Cyberpunk Wiki
Advertisement

Japonia (日本; Nippon lub Nihon, co oznacza „kraj wschodzącego słońca” lub dosłownie „pochodzenie słońca”) to kraj i główna potęga w Cyberpunku. Składa się z 47 prefektur rozmieszczonych w 8 regionach, a także różnych posiadłości terytorialne na całym świecie i jest jedną z największych potęg gospodarczych i militarnych na świecie.Japonia jest krajem o bardzo zaawansowanych technologiach i ma starożytną kulturę z wieloma tradycjami.Archipelag japoński położony jest w Azji Wschodniej i Północno-Wschodniej. Kraj ten charakteryzuje się najwyższym na świecie zużyciem cybernetyki na mieszkańca i znajduje się w czołówce badań i projektowania. Mają też średnio najwyższy odsetek konwersji pełnych Borgów, zarówno prywatnych, jak i korporacyjnych. W tym wysoce zurbanizowanym kraju znajdują się także miasta korporacyjne, w których zaibatsu i powiązane z nimi firmy skupiają się wokół ważnych zakładów, klanów rodzinnych, innych zaibatsu i yakuzy. Gdy w obu Amerykach szalała wojna, wielu uchodźców uciekło do Japonii, co spowodowało wzrost populacji i wskaźników przestępczości. Choć kraj nadal uważany jest za ogólnie bezpieczny, wiele obszarów zostało odciętych lub opuszczonych przez rząd. Wpływ Japonii na świat można zobaczyć wszędzie, ponieważ wielu ludzi przejmuje ich kulturę, religię i różne praktyki biznesowe. Jednak wiele miejsc, na przykład Niemcy, próbowało walczyć z ich wpływami. Arasaka, najbardziej wpływowa i potężna megakorporacja na świecie, ma swoją siedzibę w Tokio. Arasaka dominuje w dużej części japońskiej polityki, gospodarki i policji i cieszy się zmienną kontrolą nad znaczną częścią „trzeciego świata” – terminem powszechnie przypisywanym Stanom Zjednoczonym Ameryki – przez cały XXI wiek. Wewnętrzna walka o władzę trwała przez dziesięciolecia, podczas gdy inne japońskie korporacje, takie jak Far Asian Co-Prosperity Sphere, konkurowały z Arasaką. Za granicą jednak Arasaka utrzymała tytuł największego eksportera towarów japońskich. Kiedy armia amerykańska opuściła Pacyfik, SDF wypełniła pustkę po nowej potędze militarnej, zaopatrywanej obecnie przez czołowych producentów: Arasakę, Tsunami Defense Systems i Towa. Armia jest silna i zaawansowana, jednak wciąż ma przewagę liczebną. Japonia ma solidne stosunki z Tajwanem. Mają także silne stosunki handlowe z NUSA i pomagają utrzymać stabilność ich gospodarki.

Historia[]

Przywrócenie Meji[]

Podczas restauracji Meji Japonia stała się przemysłowym gigantem. Narodziny Zaibatsu były obecne, a firmy takie jak Fujiwara czy Mitsubishi odniosły wielki sukces. W tym czasie Sasai Arasaka założył firmę produkcyjną Arasaka w 1915 roku.

II wojna światowa[]

Japonia przystąpiła do wojny z USA podczas II wojny światowej, pomimo wczesnego sukcesu, została odepchnięta, a później na główne miasta zrzucono bomby atomowe. Skutkowało to ich kapitulacją. Po zakończeniu II wojny światowej Japonia została zniszczona. Wszystkie duże miasta (z wyjątkiem Kioto), przemysł i sieci transportowe zostały poważnie zniszczone. Poważny niedobór żywności utrzymywał się przez kilka lat. Nowa konstytucja weszła w życie w 1947 r.: Cesarz utracił wszelką władzę polityczną i militarną i stał się jedynie symbolem państwa. Wprowadzono powszechne prawo wyborcze i zagwarantowano prawa człowieka. Japonii zakazano także ponownego prowadzenia wojny lub utrzymywania armii zgodnie z Artykułem 9. Napisanym głównie przez Stany Zjednoczone. Co więcej, Shinto i państwo były wyraźnie oddzielone.

