Cyberpunk Wiki
Advertisement
Artykuł dotyczy Cyberpunk 2013 Artykuł dotyczy Cyberpunk 2020 Artykuł dotyczy Cyberpunk 2077
Pobudka Samuraju! Czas puścić to miasto z dymem!
Johnny Silverhand do V[1]

Johnny Silverhand, właśc. Robert John Linder – jedna z ważniejszych postaci w całym uniwersum Cyberpunka i deuteragonista gry Cyberpunk 2077, wpływowy muzyk, Rockman, wokalista i gitarzysta zespołu Samurai.

Słynie ze swojego talentu muzycznego i wielu krótkich szybko rozpadających się związków. Jego partnerkami były między innymi Alt Cunningham i Rogue.

Biografia[]

Lata 1990[]

Johnny brał udział w konflikcie w Ameryce Środkowej, postrzeganej jako niepotrzebna rzeź skorumpowanego i manipulacyjnego rządu. Kiedy sekrety wyszły na jaw, wielu amerykańskich żołnierzy porzuciło swoją broń. Zamierzali walczyć z rządem, opuszczając wojsko. Państwo jednak użyło swojej siły, by stworzyć silną propagandę i zwrócić obywateli przeciwko dezerterom, przekonując ich do nienawiści.

Silverhand był jednym z tych, którzy nie mieli zamiaru walczyć w skorumpowanej wojnie. Wrócił do domu do Night City i rozpoczął nowy rozdział. Wojsko jednak zmieniło jego życie na zawsze, w tym jego imię. Silverhand – od jego srebrnego, cybernetycznego ramienia, które zastąpiło rękę utraconą w wojnie. Za każdym razem kiedy na siebie spoglądał, przypominał sobie o swojej misji – rebelii[2][3].

Lata 2000[]

Jego bunt wyrażał się w formie zespołu Samurai, którego członkami byli Silverhand, Kerry Eurodyne, Denny, Nancy Isis i Henry. Ich muzyka była uważana za niesamowitą i świat ich kochał. W rekordowym czasie pobili listy popularności, jednak nie obyło się bez przeszkód[3].

Ich klawiszowiec, Nancy, była w nieszczęśliwym związku. Pewnego razu nie mogła dłużej znieść swojego chłopaka i wypchnęła go przez okno, za co trafiła do więzienia. Samurai rozpadł się bez niej w 2008 roku.

Johnny Silverhand pozostał jednak światowej sławy muzykiem. Planował więc pozostać przy solowej karierze i użyć swojego wpływu, by wciąż tworzyć wiadomości antykorporacyjne i antyrządowe. DBS Music chcieli podpisać z nim kontrakt tak bardzo, że grozili nawet ujawnieniem jego statusu jako dezertera.

Jednakże Johnny podpisał umowę z Universal Music i wydał album „GRZECHY twoich braci”, gdzie przyznał się, że opuścił samowolnie wojsko i ujawniając wszystkie okropne rozkazy rządu. Twór ten był udanym przedsięwzięciem i zmienił opinię publiczną na temat dezerterów[3]. Szczyt kariery Silverhanda dopiero nadchodził.

W roku 2020 wszystko się zmieniło. Podczas spaceru ze swoją dziewczyną, Alt Cunningham, para została napadnięta, a kobieta porwana przez najemników Arasaki, wielkiej korporacji. Chcieli oni zmusić Cunningham do zaprojektowania oprogramowania o nazwie „Soulkiller”, który byłby w stanie skopiować i pobierać umysły każdego netrunnera. Niebezpieczny program byłby w stanie zabić każdego, czyj mózg został skopiowany.

Johnny stworzył plan odbicia Alt. Zebrał drużynę, by wślizgnąć się do biur Arasaki i uratować swoją dziewczynę. Poprosił również o przysługę swoich dawnych przyjaciół z zespołu. Samurai zagrał swój pierwszy koncert od dawna, za darmo, tuż przed biurami Arasaki w Night City[3].

