przyszedł po nagranie. Natomiast swoją przyjaciółkę określa mianem najlepszej montażystki braindansów. Judy puszcza jej słowa mimo uszu i mówi, że skompilowała już nagranie. Dodaje też, że to zwykła surówka, ale nadaje się do przejrzenia. Evelyn stwierdza, że najważniejsze jest to, by V mógł wejść do nagrania. Judy mówi, że będzie potrzebna kalibracja, lecz nie będzie z tym żadnego problemu.

Później V potrzebuje Judy do pomocy w odnalezieniu Evelyn Parker. Z początku niechętnie (Judy bywa wręcz agresywna wobec V), w końcu decyduje się pomóc bohaterowi, ponieważ sama martwi się zniknięciem Evelyn. Sugeruje V sprawdzenie Chmur, co następnie prowadzi ich do ripperdoca imieniem Fingers. Judy w trakcie rozmowy z podejrzanym ripperdociem, wzburzona jego sposobem działania i podejściem do klientów, policzkuje go. Dane zdobyte od niego prowadzą V i Judy do starej fabryki, w której udaje im się odnaleźć Evelyn. Judy zabiera ją do domu i zaczyna opiekować się nią.

Judy odzywa się do V po kilku dniach prosząc o jak najszybsze przyjechanie do jej mieszkania. Okazuje się, że Evelyn podcięła sobie żyły w trakcie krótkiej nieobecności Judy. Dziewczyna załamuje się i prosi V o danie jej trochę czasu dla siebie. Mówi, że musi coś zaplanować i obiecuje, że będzie w kontakcie z bohaterem.

Po pewnym czasie Judy dzwoni do V z prośbą o pomoc. Dziewczyna odnalazła w pamięci Evelyn nagrania na których jeden z kierowników Chmur, Oswald Forrest, gwałci ją, a następnie sprzedaje. Jest to dla niej impuls do działania i wraz z V planuje odbicie chmur z rąk Tyger Claws. Potrzebuje do tego pomocy swojej byłej, Maiko, która jest najwyżej postawioną lalką w chmurach. Niestety plan Judy nie wypala, gdyż Maiko nie jest skora do współpracy, jednak z uwagi na stare czasy wystawia Judy i V Forresta - w zależności od wyboru gracza możemy olać tę możliwość lub zabić gwałciciela. Zabicie go nie da jednak ulgi Judy i ta dalej będzie trzymać się swego pomysłu.

Później Maiko zmienia zdanie i decyduje się pomóc. Judy organizuje w swoim mieszkaniu, na którym poza nią, Maiko i V pojawiają się dwie lalki z Chmur, również chcące pomścić śmierć Evelyn - Tom i Roxanne. Judy ulepsza wszczep lalkowy, dzięki czemu lalki otrzymują niesamowite umiejętności walki zaczerpnięte z różnych BD. W ten sposób przechodzą do realizacji planu przejęcia Chmur. Niestety nie wszystko idzie zgodnie z planem - Maiko zdradza całą grupę, próbując wykorzystać sytuację i wbić się w hierarchię Tyger Claws. Tutaj możliwe są dwie opcje - gracz zgadza się z Maiko przez co Judy obraża się na V i już więcej nie odzywa się do bohatera, lub gracz staje po stronie Judy i pomaga jej pokonać Tyger Claws i Maiko.

Następnie następuje ostatnia misja z Judy, w której dziewczyna zaprasza V na wspólne nurkowanie po Laguna Bend. Jest to bardzo osobista misja, z której dowiadujemy się wiele o przeszłości Judy. W trakcie nurkowania słyszymy jej wspomnienia z przeszłości i dowiadujemy się jak wyglądało jej dzieciństwo. Pod koniec misji V traci przytomność przez awarię biochipu, a Judy ratuje życie bohaterowi, z trudem wyciągając go na ląd. Następne wydarzenia zależą od płci V.

Męski V[]

Judy nie gustuje w mężczyznach, co blokuje opcję romansu. Wszystkie komplementy Judy spławi, a jeśli będziemy się gapić na jej tyłek to istnieje szansa, że Judy zauważy to i kąśliwie skomentuje. W ostatniej misji z jej udziałem (pomijając niektóre zakończenia), W topieli, spędzamy z nią noc w domku nad zalewem i rano dostajemy w nagrodę dostęp do jej mieszkania. Okazuje się że dziewczyna zamierza wyjechać z miasta, z wiadomości, które nam potem wysyła, dowiadujemy się, że wyjechała na chwile do Seattle, by następnie ruszyć w dalszą drogę, nie wiemy już dokąd dokładnie.