Po wojnie (1950-1989)[]

Wraz z wejściem w życie traktatu pokojowego w 1952 r. okupacja dobiegła końca. Japońskie Siły Samoobrony powstały w 1954 r., czemu towarzyszyły wielkie publiczne demonstracje. Wielkie niepokoje społeczne wywołało także odnowienie Traktatu Bezpieczeństwa USA-Japonia z 1960 r. W 1960 roku Saburo Arasaka przejął kontrolę nad Arasaka Corporation. Po wojnie koreańskiej, która została przez nią przyspieszona, ożywienie gospodarki Japonii rozkwitło. Lata 70. i 80. XX wieku to okres rozkwitu kraju, który stał się potęgą gospodarczą i drugą co do wielkości na świecie.

Krach '94 i upadek (1994-2000)[]

W latach 90. XX w. nastąpił upadek światowej giełdy, który na dobre zmienił wiodące superpotęgi świata. Po upadku amerykańska gospodarka i władza polityczna zanurkowały. Na jego miejscu Japonia stała się największą potęgą gospodarczą. Korporacja Arasaka odniosła korzyści na krachu i znalazła się obecnie na drugim miejscu na światowej liście 500. Europejska Wspólnota Gospodarcza powstała w 1992 roku, a Japonia była jedyną superpotęgą spoza Europy, która do niej dołączyła, wraz z Francją, Niemcami, Włochami i Wielką Brytanią. W 1993 roku SDF rozpoczęło badania i rozwój pojazdu na nogach „Cyberwalk”. Zagraniczne media i placówki wojskowe wyśmiały ten pomysł. W 1995 r. dokonano wielkiego zjednoczenia ministerstw i agencji w kraju. Japonia zniosła także klauzulę pacyfistyczną (artykuł 9) z 1947 r., decyzją podjętą przez polityków wspieranych przez Arasakę. Oznaczało to, że Japonia znów mogła mieć normalną armię z pełnymi możliwościami ofensywnymi. W rezultacie USA wycofały swoją obecność wojskową w Japonii. W 1997 roku liczni japońscy zaibatsu zjednoczyli się pod sztandarem znanym jako Dalekoazjatycka Sfera Wspólnego Dobrobytu (FACS). FACS został zaprojektowany, aby przeciwdziałać Arasace, która przejęła większą kontrolę polityczną nad krajem. Korupcja, którą Arasaka sprowadził na rząd, została wkrótce usunięta ze względu na skutki FACS, ponieważ pod koniec tego samego roku doszło do skandalu politycznego w Bald Hill, a 60% parlamentarzystów zostało aresztowanych pod zarzutem przekupstwa. W 1999 r. wojna koreańska przyniosła napięcie w Azji Wschodniej, ale także dobrobyt. Pod groźbą wystrzelenia przez Koreę Północną rakiety nuklearnej „Nodong 13” osobiste schronisko „Family Kabuto” korporacji Arasaka osiągnęło rekordową sprzedaż. Oficjalnie Japonia na pozór zajęła neutralne stanowisko. W rzeczywistości granice zimnej wojny zostały przerysowane i udzielono pomocy za kulisami, jednak Północ i Południe były zbyt wyrównane.

Lata 2000[]

