Cyberpunk Wiki
Advertisement
Artykuł dotyczy Cyberpunk 2013 Artykuł dotyczy Cyberpunk 2020 Artykuł dotyczy Cyberpunk 2077

Johnny Silverhand, urodzony jako Robert John Linder, był znanym wpływowym rockerboyem i wokalistą zespołu Samurai przed jego rozpadem w 2008 roku. Weteran wojskowy, który zdefiniował dzisiejszy ruch rockerboyów, był najwybitniejszą postacią, która walczyła ze skorumpowanym rządem i megakorporacjami NUSA, często był określany jako terrorysta. Pomimo tego, że jest charyzmatyczny i czarujący, Johnny jest również irracjonalny, impulsywny i manipulujący. Silverhand zyskał swój przydomek od cybernetycznego implantu lewego ramienia, który zainstalował po utracie ramienia podczas drugiej wojny środkowoamerykańskiej. Jedna z pierwszych (i najbardziej prawdopodobnych) ofiar cyberpsychozy, stała się wówczas bardzo temperamentna i „na krawędzi”. W jednym z wywiadów opisano go jako kierowanego „poświęceniem i ambicjami, ale ostatecznie nie troszczy się zbytnio o ludzi wokół niego, o ile są wykorzystywani do osiągnięcia jego celów”. Ostatecznie Johnny został zabity przez Adama Smashera podczas Holokaustu w Night City 20 sierpnia 2023 r. Jednak jego świadomość została wpisana w Relic przed ustaniem jego funkcji cielesnych po ich początkowej konserwacji gdzieś w Czasie Czerwieni. Engram nie jest jednak dokładnie jego świadomością, ponieważ ma program replikacji w nosicielu jak wirus, zamiast zapewniać Johnny'emu przetrwanie.

Biografia[]

Lata 1990[]

Robert John Linder urodził się 16 listopada 1988 roku w College Station w Teksasie. Jako nastolatek zaciągnął się do wojska, kłamliwie informując o swoim prawdziwym wieku.

Johnny brał udział w konflikcie w Ameryce Środkowej, postrzeganym jako niepotrzebna rzeź skorumpowanego i manipulacyjnego rządu. Kiedy sekrety wyszły na jaw, wielu amerykańskich żołnierzy porzuciło swoją broń. Zamierzali walczyć z rządem, opuszczając wojsko. Państwo jednak użyło swojej siły, by stworzyć silną propagandę i zwrócić obywateli przeciwko dezerterom, przekonując ich do nienawiści.

Silverhand był jednym z tych, którzy nie mieli zamiaru walczyć w skorumpowanej wojnie. Wrócił do domu do Night City i rozpoczął nowy rozdział. Wojsko jednak zmieniło jego życie na zawsze, w tym jego imię. Silverhand – od jego srebrnego, cybernetycznego ramienia, które zastąpiło rękę utraconą w wojnie. Za każdym razem, kiedy na siebie spoglądał, przypominał sobie o swojej misji – rebelii[1][2].

Lata 2000[]

Jego bunt wyrażał się w formie zespołu Samurai, którego członkami byli Silverhand, Kerry Eurodyne, Denny, Nancy Isis i Henry. Ich muzyka była uważana za niesamowitą i świat ich kochał. W rekordowym czasie pobili listy popularności, jednak nie obyło się bez przeszkód[2].

Ich klawiszowiec, Nancy, była w nieszczęśliwym związku. Pewnego razu nie mogła dłużej znieść swojego chłopaka i wypchnęła go przez okno, za co trafiła do więzienia. Samurai rozpadł się bez niej w 2008 roku.

Johnny Silverhand pozostał jednak światowej sławy muzykiem. Planował więc pozostać przy solowej karierze i użyć swojego wpływu, by wciąż tworzyć wiadomości antykorporacyjne i antyrządowe. DBS Music chcieli podpisać z nim kontrakt tak bardzo, że grozili nawet ujawnieniem jego statusu jako dezertera.

Jednakże Johnny podpisał umowę z Universal Music i wydał album „GRZECHY twoich braci”, gdzie przyznał się, że opuścił samowolnie wojsko i ujawnił wszystkie okropne rozkazy rządu. Twór ten był udanym przedsięwzięciem i zmienił opinię publiczną na temat dezerterów[2]. Szczyt kariery Silverhanda dopiero nadchodził.