Żeński V[]

We wcześniej wspomnianej misji W topieli mamy możliwość spędzenia z nią intymnej nocy, po której V wchodzi w związek z Judy. Sprawi to opóźnienie przez nią swojego wyjazdu z miasta do czasu, aż V załatwi swoje sprawy. Później możliwe jest kilka opcji:

  1. Zakończenie nomadów: jest to jedyne pozytywne wyjście w przypadku romansu z Judy, po zakończeniu gry dziewczyna wyjedzie z nami do Arizony. W wiadomości później powie nam że w końcu czuje się szczęśliwa i jest nam wdzięczna. Judy ma problem z okazywaniem uczuć, dlatego mówi to poprzez nagranie.
  2. Zakończenie legendy: Judy cały czas oczekuje, że V zmieni zdanie i zdecyduje się wyjechać z miasta. Fakt, że V zostaje legendą Afterlife i planuje zostać w mieście jej się nie podoba, zasmucona postanawia odejść prosząc o zrozumienie. Następnie wyjeżdża z miasta nie wiadomo dokąd, w wiadomości na końcu prosi bohatera, aby ten o niej nie zapomniał.
  3. Johnny przejmuje kontrolę nad ciałem: Silverhand wyjedzie z miasta w ciele V, niestety nie spróbuje on połączyć się z Judy i nie przekaże jej, że V zginęła. W napisach końcowych Judy będzie obwiniać siebie i będzie próbować znaleźć odpowiedź na to co poszło nie tak w związku jej i V.
  4. Zakończenie Arasaki: Niezależnie od tego czy podpiszemy kontrakt, czy odmówimy, wiadomość jest taka sama, może to być błąd albo niedopatrzenie twórców gry. W trakcie zakończenia możemy zadzwonić do Judy, która prosi nas o powrót na ziemie jak najszybciej, jednak z uwagi na fakt, iż Arasaka nie chce nas wypuścić musimy czekać. Po podpisaniu kontraktu V zostaje zamknięta w Mikoshi, a Judy wysyła bohaterce wiadomość, w której płacze i mówi nam ze postanawia wyjechać z miasta, oraz że żałuje, że V nie wróciła. Natomiast jeśli V nie podpisze kontraktu i wróci na ziemię to Judy wyśle nam tę samą wiadomość. (Mam wrażenie że tutaj jest jakiś błąd lub niedopatrzenie w grze. Ale pisze jak jest :P)
  5. Samobójstwo V: Judy dzwoni do nas płacząc, chce porozmawiać z trupem, jednak z powodu zbyt dużych emocji nie może wytrzymać i rozłącza się, nie wiadomo co Judy zrobi potem, ale najpewniej wyjeżdża z miasta.

Powiązane zadania[]

Zadania główne[]

  • Cherchez la femme
  • Dom lalek
  • Nieznane przyjemności
  • Bezład
  • Trzecia część nocy

Zadania poboczne[]

  • Anihilacja
  • Mechaniczna dziewczyna
  • Pizza Party
  • Tysiące twarzy, setki miraży
  • W topieli

Ciekawostki[]

  • Tatuaż na lewym ramieniu Judy nawiązuje do inspiracji gry Cyberpunk 2077, serialu anime "Ghost in the Shell".
  • Drugi tatuaż, również na lewym ramieniu z napisem "There was nothing to fear, nothing to doubt" jest częścią tekstu utworu zespołu Radiohead "Pyramid Song"
  • Nie znamy dokładnego wieku Judy, jednak sugerując sie tym że jako dziecko bawiła się z rówieśnikami w Laguna Bend, możemy założyć, że miała wtedy około 10 lat (sądząc po głosie z jej wspomnień). Natomiast skoro od zalania wioski minęło kolejne 15 lat, można spekulować ze Judy ma około 25 lat, jednak gra nigdzie tego nie potwierdza.
  • Po ukradnięciu Judy vana V dostaje SMS.

Galeria[]

Advertisement