Pomimo niepokojów lat 90. Japonia przodowała w rozwoju oprogramowania cybernetycznego i osób dojeżdżających do pracy. Po tym, jak w 1999 r. w Europie i Stanach Zjednoczonych przetoczyła się dżuma wyniszczająca, w końcu w 2000 r. w Japonii stworzono szczepionkę mającą zakończyć konflikt. W 2001 roku utworzono Japońskie Biuro Aerokosmiczne. W 2002 r. krach żywnościowy zniszczył uprawy pszenicy na całym świecie. Gdy katastrofa ogarnęła świat, Japonia wraz z Chinami, Tajlandią i Wietnamem osiągnęła rekordowe zyski, eksportując ryż, owoce morza i żywność syntetyczną do krajów, które ucierpiały w wyniku krachu. Gdy wojna koreańska trwała do pierwszej dekady XXI wieku, reporter Thomas Matthews, specjalny korespondent WNS, doniósł o udziale żołnierzy Arasaki w drugiej wojnie koreańskiej. Zarówno rząd japoński, jak i generał I zaprzeczają tym doniesieniom. W 2007 roku Yuriko Sujimoto, absolwentka Uniwersytetu Kalifornijskiego w Santa Cruz, wynalazła Braindance. Japonia nawiązała solidne stosunki z Tajwanem dzięki swoim wysiłkom podjętym w 2009 r., [w wyniku których Tajwan stał się oficjalnym niepodległym krajem przy wsparciu i ochronie ze strony Arasaki. Shinka Tenno, cesarz kraju po śmierci Showy Tenno, został odsunięty od władzy pod koniec 2014 roku. Spowodowało to okres zamieszek w Imperium, który trwał jeszcze wiele lat. W 2013 roku ukazał się album Movie Sound zespołu High Society Fashion Band, wyprodukowany przez Nippona Telefunkena. Artystami, którzy pracowali nad albumem byli; Yumiko Tanaka, Hanako Sorayama i Tetsuo Yamaguchi. Album zebrał mieszane recenzje krytyków, ale w Japonii zajął pierwsze miejsca na listach przebojów. Jak pokazał album, to właśnie kompetentna muzyka taneczna charakteryzowała japoński pop przez ostatnią dekadę. W 2015 r. Japonia została oficjalnie usunięta z EWG, czego rząd oczekiwał. Aby temu przeciwdziałać, wprowadzili nową walutę jena. Wojna z jenem rozpoczęła się w Europie, a Niemcy dążyły do ograniczenia międzynarodowych korporacji w Europie. W 2017 r. nowe ACPA zostały wdrożone jednocześnie przez Mitsubishi-Sugo i Arasaka. Obaj korzystali z SegAtari VRI. Mitsubishi-Sugo MSAS-17 Trooper został zaprojektowany przez popularną artystkę mangową Inoue Keumę. Media zapewniły fantastyczne relacje, a SDF przyjęła wielu kandydatów na stanowiska żołnierzy. Stany Zjednoczone w dużej mierze wycofały się z rejonu Pacyfiku, a Japonia wypełniła próżnię po mocy i wspierała gospodarki krajów borykających się z trudnościami, a jednym z nich były Stany Zjednoczone; chociaż napięcia nadal występują po wojnach handlowych z lat 90. Stany Zjednoczone nadal uczestniczyły w ćwiczeniach wojskowych, między innymi z Japonią i Australią. Japoński rząd przedstawił „Naziemny plan SDF na rok 2020”, który będzie wykorzystywał ACPA, jednoosobowe czołgi i AV. SDF wprowadziło Mitsubishi-Sugo MBT-18 jako czołg podstawowy lat 20. XX wieku. Krajowa Agencja Policyjna zaczęła używać zwinnego i lekkiego MSLT-17 ACPA. Krążą pogłoski, że Mitsubishi-Sugo i Arasaka opracowali półhumanoidalny „chodzący czołg” na szlak GSDF w 2021 roku. W 2019 roku Jinkyoku Tenno wstąpił na tron, stając się nowym cesarzem. Oznaczało to koniec okresu imperialnego „nieporządku” i rozpoczął się Rok 1 Jinkyoku. Popularny serial anime „Sazae-san” obchodził swoje 50-lecie. Sponsorem uroczystości był oddział Arasaka Security and Science. Do 2020 roku Arasaka rozwinęła swój oddział bezpieczeństwa, a jego siły zostały doskonale wyszkolone w szkole Arasaka na wyspie Hokkaido w Japonii. Obóz szkoleniowy Hokkaido to główny ośrodek szkoleniowy tysięcy potencjalnych rekrutów. Japonia była największym supermocarstwem na świecie.

Czwarta wojna korporacyjna (2022–2023)[]

