FANDOM

Johnny Silverhand – jedna z ważniejszych postaci w całym uniwersum Cyberpunka, wpływowy muzyk, Rockman, wokalista i gitarzysta zespołu Samurai.

Pochodzenie i powiązania Edytuj

Johnny był weteranem wojen w Ameryce Środkowej, potem jednak przebranżowił się na Rockera. Został liderem popularnej grupy Samurai. Słynie ze swojego talentu muzycznego i wielu krótkich szybko rozpadających się związków. Jego partnerkami były między innymi Alt Cunningham i Rogue.

Twórczość muzyczna Edytuj

Znane utwory i albumy skomponowane przez Johnny'ego:

  • A Cool Metal Fire” – album z charakterystyczną ostrą szybką gitarą i prowokującą liryką. Utwory w nim występujące:
  • Clone Wars” – album z 2013 roku, który powstał podczas zniknięcia Silverhanda ze świata na pół roku. Porusza on problematykę związaną z przełomem technologicznym w dziedzinie klonowania i idei bioinżynieryjnego tworzenia ludzi dla potrzeb wojskowych i przemysłowych. Po premierze album doprowadził do wielu napięć, zwłaszcza ze strony Biotechniki, której nie spodobały się aluzje do niewolnictwa klonów[1].

Muzyka Silverhanda w Cyberpunk 2077 Edytuj

Na potrzeby gry Cyberpunk 2077 CDProjekt RED nawiązał współpracę z zespołem Refused i stworzył utwory słynnego zespołu Samurai:

Zwinął rękę - swój znak firmowy - w chromowaną pięść, serwomechanizmy zaklekotały jeden po drugim

Silverhand

Historia Edytuj

Cyberpunk 2020 Edytuj

W opowiadaniu „Nie poddawaj się” opisana jest historia odbicia od Arasaki dziewczyny Silverhanda, Alty Cunningham, wielce utalentowanej Netrunnerki. Arasaka potrzebowała Alty do zaprogramowania programu o nazwie „Soulkiller”, który z łatwością może razić mózgi wybranych Netrunnerów.

W odbiciu Johnnemu pomagał Thomas, Rogue i Santiago. Alta chcąc przechytrzyć Arasakę przeniosła swą świadomość do Sieci. Została jednak wykryta i zamknięto ją tam, a ciało „zabito”. W tym samym czasie Silverhand zaatakował siedzibę z odsieczą, widząc ciało ukochanej zastrzelił znajdującego się w tym pomieszczeniu Toshiro-chana, który zarządzał akcją porwania Alty[1].

Silverhand podniósł wielki czarny pistolet. Czerwona plamka celownika spoczęła na czole Toshiro.

- Bang - powiedział Johnny. Ręka drgnęła.

- Bang - powiedział pistolet.

Nie poddawaj się

Firestorm: Shockwave Edytuj

W drugiej części serii Firestorm opisana jest śmierć Silverhanda podczas szturmu na główną siedzibę Arasaki, ciała jednak nie znaleziono, a po Night City krążą plotki, że nadal żyje w ukryciu.

Cyberpunk 2077 Edytuj

Na trailerze udostępnionym na E3 2019 można zobaczyć na końcu Silverhanda, który pomaga V, gdy pozostawiono go na pewną śmierć. Silverhand wydaje się jednak być hologramem, może sugerować, że nie żyje. Ujawniono wtedy także iż Johnny'ego gra Keanu Reeves podkładając swój głos i wygląd[2].

Ciekawostki Edytuj

  • V nosi kurtkę z logo Samurai.
  • W trailerze do Cyberpunka 2077 możemy zobaczyć Punka trzymającego solowy album Silverhanda.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Cyberpunk 2020
  2. Cyberpunk 2077