Po koncercie w The Hammer 4 sierpnia 2013 roku Johnny poszedł na spacer ze swoją byłą dziewczyną Alt Cunningham, ale wpadł w zasadzkę bandytów wynajętych przez Arasakę. Zranili oni Johnny'ego, porwali Alt i odjechali vanem. Arasaka chciała, by kobieta opracowała nowy wariant oprogramowania Soulkiller, które napisała dla ITS. 5 sierpnia 2013 roku Johnny zebrał grupę uderzeniową, składającą się z jego byłej dziewczyny Rogue, reportera medialnego Thompsona i nomady o imieniu Santiago, aby zinfiltrować Wieżę Arasaka w Night City i uratować Alt. Dla odwrócenia uwagi poprosił o przysługę wszystkich członków swojego starego zespołu. Samurajowie zebrali się i dali całkowicie darmowy występ. Przedstawienie odbyło się tuż przed Arasaka Tower. Doprowadziło to do zamieszek na wieży, wezwano wojsko, by opanowało sytuację. W panice Toshiro użył Soulkillera na Alt, gdy miał miejsce atak, i uwięził ją w komputerze głównym Arasaki. Johnny i jego zespół przeniknęli do Wieży, podczas gdy Alt była uwięziona w komputerze głównym, próbując znaleźć drogę powrotną do jej ciała. Zespół dotarł do pokoju, w którym przebywali Toshiro, Akira i Alt. Johnny spojrzał na ciało Alt i założył, że nie żyje chwilę po zabiciu Toshiro ze złości. Odwrócił się, by podnieść w ramiona wciąż ciepłe ciało Alt z kanapy, odłączając ją. Za ścianą monitorów bezcielesna Alt krzyczała do niego, ale Johnny jej nie słyszał. Po ataku na Wieżę Johnny i Santiago opuścili Night City na pewien czas i ukryli się wśród społeczności nomadów Aldecaldos. W 2015 roku wrócili do USA z Mexico City. Niewiele wiadomo o tym, co robił w tym czasie. Około 2015 roku strażak Samantha Stevens uratował Silverhanda przed pożarem, który miał miejsce w jednym z jego studiów.

Lata 20[]

Około 2020 roku Silverhand udzielił wywiadu, w którym wspominał dziewczynę, w której się zakochał. Powiedziała mu, że urodziła się w Miami około 2004 roku, ponieważ wciąż pamięta zniszczenie Tampy, a on wspomniał, że ma biorzeźbiony uśmiech i niebieskie oczy Teknics 2350, chociaż nie obchodziło go, ile z niej jest „prawdziwych”. W 2023 roku Johnny i Morgan Blackhand wraz z Rogue Amendiares, Shaitanem, Thompsonem, Spider Murphy i innymi poprowadzili zespół szturmowy Militech na wieże Arasaka w Night City z zamiarem zakończenia Czwartej Wojny Korporacyjnej poprzez zniszczenie wieży za pomocą mikroładunku nuklearnego. Johnny miał jednak inny powód, aby wrócić do biur Arasaki; chciał znaleźć Alt Cunningham, ale na jego drodze było więcej niż kilka przeszkód. Zespół Johnny'ego został przygwożdżony przez siły Arasaki i Adama Smashera w laboratoriach na wieży po udanym wyzwoleniu Alt. Podczas tych wydarzeń Johnny, któremu udało się znaleźć schronienie, nie wie, co robić. Czuje, że ostatnim razem porzucił Alt, ale tym razem rockman upewnił się, że nie zrobi tego samego. Z pistoletem maszynowym Militech w jednej ręce i swoim Malorianem w drugiej, Johnny opuścił swoją osłonę, krzycząc i prowokując Smashera, jednocześnie celując w borga. Smasher odwrócił się, zaskoczony śmiałością mężczyzny, a następnie strzelił w niego ze strzelby automatycznej, przecinając Silverhanda na pół. Ta akcja pozwoliła Shaitanowi unieruchomić borga Arasaka, dając reszcie drużyny szansę na opuszczenie. Spider Murphy próbowała skontaktować się z Johnnym, ale została zatrzymana przez Rogue, która powiedziała jej, że go nie ma. Zamiast tego Spider sięgnęła do kieszeni kurtki i wyciągnęła drzazgę, którą Alt przekazała jej dawno temu. Szepcząc, że jest jej przykro, Spider włożyła chip w tył czaszki umierającego rockmana. Następnie próbowała sięgnąć po swój dataterm, ale wkrótce zorientowała się, że został zniszczonaly w krzyżowym ogniu. Następnie Spider odeszła z Rogue, wiedząc, że Johnny i Bartmoss pewnego dnia zostaną pomszczeni. Engram Silverhanda z 2077 roku przedstawia inną opowieść o wydarzeniach, w których uniknął walki ze Smasherem i próbował dotrzeć do helikoptera, w którym czekała Rogue, po raz kolejny został zatrzymany przez Smashera. Uznano, że Johnny nie żyje, zastrzelony przez borga. Umierający Johnny został odzyskany przez Arasakę i przesłuchany przez ochronę korpusu, a później przez samego Saburo Arasakę z technikiem. Zostanie poddany programowi Soulkiller, a jego świadomość zostanie zeskanowana i zapisana w engramie; jego ciało fizyczne umierało i rzekomo zostało pochowane w betonie na opuszczonych polach naftowych na obrzeżach Night City. W Kolumbarium North Oak poświęcono mu niszę. Na jego epitafium, w którym widnieje jego prawdziwe imię, czytamy: „Robert John Linder: sukinsyn, który nigdy się nie poddał. Legenda wśród legend”.