W czasie Czwartej Wojny Korporacyjnej rząd japoński martwił się swoim udziałem w wysiłkach wojennych. Chociaż Arasaka nie był bezpośrednio zaangażowany, miał ogromny wpływ i to ich martwiło. Premier Jirou Kikuchi postawił swoje Siły Samoobrony w stan gotowości, przygotowując się na nieuniknione ataki na aktywa Arasaki. Przygotowanie do ćwiczeń przeciw inwazji i na możliwość chińskiej inwazji sponsorowanej przez Militech. Jednak Japończycy zobaczyli okres rozłamu w kraju, brak ingerencji yakuzy i bosozoku, a także wzrost obrony okazał się najbezpieczniejszym okresem w historii Japonii. Yorinobu Arasaka, zbuntowany syn Saburo, nie stanął po stronie Militecha podczas wojny. Zamiast tego odegrał rolę w dostarczaniu rządowi Japonii informacji, które pomogły w nacjonalizacji rodzimych biur Arasaki. Wojna doprowadziła narody do punktu krytycznego. Po zobaczeniu sukcesu EWG przejmującej kontrolę nad wszystkimi aktywami Arasaki w Europie, Japonia znacjonalizowała wszystkie aktywa Arasaki w kraju i na pobliskich terytoriach. Rząd japoński przeprosił wszystkie narody ONZ, stwierdzając, że nie mogą zrobić nic w sprawie Arasaki poza swoją bezpośrednią strefą wpływów. Kiedy wszystkie lokalne aktywa Arasaki znalazły się pod kontrolą japońskiego rządu, a Stany Zjednoczone przystąpiły do ​​konfliktu, aby powstrzymać Militech, wojna globalna w Azji Wschodniej faktycznie dobiegła końca. Twarz narodowa została uratowana. Kiedy konflikt dobiegł oficjalnego zakończenia, rząd ogłosił zwycięstwo, w końcu zdając sobie sprawę, że przez cały czas miał władzę, aby utrzymać korporacje w ryzach. Korporacja Arasaka poszła tylko tak daleko, że w końcu ukłoniła się rządowi.

Lata 40.[]

w Japonia powoli odbudowywała się po zniszczeniach spowodowanych nieudanym zamachem stanu korporacji Arasaka. Mimo to kontynent japoński nadal pozwalał Arasace zachować większość swoich aktywów dzięki silnemu sojuszowi z oficjalnym rządem. W 2045 roku ukazała się gra MMO Elflines Online dla zestawu słuchawkowego Segotari RUSH REVOLUTION Interactive Braindance

2077[]

W 2077 roku Tokio stanęło w obliczu kryzysu mieszkaniowego, gdy rząd zaproponował rozwiązanie polegające na osuszeniu części Zatoki Tokijskiej, aby zrobić miejsce na więcej megabudynków. Korporacja Arasaka zgodziła się również przeznaczyć 24 miliardy nowych jenów na budowę nowych mieszkań, aby pomieścić rosnącą populację. Podczas tego procesu niemiecki cyberantropolog poinformował, że pomimo tego, że Japonia jest znana z postępu technologicznego, ludzi nadal można oglądać za pomocą analogowych kamer filmowych i kieszonkowych komputerów. Autor Tsutomu Takahashi wydał swoją książkę zatytułowaną 75 lat cyberware. Bioinżynierowie świętowali pierwsze udane sklonowanie lwa jaskiniowego. Naukowcy z Tokio, Seulu i Jakucka wykorzystali materiał genetyczny ze szczątków starożytnej samicy lwa odkrytego na bagnach w pobliżu rzeki Kołymy w północnej Syberii. Inżynierowie Arasaki pomyślnie przeprowadzili testy rakiet balistycznych na Jakuszimie. Nowy pocisk elektromagnetyczny miał zwalczać rosnące zagrożenie terrorystyczne, a także inne elementy nieuczciwe, zagrażające bezpieczeństwu publicznemu. Krążyły pogłoski, że Arasaka opracowuje nową linię wzmacniaczy odruchu, która będzie działać dwa razy dłużej niż obecne modele na rynku. Korporacja poszukiwała także chętnych do udziału w eksperymentach. Słynny producent braindance, Hideyoshi Oshima, w swoim studiu BD w Tokio starał się stworzyć naprawdę poruszające emocjonalnie ludzkie doświadczenia. W poszukiwaniu inspiracji Hideyoshi udał się do Night City, zatrzymując się w Konpeki Plaza, gdzie spotkał się z talentami BD. Zupełnie nowa firma zajmująca się tworzeniem gier, znana jako Gentomo, rozpoczęła prace nad inteligentnym symulatorem holocall, który umożliwiłby użytkownikom projektowanie swoich znajomych od podstaw. Firma ma nadzieję pomóc w zmniejszeniu liczby samobójstw w krajach Azji.

Po zgłoszeniu i upublicznieniu informacji o śmierci Saburo Arasaki przez korporację Arasaka, wielu japońskich obywateli złożyło wyrazy szacunku i opłakiwało śmierć człowieka, który pomógł w odbudowie kraju w latach 70. i 80. XX wieku.