Drużyna Silverhanda spóźniła się jednak o kilka chwil. Cunningham nie żyła. Jednakże, kiedy jej ciało stało się zimną skorupą, jej umysł został uwięziony wewnątrz sieci głównej Arasaki. Johnny nie chciał jej tam zostawiać i musiał stworzyć nowy plan uwolnienia Alt z sieci.

Zaginięcie i śmierć[]

Johnny i Morgan Blackhand poprowadzili szturm na główną siedzibę Arasaki w Night City z zamiarem zakończenia Czwartej Wojny Korporacyjnej[4][5].

Kiedy chciał odnaleźć Alt Cunningham, na drodze stanęło mu wiele przeszkód. Największą z nich był Borg, Adam Smasher, który był bardziej maszyną niż człowiekiem[4].

Według pogłosek, Smasher zastrzelił Silverhanda z karabinu. Jego ciała jednak nigdy nie odnaleziono, ponieważ Militech, korporacja walcząca z Arasaką, wyprowadziła w tym samym momencie swój atak, zrzucając bombę na siedzibę tej drugiej[5].

Spuścizna Johnny'ego[]

Wiele fanów i osób opłakiwało śmierć Johnny’ego Silverhanda. W całym Night City pojawiały się graffiti, pytające „Gdzie jest Johnny?”. Nawet dekady później, ludzie żyją nadzieją, że wciąż żyje, gdzieś w ukryciu, szykując się na zesłanie piekła i poprowadzenie rewolucji.

2077[]

Silverhand w pewnym momencie został wprowadzony do umysłu niejakiego V. Był on jedyną osobą, która była w stanie go zobaczyć i usłyszeć. Johnny był przewodnikiem V po Night City i towarzyszył mu przez większość jego przygód tamże. Określenie „wirtualny duch” Silverhanda sugeruje, iż nie żyje w fizycznej formie. Rozwiązanie zagadki odnośnie pochodzenie jego hologramu to jeden z głównych wątków Cyberpunk 2077[6].

Cyberpunk 2077[]

W Cyberpunk 2077 Johnny'ego poznajemy w końcówce aktu I. W misji "Operacja Firestorm" jest grywalną postacią.

Twórczość muzyczna[]

Znane utwory i albumy skomponowane przez Johnny'ego:

  • A Cool Metal Fire” – album z charakterystyczną ostrą szybką gitarą i prowokującą liryką. Utwory w nim występujące:
    • Dancing With My Axe
    • Chippin' In
    • Out of the City
    • Flashing Lights
    • Never Fade Away
  • Clone Wars” – album z 2013 roku, który powstał podczas zniknięcia Silverhanda ze świata na pół roku. Porusza on problematykę związaną z przełomem technologicznym w dziedzinie klonowania i idei bioinżynieryjnego tworzenia ludzi dla potrzeb wojskowych i przemysłowych. Po premierze album doprowadził do wielu napięć, zwłaszcza ze strony Biotechniki, której nie spodobały się aluzje do niewolnictwa klonów[3].

Muzyka Silverhanda w Cyberpunk 2077[]

Na potrzeby gry Cyberpunk 2077 CD Projekt Red nawiązali współpracę z zespołem Refused i stworzył utwory słynnego zespołu Samurai:

Ciekawostki[]

  • V nosi kurtkę z logo Samurai.
  • W trailerze do Cyberpunka 2077 możemy zobaczyć Punka trzymającego solowy album Silverhanda.

Przypisy

  1. Cyberpunk 2077 — Official E3 2019 Cinematic Trailer
  2. Mike Pondsmith, „Cyberpunk”. R.Talsorian Games, 1988.
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 Mike Pondsmith, „Cyberpunk 2020”, 2. edycja, tłum. J. Brzeziński i T. Jasinkiewicz, wydanie 1.1. Copernicus Corporation, Warszawa 1995 (ang. R.Talsorian Games, Berkeley 1990).
  4. 4,0 4,1 Anthony Sevile, „Firestorm Stormfront”. R.Talsorian Games, Berkeley 1997.
  5. 5,0 5,1 David Ackerman-Gray, „Firestorm Shockwave”. R.Talsorian Games, Berkeley 1997.
  6. CD Projekt Red, Cyberpunk 2077, 2020.
Advertisement