Spuścizna Johnny'ego[]

Wiele fanów i osób opłakiwało śmierć Johnny’ego Silverhanda. W całym Night City pojawiały się graffiti, pytające „Gdzie jest Johnny?”. Nawet dekady później, ludzie żyją nadzieją, że wciąż żyje, gdzieś w ukryciu, szykując się na zesłanie piekła i poprowadzenie rewolucji.

2077[]

Silverhand w pewnym momencie został wprowadzony do umysłu niejakiego V. Był on jedyną osobą, która była w stanie go zobaczyć i usłyszeć. Johnny był przewodnikiem V po Night City i towarzyszył mu przez większość jego przygód tamże. Określenie „wirtualny duch” Silverhanda sugeruje, iż nie żyje w fizycznej formie. Rozwiązanie zagadki odnośnie pochodzenie jego hologramu to jeden z głównych wątków Cyberpunk 2077[3].

Cyberpunk 2077[]

W Cyberpunk 2077 Johnny'ego poznajemy w końcówce aktu I. W misji "Operacja Firestorm" jest grywalną postacią.

Twórczość muzyczna[]

Znane utwory i albumy skomponowane przez Johnny'ego:

  • A Cool Metal Fire” – album z charakterystyczną ostrą szybką gitarą i prowokującą liryką. Utwory w nim występujące:
    • Dancing With My Axe
    • Chippin' In
    • Out of the City
    • Flashing Lights
    • Never Fade Away
  • Clone Wars” – album z 2013 roku, który powstał podczas zniknięcia Silverhanda ze świata na pół roku. Porusza on problematykę związaną z przełomem technologicznym w dziedzinie klonowania i idei bioinżynieryjnego tworzenia ludzi dla potrzeb wojskowych i przemysłowych. Po premierze album doprowadził do wielu napięć, zwłaszcza ze strony Biotechniki, której nie spodobały się aluzje do niewolnictwa klonów[2].

Muzyka Silverhanda w Cyberpunk 2077[]

Na potrzeby gry Cyberpunk 2077 CD Projekt Red nawiązali współpracę z zespołem Refused i stworzył utwory słynnego zespołu Samurai:

Ciekawostki[]

  • V nosi kurtkę z logo Samurai.
  • W trailerze do Cyberpunka 2077 możemy zobaczyć Punka trzymającego solowy album Silverhanda.

Przypisy

  1. Mike Pondsmith, „Cyberpunk”. R.Talsorian Games, 1988.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 Mike Pondsmith, „Cyberpunk 2020”, 2. edycja, tłum. J. Brzeziński i T. Jasinkiewicz, wydanie 1.1. Copernicus Corporation, Warszawa 1995 (ang. R.Talsorian Games, Berkeley 1990).
  3. CD Projekt Red, Cyberpunk 2077, 2020.
Advertisement