Wschodzący wschodzący zawodnik wagi półciężkiej Kazuo Kano, ronin z Osaki, pozostał niepokonany po dwudziestu zawodowych walkach, z których siedemnaście zakończyło się przez techniczny nokaut. Niektórzy oskarżali Kano o doping, inni twierdzą, że miał powiązania z Yakuzą. Szerokie blizny były widoczne w pobliżu żeber Kano podczas jego ostatnich trzech walk. Lokalni lekarze twierdzą, że blizny zdecydowanie nie wyglądają na zabieg usunięcia wyrostka robaczkowego. Wielu spodziewało się, czy zostanie kolejnym mistrzem świata wagi półciężkiej, czy nie. Haruyoshi Nishikata, najlepszy na świecie chirurg mózgu, otrzymał polecenie przeprowadzenia operacji na kontuzjowanym szefie Tyger Claws. Jednak Haruyoshi ze względu na swoją moralność i zrozumienie gangu dopuścił, aby operacja się nie powiodła.

Gdy Tyger Claws dowiedział się o jego działaniach, szybko zadzwonił do swojego kontaktu i uciekł do Ameryki, aby uniknąć wyroku gangu. Popularna grupa idoli Us Cracks koncertowała po kraju, zaczynając od Tokio. Następnie grupa idoli podróżowała po Paryżu, Sydney, a później Night City, gdzie podpisała kontrakt na współpracę z Kerrym Eurodyne. Jeśli wszystko poszło dobrze, Us Cracks i Kerry Eurodyne wypuścili później nowy hitowy singiel zatytułowany Off the Leash.

Rząd[]

Główny artykuł: Rząd Japonii

Jako polityk doświadczyłem porażki i właśnie z tego powodu jestem gotowy dać z siebie wszystko dla Japonii. – Japoński premier, podręcznik źródłowy dotyczący regionu Pacyfiku Rząd Japonii jest monarchią konstytucyjną, w której władza cesarza jest ograniczona i sprowadza się głównie do obowiązków ceremonialnych. Podobnie jak w wielu innych stanach, rząd jest podzielony na trzy gałęzie: władzę ustawodawczą, władzę wykonawczą i władzę sądowniczą.

Stosunki zagraniczne[]

Japonia ma ugruntowaną strukturę stosunków zagranicznych, a większość jej wpływów jest widoczna na całym świecie. Japonia utrzymywała silne stosunki handlowe z Ameryką Północną, Środkową i Południową. Kraj ten odegrał kluczową rolę w pomaganiu większości krajów Trzeciego Świata, w tym podzielonym Nowym Stanom Zjednoczonym. Brazylia i NUSA pozostały domem największych społeczności japońskich na świecie. W latach 90. Japonii zaproponowano także miejsce w Europejskiej Wspólnocie Gospodarczej ze względu na jej rosnący status wiodącego mocarstwa, jednak w 2015 r., po latach manipulacji i wzajemnego sabotażu, doszło do ich usunięcia. Niemcy walczyły o ograniczenie obcych wpływów w Europie w miarę jak Wspólnota Europejska stawała się coraz bardziej izolacjonistyczna. O ile wiele narodów europejskich utrzymywało dobre stosunki z Japonią, jak np. Czechy czy Portugalia, o tyle Słowacja miała od nich najsilniejszy wpływ. Słowacja pozostała ogromnym partnerem handlowym i była domem dla największej społeczności japońskiej w Europie. Australia pozostaje sojusznikiem wojskowym tego kraju, często uczestnicząc w wojskowych ćwiczeniach morskich. Armia USA również pozostała sojusznikiem. W Azji Japonia miała silne stosunki handlowe z Tajwanem, jednak kraj ten nadal boryka się z problemami w stosunkach z innymi krajami w regionie. Chiny i Korea obawiają się władzy i wpływu SDF na Pacyfiku. Zwłaszcza Korea nadal postrzega Japończyków w negatywnym świetle. 52% Koreańczyków uważa Japonię za „wroga”, a 53% uważa, że SDF to niebezpieczna, odziana w metal reinkarnacja armii cesarskich. Dzieje się tak pomimo faktu, że od 2005 roku rząd Japonii przekazał 8,5 miliarda eurodolarów na pomoc w odbudowie Zjednoczonej Korei.

Dom Cesarski[]

Cesarz Japonii, czyli Tenno, przez większą część historii był figurantem i niegdyś osobą najbliższą Bogu. Kalendarz japoński jest również wyznaczany przez obecnego cesarza, którego imieniem nazwano epokę. Władza cesarza ma obecnie charakter wyłącznie ceremonialny i nie ma wpływu na politykę kraju. Historia nie była łaskawa dla domu cesarskiego i nawet rodzina cesarska wciąż ma trudności, próbując dotrzymać kroku czasowi.

Zaibatsu (財閥)[]

W 2020 roku dziennikarz NUSA udał się, aby ustalić faktyczny status zaibatsus w Tokio, przeprowadzając wywiady z około 10 milionami pracowników najemnych w samym Sunrise City, siedzibie wielu największych megakorporacji na świecie. Większość zaprzeczyła oskarżeniom, nawet korporacyjni giganci, tacy jak SegAtari i Kiroshi, wspominali w wywiadach, że system należy już do przeszłości. Zaibatsu to japoński termin odnoszący się do przemysłowych i finansowych pionowo zintegrowanych konglomeratów biznesowych, których wpływ i wielkość umożliwiły kontrolę nad znaczącymi częściami japońskiej gospodarki. W feudalnej Japonii, podczas restauracji Meiji, zmiany społeczne doprowadziły do wypłynięcia zaibatsus na powierzchnię. Kiedy władza została odebrana Shogunowi i samurajom, a przekazana cesarzowi i kupcom. Tradycyjna definicja zaibatsu w rzeczywistości zależy od dwóch czynników:

Relacje rodzinne/klany[]

Historycznie rzecz biorąc, zaibatsu to rodzina sprawująca kontrolę nad wieloma firmami. „Rodzina” niekoniecznie oznacza krewnych. W Japonii, jeśli dana osoba wykazała się wyższością w jakiejś zdolności, mogła zostać adoptowana do rodziny posiadającej władzę.

Keiretsu[]

Zaibatsu to system, w którym dostawcy są tradycyjnie własnością tej samej grupy co producenci. Ogólnie rzecz biorąc, większość zaibatsus była właścicielami różnych banków w Japonii. Każda korporacja zaibatsu pozyskiwałaby fundusze z banków w postaci posiadanych długów. Wszystkie firmy z tego samego zaibatsu również korzystałyby z tych samych banków. Przykładem tego może być produkcja samochodów. Najpierw tradycyjna firma zaibatsu importowała surowce (żelazo). Potem sprzedawali żelazo tylko firmom stalowym w tym samym zaibatsu, które zajmowały się produkcją blach stalowych. Następnie sprzedawali tablice firmie samochodowej zaibatsu, która produkowała samochody, które byłyby sprzedawane za pośrednictwem tego samego dealera zaibatsu lub przez eksportera pracującego dla tego zaibatsu. Kapitał na to wszystko miałby zostać pozyskany dzięki pożyczkom banków zaibatsu. Tworzy to niemal niezależny system korporacyjny, w którym każdą firmą kieruje członek tej samej rodziny. Minimalizuje to również ryzyko finansowe, ale swoboda zarządzania jest poważnie ograniczona potrzebami osób na górze. Jednak po drugiej wojnie światowej Amerykańskie Siły Okupacyjne zmusiły do rozwiązania zaibatsus. Zniesiono także relacje rodzinne, ponieważ każda korporacja musiała być w całości własnością różnych osób. Uważa się, że właśnie dlatego większość japońskich pensjonariuszy twierdzi, że nie ma już zaibatsu, a to, co inni rozumieją jako „zaibatsu”, to po prostu kolejna grupa korporacyjna. Jednak relacje, które istniały w zaibatsu, czasami przetrwały w „systemie keiretsu, który ustanawia nieformalne sojusze między wieloma firmami, aby kontynuować współpracę, chociaż na różnych warunkach prawnych. Relacje rodzinne przetrwały również w mniej oczywisty sposób.

Demografia[]

Japonia była krajem monorasowym. Z biegiem czasu zaczęło napływać znacznie więcej gaijin (obcokrajowców), Koreańczyków oraz japońskich SA (Amerykanów Południowej) drugiej i trzeciej generacji, którzy uciekli przed pierwszą i drugą wojną środkowoamerykańską na kontynentach amerykańskich i wrócili do kraju swoich przodków. Niewielu uchodźców faktycznie mówiło po japońsku, a większość należała do zupełnie innej kultury. Główną religią, Shinto, jest szamanizm, a kraj nadal ma cesarza. 300 lat temu człowiekowi, który swobodnie wyrażał swoje zdanie, groziło odcięcie głowy za bezczelność. Zgodnie z prawem istnieje wolność słowa, jednak w wielu sytuacjach wielu nie mówi prawdy. Społeczeństwo Japonii na co dzień posługuje się systemem Tatamae i Honne. Tatamae to maska, którą ludzie zakładają dla innych. Maskę tę zakłada się, aby stłumić wewnętrzne emocje. Nawet jeśli mają problemy z szefem, politykami lub inne problemy społeczne, Tatamae jest twarzą kogoś, kto nie kieruje się emocjami. Nadmierne upodobanie jest często postrzegane jako niedojrzałe. Honne to uczciwa twarz, tej twarzy używa większość ludzi w towarzystwie przyjaciół i rodziny. Również współpracownicy w Izakaya często używają swojej honne między sobą. Bohaterami w Japonii byli często anarchiści lub ludzie, którzy walczyli z systemem i zginęli honorową, tragiczną śmiercią. Na wielu ludziach często robi wrażenie tragiczna śmierć podczas walki z systemem. To dlatego tak duża część popularnej rozrywki skupia się wokół Bosozoku i innych „maniaków”. Oczywiście nie odnosi się to do całego kraju, jest to raczej uogólnienie. W Wielkim Obszarze Tokio (Kanto) panuje bardziej chłodna atmosfera, a więcej osób korzysta z tatemae. Japończycy z Zachodu (Kansai-jin) z obszarów Osaka, Kioto i Kobe są bardziej wolni i twardo twardo stąpają po ziemi. Populacja Według stanu na rok 2077 populacja Japonii wynosi ponad 145 000 000, w tym około pięć milionów obcokrajowców i uchodźców. Ponad połowa populacji spoza Japonii jest pochodzenia koreańskiego. W 2010 roku do kraju napłynęli uchodźcy z Chin i Ameryki Południowej, którzy osiedlili się w takich miastach jak Tokio i Osaka. Wzrost liczby ludności doprowadził do trwającego kryzysu mieszkaniowego. Japonia ma jedną z największych populacji i jest najbardziej zaludnioną wyspą na świecie.

Religia[]

Główny artykuł: Religia Shinto i buddyzm to dwie główne religie Japonii. Shinto jest tak stare jak kultura japońska, natomiast buddyzm został przywieziony z kontynentu w VI wieku. Od tego czasu obie religie współistnieją w miarę harmonijnie, a nawet w pewnym stopniu się uzupełniają. Większość Japończyków uważa się za buddystów, szintoistów lub jedno i drugie. Religia nie odgrywa obecnie dużej roli w codziennym życiu większości Japończyków. Przeciętny człowiek zazwyczaj przestrzega rytuałów religijnych podczas ceremonii takich jak narodziny, śluby i pogrzeby, może odwiedzić sanktuarium lub świątynię w Nowy Rok i uczestniczy w lokalnych festiwalach (matsuri), z których większość ma podłoże religijne. Inne praktykowane religie to chrześcijaństwo i konfucjanizm.

Struktura rodzinna[]

Większość rodzin w Japonii to rodziny nuklearne. Oznacza to, że małżeństwo mieszka razem z dziećmi, być może z jednym dziadkiem. Japońskie rodziny mogą mieć dowolną liczbę dzieci i wspierać je aż do dwudziestego roku życia.

Zdrowie[]

W Japonii ludzie mogą dożyć 150. roku życia, nie doświadczając chorób przez całe życie. Saburo Arasaka dożył pięćdziesiątki, wciąż starając się kontrolować swoją firmę. System opieki zdrowotnej w Japonii zapewnia usługi opieki zdrowotnej, w tym badania przesiewowe, opiekę prenatalną i kontrolę chorób zakaźnych, przy czym pacjent ponosi odpowiedzialność za 30% tych kosztów, a rząd pokrywa pozostałe 70%. Bez ulepszeń cybernetycznych i opieki medycznej ludzie mogą dożyć 120 lat, a ryzyko wystąpienia chorób jest znacznie większe.

Edukacja[]

Podstawowy system szkolnictwa w Japonii składa się ze szkoły podstawowej (trwającej sześć lat), gimnazjum (trzy lata), szkoły średniej (trzy lata) i uniwersytetu (cztery lata). Nauka jest obowiązkowa tylko przez dziewięć lat szkoły podstawowej i gimnazjum, ale 98% uczniów kontynuuje naukę w szkole średniej. Dzięki temu, że ich system edukacji jest tak dobry, Japonia ma jedną z najlepiej wykształconych populacji na świecie. Cudzoziemcy są również dobrze wykształceni w całej Japonii, a najbardziej analfabeci są w Tokio. Różnica między Japonią a Ameryką jest ogromna, jeśli chodzi o styl życia. Japoński taniec na krawędzi, znany od przedszkola jako Wojna Egzaminacyjna. Jedyną drogą do awansu jest wykształcenie wyższe. Dzieci, które nie zdały egzaminów wstępnych do szkoły, często nazywane są „Roninami” i zazwyczaj kończą na nauce w innym celu. Chociaż większość Amerykanów i Europejczyków uważa, że szkoła jest niefajna, w Japonii nazywa się to myśleniem gomi. Japończycy robią, co muszą: są uprzejmi i pilni w szkole, a potem szaleją.

Gospodarka[]

Gospodarka Japonii jest wysoko rozwiniętą gospodarką wolnorynkową. Japonia ma niską stopę bezrobocia, wynoszącą około czterech procent. Będąc największą potęgą gospodarczą, Japonia kontroluje większość świata i ma ogromne wpływy w różnych krajach. Nowo powstałe miasta, takie jak Night City, mają ogromny wpływ na japońską kulturę i często są budowane przez japońskie korporacje. Gospodarka Japonii w ogromnym stopniu koncentruje się na przemyśle, usługach, nauce i technologii, rolnictwie i rybołówstwie, a także turystyce. Chociaż wiele krajów (głównie Europy) obawia się, jak daleko sięga zasięg Japonii, wiele z nich nadal z zadowoleniem przyjmuje ich przemysł i usługi oferowane przez liczne korporacje i rządy.

Nowy jen[]

W momencie tworzenia eurodolara w 1992 r. jego wartość opierała się na średniej wartości jena japońskiego i innych walut, w tym amerykańskiej, francuskiej, niemieckiej i brytyjskiej. W 2015 r., po wyjściu Japonii z EWG, ustanowiła nowy jen jako waluta. Początkowy kurs wymiany wynosił 200 nowych jenów za każdego eurodolara.

Producenci pojazdów[]

Japonia jest znana z produkcji pojazdów i samochodów od wczesnych lat 80-tych. Japonia stała się największym na świecie krajem produkującym pojazdy silnikowe z liczbą 11 042 884 pojazdów silnikowych w porównaniu z 8 009 841 w USA. W 2040 r. japońskie firmy produkcyjne szturmem podbiją świat i masowo będą produkować samochody, motocykle, AV i tak dalej. Oto lista najpopularniejszych producentów pojazdów.

Korporacje/Zaibatsu[]

Japońskie zaibatsu, czyli po prostu korporacje, mają duży wpływ i kontrolę nad Japonią. Oprócz powiązań z samym rządem w celu uzyskania pełnej kontroli nad krajem, okazało się to jednak bardzo trudne wraz z założeniem partii politycznej FACS, która zapoczątkowała utworzenie antykorporacyjnego rządu (znanego również jako Arasaka), aby zapobiec dalsze zakłócenia ze strony głodnych władzy korporacji. Biorąc to pod uwagę, japoński rząd nadal zmaga się z politykami wykupywanymi przez korporacje i kontrolą ministerstw ze strony niektórych korporacji próbujących szerzyć swoje wpływy. Mimo tego negatywnego spojrzenia na zaibatsus, rynek kwitnie i wiele japońskich korporacji może praktykować swoje metody na całym świecie. Chociaż jest ich wiele, poniższa lista przedstawia tylko kilka wybranych dużych i małych korporacji, które mają siedziby w Japonii, od Tokio i Osaki po Nagoyę i Fukuokę.

Advertisement